Днес обществото решава

Защо над 96% от ПТП са по причина водачите на превозните средства, което си е слаба квалификация? Ново мнение
joro112 04 октомври 2018 г. 20:08:22
  • Мнения:
  • отрицателни 0 / положителни 0
Група: Регистриран потребител

Мнения: 8 виж всички

Регистриран на: 18.4.2011 г.
Трябва спешно да прецизират ЗДвП, чл.152 и 153 , да отнемат отговорностите на министъра на транспорта да отговаря за документацията по обучение и изпити на кандидати за водачи на МПС, за изискванията към тях.Сега двете министерства МОН и МТИТС си прехвърлят отговорностите и не правят нищо.Причината е , че обучението и изпитите на кандидати за шофьори са подчинени на ИААА-София , които всяка година са разследвани от прокурори за корупция. Пенсионирани милиционери се правят на "експерти" и провалят всичко. До този момент нямат нито едно работещо предложение за законопроект. Всички не работят, няма ефективност от съществуването на агенцията. Според Директива на ЕС за свидетелствата на водачите на превозни средства изпитващите трябва да бъдат контролирани и наблюдавани от орган назначен от правителството, но в България такъв орган няма? МОН нямат назначен но щат експерт за образование по пътна безопасност, докато във Франция например пътната безопасност е предмет без който не могат да преминат в по-горен клас. С документа за завършен клас могат да се явят на изпити по теория за кандидат-водач на МПС без да дават пари на частна фирма, която да ги обучава и яви на изпит. Последиците се виждат по пътищата, след 2011 година насам средно всеки месец загиналите са по 50 , а ранените 850 човека. Услугите за обучение на водачи на превозни средства не са транспортни според Директива на ЕС за услугите на вътрешния пазар и Закон за дейностите по предоставяне на услуги. Нямат място в транспортното министерство е Комисията по транспорта в парламента.