Обществени консултации

Проект на ПМС за изм. и доп. на ПМС № 121/2012 г. за определяне на субсидията за издръжка на обучението в държавните висши училища в зависимост от комплексна оценка за качеството на обучението и съответствието му с потребностите на пазара на труда

С Постановление № 121/2012 г. на Министерския съвет се предоставят допълнителни трансфери на държавните висши училища за увеличаване на субсидията за издръжка на обучението, определена в зависимост от комплексната оценка за качеството на обучението и съответствието му с потребностите на пазара на труда и за увеличение на диференцираните нормативи за издръжка на обучението в приоритетни професионални направления.

На основание на комплексна оценка, формирана на базата на индикатори със съответна тежест, се предоставя субсидия по съответното професионално направление, която зависи от броя на студентите, обучаващи се в това професионално направление.

С изменение на Постановлението се одобряват две промени:

1. Изменение на датата, към която се отчитат стойностите на индикаторите, включени в Рейтинговата система на висшите училища в Република България, от "1 януари на годината, за която се определя субсидията"  на "30 септември на предходната година" (чл. 1, ал. 2 от ПМС № 121/2012 г.);

2. Изменение на Приложение № 1 по отношение на тежестите за следните три професионални направления: „Изобразително изкуство“; „Музикално и танцово изкуство" и „Театрално и филмово изкуство“.

Първото изменение се налага предвид факта, че Рейтинговата система се актуализира ежегодно към месец октомври с данни за посочените по-горе индикатори и това е периодът, когато стартира кандидат-студентската кампания за следващата учебна година. Едно от основните предназначения на Рейтинговата система е да подпомогне кандидат-студентите и техните родители при избора на висше училище.

Второто изменение е във връзка с факта, че висшите училища, обучаващи студенти по трите професионални направления - „Изобразително изкуство“; „Музикално и танцово изкуство" и „Театрално и филмово изкуство“, поради естеството си развиват в по-голяма степен художествено-творческа и в по-малка степен научна дейност. По досегашната методика това формира по-ниски показатели за тези направления в рейтинговата система. За преодоляване на тази диспропорция се приема промяната в Приложение № 1 - включване на нова колона, отчитаща тежестите по изброените три професионални направления.


Дата на откриване: 30.12.2014 г.
Целева група: Всички заинтересовани
Сфера на действие: Образование
Дата на приключване: 13.1.2015 г.
Коментари
Коментари
Добави коментар
 
08 януари 2015 г. 22:51:34
Владимир

Е бисери и шедьоври от близкото минал

Ама как едно нещо не е просто, ясно и смислено ...не проумях тази държава а гоня 50-те ... всичко е от вятър и мъгла ... само кинти да се дават ...каква рейтингова система за университетите бе хора ...да ви напиша ли колко университети има в една Англия ...където това е бизнес, ама с голяма буква Б ... там рейтинга е в страницата им, и представлява ----- договорите с Бизнеса , колко студенти са сключили договори за раббота ...т.е. колко са продали на бизнеса от продукцията си ,,ама тази продукция бизнеса я оценява ....а не някой министерски чиновник ....Унито само поства данни колко са сключили договори от завършилите студенти и ти светва под капака ,,,,, тук някой чиновник пак е обрал или иска да обере парсата .....аман от АБСУРДИСТАНСКИ номера ...и то даскалски ... аз ако бях щях да го изхвърля този чиновник с все екипа им а те за субсидия си говорят, за повече кинти ,,,,за мотивация ,,,, не манадмент трябва а не субсидии ....абе как нищо свясно няма в този АБСУРДИСТАН ...малко логика и страст и безкомерсиалност ...докога така ...а да не говорим че в нашите Унита се преподава наука ...а не практика ...излизаш от Унито и разбираш че си чел книжките на разни преписвачи по наука ...и влизаш при безработните ... това тук е СТРАШНО ...преподаватели които търсят кой да им подхвърли хонорарче ....защото никога не са работили друго и не знаят какво е извън Унито ,,,,как и какво трябва ...затова студентите които могат учат извън страната за да придобият практически умения от Унито а не да купят учебниците на преписвачите тутори в БГ .... ЖАЛКА РАБОТА >>>ЖАЛКА ...не ви ли е СРАМММММММ