Обществени консултации

Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 8121з-919 от 13 юли 2017 г. за размера на основните месечни възнаграждения на държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 1 и ал. 3 от Закона за Министерството на вътрешните работи и размера на начал

С предлаганите промени се цели повишаване на основните месечни възнаграждения на голяма част от служителите на МВР и привеждане в съответствие на разпоредбите на Наредба № 8121з-919 от 2017 г. с тези предвидени в Закона за държавния бюджет на Република България за 2018 г. В Заключителните разпоредби на Наредбата е предвидено същата да влезе в сила от 01.01.2018 г.


Дата на откриване: 14.12.2017 г.
Целева група: Всички заинтересовани
Сфера на действие: Правосъдие и вътрешни работи
Дата на приключване: 28.12.2017 г.
Коментари
Коментари
Добави коментар
 
15 декември 2017 г. 10:54:56
stefcho

Дискриминационен характер

Проектът има дискриминационен характер спрямо държавните служители в Министерството на вътрешните работи, заемащи длъжности за държавни служители по чл. 142, ал. 1, т. 2, за които се прилагаше § 86 от Закона за изменение и допълнение на Закона за Министерството на вътрешните работи.

16 декември 2017 г. 11:01:11
ivoevil

Несправедливо

Считам, че е крайно несправедлива разликата във възнагражденията на разследващите полицаи в СДВР и РУ към СДВР спрямо тези в ОДМВР. Работил съм като такъв и в РУ на СДВР и в СДВР и в ОДМВР. С какво повече са натоварени разследващите в РУ на СДВР - те не разследват тежки криминални престъпления, тъй като си има специализиран сектор в СДВР, те не разследват тежки икономически престъпления, защото си има специализиран сектор в СДВР, те не разследват и тежки ПТП, тъй като си има специализиран сектор в СДВР. С какво са повече от един разследващ полицай в ОДМВР, който разследва всичките изброени по-горе престъпления ? Същото важи и за съответните сектори Разследване в СДВР - те разследват само съответните видове престъпления. /напр. разследващ от сектор "Криминален" не разследва тежки ПТП/. Един разследващ в ОДМВР разследва всичко и по всяко време. Друг мотив е натовареността - повечето РУ на ОДМВР са с изключително малък брой разследващи полицай - 2 - 3. Тези хора дават по 10 - 15 дежурства на месец. Вярно, дежурствата са "на разположение", а не присъствени, но това е дори още по-лошо - защото 10 - 15 денонощия в месеца си на телефона си, не можеш да отидеш никъде, не можеш да се отпуснеш. А разследващите полицаи в СДВР и РУ на СДВР дават по 1 дежурство на месец, тъй като всяко РУ на СДВР има по около 30 разследващи полицаи. Следващ мотив - разследващите полицаи в София пътуват безплатно до работнто си място и до съответните прокуратури. Не така обаче стои въпроса с разследващите в ОДМВР. И те имат "право" на безплатно пътуване, но реално не могат да го осъществят, защото няма удобен редовен транспорт, защото много от тях не живеят в населеното място в което работят и при доклад в съответната прокуратура и липса на служебен транспорт, което е почти ежедневие - те ходят с личните си автомобили. Изложеното до тук води до явна несправеливост, липса на мотивация на "небогопомазаните" разследващи и стремеж към столицата, което пък ще доведе до задълбочаване на ситуацията в ОДМВР. Напълно е разбираем страхът да не избягат разследващите от РУ на СДВР, тъй като малко са юристите, които да работят при тези условия за под 1000 лв, но все пак мисля, че изложеното по-горе е красноречиво.

16 декември 2017 г. 13:15:44
bobi5

Конфронтация

Разликата във възнаграждението между ст. полицай(ст. пожарникар)  и командир на екип(командир на отделение) е твърде голяма, вършат една и съща работа, създава се ненужна конфронтация!

16 декември 2017 г. 14:41:19
Edin it mnogoto

Несправедливо и неадекватно

Служителите с висшо образование на изпълнителски дръжности също са “на терен”. За голяма част от тези служители увеличението е нула процента. Липсата на увеличение е неадекватна с оглед на намалелия интерес за тези позиции. Броят на кандидатите за образователна степен бакалавър в АМВР преди пет-шест години и този в последните две е показателен за липсата на интерес. Минимализирането на разликата на възнагражденията с младши изпълнителските длъжности може да доведе единствено до още по- нисък интерес клонящ към нулев. А това са бъдещите управленски кадри на министерството. При липсата на интерес и съответно конкуренция, качеството на тези служители няма да може да достига необходимото ниво!

17 декември 2017 г. 15:16:49
godjimen

Неадекватна и нецелесъобразна.

Идеята на тази наредба е, че няма никаква идея в нея - разпределят се едни пари и толкова. По този начин се работи в това министерство от години.

Та каква е идеята в крайна сметка - най-вероятно да се отлепят от дъното най-ниските заплати, друго не се вижда. Някои казват, че и те работят на терен и са с висше образование, пък нямат увеличение. Други с нисше образование не работят на терен, пък имат увеличение. Истината е, че никой писал тази наредба не го интересува кой какво работи, колко работи и къде работи. Отлепват от дъното най-ниските заплати, че вече не могат да излъжат съвестни хора на работа в МВР и оттам нататък както им излязат сметките.

Като изтече времето за "обществено обсъждане" пускайте за подпис и не му мислете. Мотивите са ясни, целите също. Разпределихте парите, така че всичко е "ток" и "жица", както са казали старииите българи.

 

18 декември 2017 г. 17:28:07
anonymous

ДЕМОТИВИРАЩО ЗА НОВИ КАДРИ

Възнаграждението на лица от V i VI степен не се променя. Лица, учили 4 години висше и задължени после да работят за системата на МВР започват на длъжност от тази степен и изведнъж става така, че хора, които са изкарали курс 6 месеца вземат по-добро заплащане от хора учили 4 години, което е някак абсурдно. Освен това не стига че заплатата ти е ниска, но и няма налични служебни дрехи в складовете, т.е. ти си длъжен да си закупиш със собствени средства (които не само са малко, но и решават да не ги увеличат!), макар горестоящите да са наясно че ти след 4 години започваш работа към системата и съответно трябва да си униформен, но уви - дрехи няма !!!