Проект на Постановление на Министерския съвет за изменение и допълнение на Правилника за издаване на българските лични документи
Предвидените в проекта на ПМС изменения и допълнения в Правилника за издаване на българските лични документи целят намаляване на административната тежест за гражданите чрез: - въвеждане на възможността заявление за издаване на лична карта да може да се подаде по електронен път чрез автоматизираната информационна система за електронни услуги на Министерството на външните работи без да е необходимо ползването на квалифицирано удостоверение за електронен подпис; - намаляване на сроковете за издаване на паспорт, когато заявлението е подадено в дипломатическите и консулските представителства в чужбина; - въвеждане на възможността получаването на български личен документ да става лично чрез използване на лицензиран доставчик на пощенска или куриерска услуга, когато заявлението за издаване на български личен документ е подадено лично в дипломатическо или консулско представителство на Република България в чужбина, което предлага тази услуга; - осигуряване на възможност за подаване на заявление за издаване на свидетелство за управление на моторно превозно средство в определени случаи и в районни управления към Областната дирекция на МВР по постоянен адрес на заявителя.
Дата на откриване: |
27.8.2019 г. |
Целева група: |
Всички заинтересовани |
Сфера на действие: |
Правосъдие и вътрешни работи |
Дата на приключване: |
26.9.2019 г. |