Проект на Постановление на Министерския съвет за изменение и допълнение на Наредбата за държавните изисквания за придобиване на професионална квалификация „учител“
Предложените изменения в Наредбата за държавните изисквания за придобиване на професионална квалификация „учител“ са свързани с възможностите за повишаване на качеството на подготовка на учители в системата на висшето образование в България през призмата на изискванията на Европейските насоки и стандарти, стоящи в основата на акредитационните процедури по област на висше образование 1. Педагогически науки, професионални направления 1.1. Теория и управление на образованието, 1.2. Педагогика и 1.3. Педагогика на обучението по....
Предвидени са промени в диференцирането на минималните изисквания за брой часове и дисциплини съобразно професионалното направление, в което е съответната специалност и по-голямо конкретизиране по отношение на двете групи избираеми дисциплини, в т.ч. с конкретни примери за задължително-избираеми дисциплини, отразяващи актуални потребности на образователната практика – например гражданско образование, образование в мултикултурна среда, взаимодействие със семейната общност, компетентностният подход в образованието и др.
Разработени са основни групи компетентности, които да бъдат развити в рамките на подготовката на учители в България, в качеството им на инструмент, ориентиращ обучението на учителите към базови изисквания, отразени в квалификационните характеристики на учебните планове и учебното съдържание, стоящи в основата на подготовката на учители. Те служат като основа за оценяване на подготовката на учители в България в системата на висшето образование, в т.ч. в рамките на процедури за програмна акредитация на висшите училища.
Дата на откриване: |
11.8.2020 г. |
Целева група: |
Всички заинтересовани |
Сфера на действие: |
Образование |
Дата на приключване: |
10.9.2020 г. |