Обществени консултации

Проект на Закон за изменение и допълнение на Закона за чистотата на атмосферния въздух

Предложеният проект на Закон за изменение и допълнение на Закона за чистотата на атмосферния въздух има следните основни цели:

• Предотвратяване на неспазването на определени изисквания от Регламент (ЕС) №517/2014 за флуорсъдържащите парникови газове, чрез въвеждането на забрана за предоставяне на пазара, включително чрез продажба онлайн, на контейнери за флуорсъдържащи парникови газове, които не могат да бъдат повторно напълнени и които се използват при сервиз и поддръжка на хладилно, климатично и термопомпено оборудване, както и забрана за рекламата на флуорсъдържащи парникови газове без да са изпълнени конкретни изисквания;

• Намаляване на административната тежест върху гражданите и бизнеса чрез премахване на изискването за представяне на някои официални документи на хартиен носител, както и привеждане в съответствие на ЗЧАВ с разпоредбите на Закона за търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел и Закона за регистър БУЛСТАТ;

• Предприети мерки във връзка с процедура за Нарушение №2020/2106 за неизпълнение на задълженията на Република България по чл.23, параграф 1 от Директива 2008/50/ЕО относно качеството на атмосферния въздух и за по-чист въздух за Европа, самостоятелно и във връзка с чл.4, параграф 3 и чл.19, параграф 1 от Договора за ЕС и чл.47 от Хартата на основните права във връзка с чл.9, параграф 3 от Орхуската конвенция.

• Изпълнение на Плана за действие за 2021г. с мерките, произтичащи от членството на Република България в ЕС:

• Осигуряване прилагането на определени национални разпоредби, изисквани от Регламент (ЕС) 2019/1020 на Европейския парламент и на Съвета от 20 юни 2019 година относно надзора на пазара и съответствието на продуктите и за изменение на Директива 2004/42/ЕО и регламенти (ЕО) № 765/2008 и (ЕС) № 305/2011. Мерките, осигуряващи прилагането на законодателството на Съюза за течни горива, бои, лакове, химични вещества в самостоятелен вид, в смеси или в изделия и/или смеси, авторепаратурни продукти, продукти от обхвата на Регламент (ЕО) № 1005/2009 и Регламент (ЕС) № 517/2014, са заложени в ЗЧАВ и в Закона за защита от вредното въздействие на химичните вещества и смеси (ЗЗВВХВС);

• Въвеждане на мерки за прилагане на Регламент за изпълнение (ЕС) 2020/1435 относно задълженията на регистрантите да актуализират своите регистрации съгласно Регламент (ЕО) № 1907/2006 (REACH) в ЗЗВВХВС;

• Осигуряване прилагането на Делегирано решение (ЕС) 2020/1071 на Комисията от 18 май 2020 година за изменение на Директива 2003/87/ЕО на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изключването от системата на ЕС за търговия с емисии на пристигащи полети от Швейцария чрез изменение на Закона за ограничаване изменението на климата;

• Изменение на Закона за енергията от възобновяеми източници за уеднаквяване на разпоредбите на ЗЕВИ с направените изменения на ЗЧАВ и Наредбата за изискванията за качеството на течните горива, условията, реда и начина за техния контрол.


Дата на откриване: 14.2.2022 г.
Целева група: Всички заинтересовани
Сфера на действие: Околна среда
Дата на приключване: 28.2.2022 г.
Коментари
Коментари
Добави коментар
 
14 февруари 2022 г. 20:23:17 ч.
Севастократор

За по чист въздух

Предлагам средствата от ЕКОТАКСИТЕ да постъпват в държавния бюджет. 

От години в България екотаксите се плащат на две фирми "Българска Рециклираща Компания" АД и "Ауторек" АД Бургас, които не правят нищо, а получават милиони. 

Екотаксата за един автомобил е 300 лв.(освободни са от такса само чисто новите МПС). 

За 2021 г. са регистрирани около 200 000 автомобила Х 300 лв. = 60 000 000 лева. 

Видно е, че държавата ни е съучастник в грабежа  на българските собственици на автомобили втора ръка, но изглежда някой се отчита където трябва и затова толкова години никой не ги закача. 

ПРЕДЛАГАМ: Средствата от ЕКОТАКСИТЕ да постъпват в отделна сметка на държавния бюджет, държавата да плаща по 2000 лева или повече на собственик, който реши да си бракува автомобила и го предаде на лицензиран пунк за разкомплектоване или пункт заскрап. Това плащане да се прави само към собствевници физически лица веднъж в живота. Собственикът да представя в пощата или в НОИ или по ел. път бележката от КАТ, че е бракувал колата; да представя и бележка с фактура от пункта за скрап, че я е предал и бележка с номера на банкова сметка и до 1 месец да му се преведат парите. Естествено, ако има задължения към държавата ще му се извърши прихващане. Така ще изкараме от движение доста стари коли, които замърсяват въздуха. Ако останат средства може да се инвестират в засаждането на дървета, почистване на нерегламентирани сметища, заводи за изгараня наотпадъци и т.н. Идеята е тези пари все пак да отиват за нещо полезнно за България.