Обществени консултации

Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 11 от 01.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците

С предложения проект за изменение и допълнение на Наредба № 11 от 01.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците се цели да се създадат условия за намаляване претовареността на учениците чрез оптимизиране на изпитванията по отделните предмети и броят на оценките за учебния срок, както и чрез определяне на изисквания за броя на задаваните домашни работи през учебната седмица.

Направените предложения за оптимизиране и прецизиране на действащите разпоредби на Наредба № 11 от 01.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците от една страна повишават ефективността на процесите на учене и преподаване, а от друга страна допринасят за намаляване на административната тежест на всички управленски нива.


Дата на откриване: 21.7.2023 г.
Целева група: Всички заинтересовани
Сфера на действие: Образование
Дата на приключване: 21.8.2023 г.
Коментари
Коментари
Добави коментар
 
25 юли 2023 г. 19:17:09 ч.
georgim

Подкрепям предложението!

Като един от подписалите петицията, подкрепяме напълно решението да се регулира обемът на домашните работи за седмица! Не искаме ситуацията с Крис от ОУ "Душо Хаджидеков" да се повтаря. 



С нетърпение очакваме и олекотяването на учебния материал по проблемните предмети! Благодарим на Министерството, че чу молбите ни!

28 юли 2023 г. 09:27:55 ч.
П.С.

Предложения за изменения

Предлагам да отпадне изцяло чл.11, ал.2  - В триседмичен срок от началото на учебната година чрез текущо изпитване се установява входното равнище на учениците по учебни предмети или модули, които са изучавали през предходната учебна година в задължителните учебни часове. (съответно да отпадне и чл.12, ал.2).

При положение, че след всяка учебна година са оформени окончателни оценки по учебните предмети за всеки ученик, очевидно вече е установено равнището на усвоен материал от учениците по всички изучавани предмети през учебната година. Едва ли очаквате, че по време на лятната си ваканция учениците са учили и надградили знанията и уменията си по изучаваните предмети и биха постигнали по-високи резултати от тези, които са показали по време на изучавания материал през годината. Освен това, дори въпросното входно ниво да покаже персонално за всеки ученик коя част от материала не е усвоил напълно - това не води да задължение на преподавателя да преподаде или да обяснява отново материал от предходната учебна година.

Предлагам в чл.17, ал.2  да се коригира текста по следния начин: Контролната работа се провежда за един учебен час.

Много често по време на учебната година по различни предмети се провеждат така наречените "пет-минутки" - това е групова контрола работа, но в рамките на пет минути от часа. Времето от 5 минути е недостатъчно за голяма част от учениците да се справят с 4 до 5 задачи поставени в контролната и в същото време този вид контролни работи не са вписани в графика по чл.20, но пък водят след себе си поставяне на оценки по предметите. Като краен резултат излиза, че се оценяват не толкова знанията и уменията на учениците, а способностите им да работят и пишат бързо под напрежение и стрес.