Обществени консултации

Проект на Наредба за изменение на Наредба 15 от 22.07.2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти

С изменението в чл. 65, ал. 2 от Наредба 15  за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти се цели осигуряване на условия за изпълнение на задълженията на ректора на висшите училища, които имат департаменти и представлява висшето училище и решава окончателно всички въпроси, свързани с приемането, отписването и преместването на студенти, докторанти и специализанти. В задълженията на ректора е да  представя ежегодно на общото събрание отчет за работата си и за резултатите от изпълнението на политиката за развитие на висшето училище, за финансовото състояние на висшето училище, за съществуващите проблеми и мерки за тяхното решаване.

Основните дейности в системата на предучилищното и училищното образование, свързани с реформиране на устойчиво традиционни образователни модели, изискват динамична и в същото време качествена промяна на изискванията за придобиване на професионална квалификация „учител“, изискванията за заемане на длъжности на педагогически специалисти, усъвършенстване на професионалните умения и възможностите за продължаваща квалификация, професионално и кариерно развитие.

С предлаганата промяна се очаква създаване на условия за планиране на индивидуалното професионално развитие на обучаващите се студенти в професионално направление 8.3 „Музикално и танцово изкуство“ в ОКС „Бакалавър“ и ОКС „Магистър“ след дипломирането си да придобият професионална квалификация „учител“ и да работят като учители по учебния предмет музика в системата на предучилищното и училищното образование.

 


Дата на откриване: 19.6.2024 г.
Целева група: Всички заинтересовани
Сфера на действие: Образование
Дата на приключване: 19.7.2024 г.
Коментари
Коментари
Добави коментар
 
03 юли 2024 г. 08:01:31 ч.
Aziti

учител и учител

Toва, че можеш да смяташ, не те прави учител по математика. Това, че можеш да свириш и танцуваш, не те прави учител по музика и танци. САМО с една ПРОФОРМА професионална квалификация за голямо или малко съжаление учител не се става. Допускането на аматьори в класната стая според мен е недопустимо. Измислете им някакво друго име, нека да влизат в клас по проект да работят с децата, но да им подарявате ЗВАНИЕТО учител след една професионална квалификация е меко казано подриващо авторитета на учителското съсловие. Според мен трябва ПОНЕ една магистратура да се изкара, а не "квалификация". Трябва да се прави разлика между учител и учител, както в името така и в заплащането!

Друг е въпросът защо днешният учител по музика и танци не може да пее, да свири на инструмент, да пляска в такт и марширува в крачка, и "човек с професионална квалификация" изглежда в очите на родителите по кадърен и можещ от "учителя".