Обществени консултации

Проект на Решение на Министерския съвет за приемане на Програма за оптимизация на разходите и структурата на Университета по хранителни технологии – Пловдив за периода 2024 – 2026 година

На основание чл. 91б от Закона за висшето образование (ЗВО) средства от държавния бюджет се предоставят и за финансиране на изпълнението на програми за консолидация и за оптимизация на държавните висши училища, разработени от тях и приети от Министерския съвет  по предложение на министъра на образованието и науката.

Предложеният проект на Решение има за цел да утвърди програмата за оптимизация на разходите и структурата на Университета по хранителни технологии - Пловдив (УХТ - Пловдив), с която да се постигне балансиран бюджет на висшето училище чрез оптимизация на разходите за персонал и издръжка и увеличаване на приходите от такси за обучение на чуждестранни студенти.

Предвидени са както оптимизация на числеността на персонала в УХТ - Пловдив, така и  структурни промени като: оптимизиране броя на катедрите;  оптимизиране и на учебните планове, като например всички лекции по общообразователните дисциплини да бъдат провеждани в потоци и всички специални дисциплини, които се преподават на различни специалности, също да бъдат обединени в потоци.

Ще продължи дигитализацията на дейностите в УХТ – Пловдив, като ще се внедри пълноценно системата „Дигитален университет“, включително електронна главна книга и електронна студентска книжка, както и на дейностите по привличане на кандидат-студенти.

Предвижда се намаляване на потреблението на електрическа и топлоенергия, включително посредством промяна в графика на учебния процес, като през част от месеците декември и януари не се провежда обучение, намаляване на разходите за външни услуги и прекратяване дейността на спортно-оздравителната база на Университета.

Очаквани резултати от прилагането на проекта на акт

  • Оптимизиране на структурата и разходите за персонал;
  • Оптимизиране на разходите за издръжка;
  • Увеличаване на приходите.

 


Дата на откриване: 19.6.2024 г.
Целева група: Всички заинтересовани
Сфера на действие: Образование
Дата на приключване: 19.7.2024 г.
Коментари
Коментари
Добави коментар
 
12 юли 2024 г. 20:53:08 ч.
Ivanivanovn

НЕДОПУСТИМО ДА СЕ ДАВАТ ПАРИ ЗА РАЗДУТИ ЩАТОВЕ ОТ АДМИНИСТРАЦИЯ И ОБСЛУЖВАЩ ПЕРСОНАЛ

НЕДОПУСТИМО ЗА ЕДИН УНИВЕРСИТЕТ С ПРЕТЕНЦИИ ЗА ВНЕДРЕНИ ДИГИТАЛНИ ТЕХНОЛОГИИ да има прекалено раздут щат след прокламираната оптимизацията, административният и помощен персонал е 130 човека за 175 преподавателя.
На всеки преподавател почти ЕДИН СЛУЖИТЕЛ. Една проста сметка, нормално е обслужващият персонал да е не по-голям от около 1/2 т.е. 130/2=65 облужващ персонал, това прави икономия от 65 човека, които сега не вършат никаква работа×12месеца×2000лв. средна заплата с осигуровки=1 560 000 лв. т.е. приблизително минимум 1.6 млн. лева икономия за година.
Първо УХТ да си оправи с излишният помощен персонал и тогава да иска пари от нас данъкоплаците!
ИМАТ МАЛОБРОЙНИ КАТЕДРИ В ПРОТИВОРЕЧИЕ НА ЗАКОНА ЗА ВИСШЕ ОБРАЗОВАНИЕ И ИЗЛИШЕН ПОМОЩЕН ПЕРСОНАЛ КЪМ ТЯХ. Да се извърши проверка и види колко от персонала са свързани лица.
Неморално да се искат пари за да се запази статуклото.
НЯМА ТАКАВА ДЪРЖАВА БЕЗКОНТРОЛНО ДА ДАВАТ ПАРИ ОТ БИЗНЕСА НА РАБОТЕЩИТЕ КЪМ НЕРАБОТЕЩИ В ДЪРЖАВНА СТРУКТУРА.