Обществени консултации

Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 1 от 04 юни 2014 г. за реда и образците, по които се предоставя информация за дейностите по отпадъците, както и реда за водене на публични регистри

С цел еднакво правоприлагане на европейско ниво по отношение на превозите на отпадъци от пластмаса и предвид препоръка от страна на представители на Организацията за икономическо сътрудничество е необходимо изменение на Наредба № 1 от 4.06.2014 г. за реда и образците, по които се предоставя информация за дейностите по отпадъците, както и реда за водене на публични регистри.
 
В допълнение, с проекта на НИД на Наредба № 1 от 4.06.2014 г. за реда и образците, по които се предоставя информация за дейностите по отпадъците, както и реда за водене на публични регистри ще се гарантира предоставянето на по-подробна информация, чрез която ще може да се проверява  спазването на ограничението по чл. 38, ал. 5 от Закона за управление на отпадъците.


Дата на откриване: 8.7.2024 г.
Целева група: Всички заинтересовани
Сфера на действие: Околна среда
Дата на приключване: 7.8.2024 г.
Коментари
Коментари
Добави коментар
 
06 август 2024 г. 14:40:03 ч.
KalinGavrakov

Коментар

Здравейте,

не ми е ясно как ще спазите изискванията на:

1. Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/EО (Общ регламент относно защитата на данните)

2. Закона за защита на личните данни

Съгласно Регламент (ЕС) 2016/679, екологията не е въздигната област от такъв обществен интерес, която изисква събиране на лични данни, каквито са три имена и ЕГН, както за пример са данъчни цели, наказателно преследване, обществена сигурност и т.н. 

В чл.6 от регламента се дефинират случите, в които може да се изискват и обработват лични данни. По така предложеното изменение, не мога да категоризирам интереса на МОСВ/ИАОС в нито една хипотеза дори в чл.6, пар.1, буква "в", защото в Закона за управление на отпадъците /ЗУО/ не е въведено подобно задължение към ИАОС - да събира лични данни на физически лица предали отпадък, които да бъдат въвеждани в НИСО.

Забранено (с условия) е да се обработват лични дани на лица под 16 г., а за лица под 14 г. пък забраната е абсолютна. Няма забрана в ЗУО лица под 16 или 14 год. възраст да предават отпадъци.

НИСО е онлайн система, а не регистър! МОСВ/ИАОС чрез изискваните за подаване в НИСО лични данни, практически ще стане администратор на лични данни по смисъла на регламента, а операторите - обработващ лични данни от името на администратора.

Къде и на какъв носител ще съхраняват операторите трите имена и ЕГН, докато ги въведат в НИСО? Това е отговорност на администратора!!!

Кой ще ограничи достъпа до събраните лични данни и ги защити, като всеки редови инспектор от РИОСВ и неуточнен брой служители в ИАОС ще могат да извършват справка и да извлекат личните данни, без да има законен интерес? (чл.63 и следващите от ЗЗЛД).

НИСО следва да бъде сертифицирана система за обрабортка на лични данни и да се спазят всички изисквания, включително и за изтриване на лични данни по заявено искане на субекта (конкретно физическо лице).

МОСВ и ИАОС сте поели по напълно погрешен път в реализирането и развитието на НИСО (трябваше да е само регистър, а не онлайн система) и ако досега някак си е избегнат скандал (за драстични нарушения на редица регланменти/директиви и закони), то за личните данни ще бъдете разсипани от сигнали до КЗЛД и дела в съда.

На НАП им се размина да платят санкцията от 5 милиона лева, защото те собствено трябваше да я съберат от себе си и падна по давност (пълен смях!), но МОСВ/ИАОС няма да могат да разчитат на подобен "късмет".

Призовавам изготвилите проекта да го съгласуват поне с КЗЛД, за да се убедят колко е абсурден.

07 август 2024 г. 12:01:28 ч.
BIA_bg

Становище на Българска стопанска камара (БСК)

 

Становището на Българска стопанска камара може да бъде видяно тук: https://www.bia-bg.com/standpoint/view/33189/