Обществени консултации

Проект на Наредба за условията, реда и правилата за постигане на оперативна съвместимост на електронни системи за пътно таксуване

 
Проектът на Наредба за условията, реда и правилата за постигане на оперативна съвместимост на електронни системи за пътно таксуване е разработен във връзка с необходимостта от въвеждане на изискванията на Директива (ЕС) 2019/520 на Европейския парламент и на Съвета от 19 март 2019 г. за оперативната съвместимост на електронни системи за пътно таксуване и за улесняване на трансграничния обмен на информация за неплащане на пътни такси в Съюза в българското законодателство (Директива (EС) 2019/520). Част от изискванията на Директива (ЕС) 2019/520 са въведени в националното законодателство със Закон за изменение и допълнение на Закона за пътищата (ЗИД на ЗП), обн., ДВ, бр. 13 от 2024 г.
Съгласно чл. 10м, ал.17 от Закона за пътищата (ЗП), министърът на регионалното развитие и благоустройството издава наредба, с която се определят: процедурите за оценяване на съответствието спрямо спецификациите и годността за ползване на съставните елементи на оперативната съвместимост; условията и редът за извършване оценяването на съответствието спрямо спецификациите и годността за ползване на съставните елементи на оперативната съвместимост; необходимите документи за удостоверяване на съответствието с изискванията; условията и редът за получаване на разрешение за оценяване на съответствието, както и допълнителните специфични критерии към лицата, които оценяват съответствието, и задълженията им по процедурите за оценяване на съответствието; условията и редът за издаване на разрешение за предоставяне на услуга за електронно събиране на пътни такси; други изисквания, свързани с постигане на оперативната съвместимост. 
С проекта на наредба се цели да се гарантира функционирането на европейската услуга за електронно пътно таксуване, като се повиши оперативната съвместимост на електронните системи за пътно таксуване и да се осигури съвместимост с общите изисквания, произтичащи от законодателството на Европейския съюз. 
Становища и коментари могат да бъдат изпращани на електронния адрес на Центъра за административно обслужване: e-mrrb@mrrb.government.bg.
 


Дата на откриване: 12.9.2024 г.
Целева група: Всички заинтересовани
Сфера на действие: Регионална политика
Дата на приключване: 14.10.2024 г.
Коментари
Коментари
Добави коментар
 
13 септември 2024 г. 12:08:56 ч.
Aziti

От Разбойническа приказка на Карел Чапек до днес

Х се "замислил дванайсет пъти и накрая рекъл:

— Мили ми синко, похвално е, че си вежлив и внимателен с хората, но не можеш да останеш разбойник, защото това е смъртен грях, а освен това и защото не те бива за тая работа. Но тъй като не е хубаво да нарушиш думата, която си дал на татко си, ще продължиш да нападаш хората и занапред. Само че съвсем честно и почтено. Ще събираш пътна такса. Ще дебнеш по пътищата и щом мине някой, ще се изстъпиш пред него и ще му искаш два крайцера такса. Готово. При упражняването на тоя занаят можеш да бъдеш учтив — колкото можеш и колкото си искаш."



Минало време ... Х "се радвал, че на пропусквателния пункт в (Залеси) ще види любезния (Вагабондо) и ще го попита как върви работата.

...

"Вагабондо извикал грубо:

— Е, хайде де! Колко още трябва да чакам, за да получа двата крайцера?!

Игуменът поровил из кесията си, па рекъл:

— Ох, ами че аз нямам дребни! Развалете ми тоя петак, ако обичате!

— Да ви вземат мътните, да ви вземат! — разкрещял се Вагабондо. — Като нямате крайцери, що си не седите на задника! Или ще ми дадете два крайцера, или се връщайте обратно!

— Вагабондо, Вагабондо — рекъл тъжно игуменът. — Не ме ли позна, Вагабондо? Къде остана твоята учтивост?

Вагабондо се сепнал — чак сега познал игумена. Рекъл да измърмори нещо много неприлично, но събрал сили и отвърнал:

— Преподобни отче, не се учудвайте, че съм станал неучтив. Виждал ли е някой някога митничар, бирник или акцизен стражар, който да не мърмори поне малко?

— Имаш право — казал игуменът, — такъв още никой никога не е виждал.

— Видяхте ли сега? — извикал Вагабондо. — Хайде пръждосвайте се по дяволите.

И това е краят на приказката за учтивия разбойник. Той може да не е вече между живите, но неговите потомци могат да се срещнат навсякъде и се познават по това, че са готови да ви наругаят и тогава, когато не си го заслужавате. А това никак не е хубаво."

 

13 септември 2024 г. 12:21:34 ч.
Aziti

Предоставящите уСЛУГИ

Така и не разбрах точно тези, които събират таксите какви услуги предоставят и на кого ги предоставят и кой в случая ще е от страната на "рУгачите" и кой че е от страната на "рОгачи"...



Kaто сте подхванали Закона за изменение и допълнение на Закона за пътищата, да видим И какво пише за паркирането в еднопосочна улица според българския закон и според европейските закони...

В центровете на Европа се въвежда еднопосочно движение, ЗА ДА се удвоят паркоместата. Често половината са за гости на кваратала, а другата половина за живущите в квартала... НО българинът както винаги не чете до край, а взима първата част и я преиначава така, че да вкара пари в бюджета от ГЛОБИ. Учете се от европейците, те въвеждат ТАКСИ! Звучи по-мило, по-учтиво, по-вежливо, по-заслужено, по-...

17 септември 2024 г. 08:37:42 ч.
Aziti

функциониране според Чл. 2.

Moля да поясните и допълните в текста на наредбата, какво разбирате под

правилно функциониране

качествено функциониране

надеждно функциониране

17 септември 2024 г. 08:48:34 ч.
Aziti

Чл. 12.

Чл. 12. (1) Персоналът на нотифицирания орган, назначен да изпълнява задачи по оценка на съответствието, трябва да притежава следните квалификации:

 

Хубаво сте изредили какво трябва да може, но не сте казали КОЙ трябва да го обучи, технически и професионално, както и доквалифицира персонал. Моля да поясните.

Как се доказват описаните познания?!



степен на образование магистър и по-висока в областта на Техническите науки направление 5.3. Комуникационна и компютърна техника или Природни науки, математика и информатика – направление 4.6. Информатика и компютърни науки;

Моля да направите справка

- колко служителя са ВИ необходими за да изпълните наредбата,

- колко безработни има към момента на трудовата борса с горепосоченото образование,

- колко се образоват към момента в горните специалности,

- колко са завършили миналата година успешно горните специалности

 

"(4) Нотифицираният орган декларира, че персоналът спазва изискването за професионална" ЕТИКА И "тайна по отношение на всичко, което му стане известно в процеса на изпълнение на задълженията му;"

 

 

17 септември 2024 г. 09:01:27 ч.
Aziti

заинтересованите страни по чл. 2. ал. 6

"мерки за сигурност за защита на данните, съхранявани, обработвани и обменяни между заинтересованите страни"

Моля първо да поясните какви точно данни ще се съхраняват и обработват - място, час, номер на автомобил, и какво още ...

Moля да поясните и точно опоменете кои са ТЕЗИ заинтересованите страни, които ще си обменят данните, и как ще се гарантира, че И заинтересованите страни ще предвиждат мерки за сигурност за защита на данните. С други думи, кой ще има право да борави и анализира тези лични данни? Кои данни мога да се анализират от трети заинтересовани страни, но след като бъдат заличени част от личните данни итн

17 септември 2024 г. 09:28:06 ч.
Aziti

Допълнителни разпоредби

пътно таксуване и неплащане на пътни такси

 

Този целия цирк е, за да се разделят пътуващите на таксували се предварително и нетаксували се предварително... Какво планирате да правите с вторите, моля да поясните в допълнителните разпоредби и направите препратка!

Сега вземете и сметнете, колко такси не са платени и колко ще струва прилагането на горната наредба в рамките на една година, на пет години, на десет години... Това е в пъти повече от пропуснатите ползи и такси заради гратисчиите. Да изготвиш софтуеър, закупиш апаратура, да образова държавата персонал, да доквалифицират персонала, да му плащаш заплата, да поддържа софтуеър, да съхранява данни, да обменя данни итн. Първо имате fix разходи за въвеждане на системата, фикс разходи за поддръжка на системата на година, плюс текущи разходи за персонал, разходи на трети страни итн

Може ли гореизложеното да го финансирате от  тези няколко гратисчия, които не са платили пет лева?! ИЛИ Вие очаквате допълнителни приходи от глоби и тези глоби трябва да са с космически тарифи, за да обезпечат функционирането на системата. Глобите при таксите ли ще отиват?! Или таксата ще я увеличим и всеки ще плаща двойно - веднъж за пътя и веднъж за автоматичния контрол. А кой ще оправя пътищата, ще слага знаци и обезпечава сигурността на пътя?! С това да се занимава някой друг, който не е учил информатика и компютърни науки, а е учил да седи на пек и дъжд, да го духа вятъра и снежната виелица...



МОЛЯ да помислите дали не е по-удачно да отмените таксите и да отпадне описаната системата и хвърлянето на пари на вятъра... Ако целите на въвеждане на описаната в наредбата система са  други, моля да ги назовете ЯВНО и да се мотивирате отново в цифри - както финансово, така и персонално.