* Задължителни полета
Toва правителство не беше ли служебно с цел да организира избори...
Доста актвна дейност развива дирекция "Данъчна политика" и се бърка в политики, където МАЙ нито им е времето, нито мястото, нито ... "Чл. 99б. (2) 4. информация от използваните от лицата технически устройства и софтуер"
На кой ще се дава тази информация, кой ще я съхранява, с каква цел, как ще се защитават личните данни. Каква информация от смартфони и лаптопи искате да Ви се предоставя?!
чл. 99а
(11) Физически лица могат да изпращат до или да получават от друга държава членка пощенски пратки съдържащи тютюневи изделия и алкохолни напитки, предназначени за лична или семейна употреба или за подаръци, когато стоките не са укрити, не надхвърлят количествените ограничения предвидени за въвеждане и изпращане в правилника за прилагане на закона и действията не се извършват редовно.“
Какво разбирате под редовно - всеки ден по три пъти, веднъж на ден, веднъж на седмица, веднъж на месец?!
Лицата, организираЩИ транспорта/логистиката знаят ли какво ги чака?!
Колко персонал трябва да назначат, които ще трябва да си взъимодействат с митническите органи, и кой ще плаща заплатиТЕ на взъимодействащите?!
(4) При съмнение или когато установят, че приета пратка или товар съдържат забранени акцизни стоки или отпадъци от тютюн, лицата по ал. 2 уведомяват митническите органи незабавно, като предоставят данни за нейното местоположение и служебно лице за контакт. Действията с пратката/товара се преустановяват за срок, съгласуван с митническите органи, но не по-дълъг от три дни от уведомяването.
Кой ще направи обучения на лицата по ал. 2 как да се съмняват?
Моля тези обучения да се организират на държавна сметка в пет звездни хотели с джакузита, all inclusive за три хранения, плюс лайф демонстрация и дегустация на акцизни стоки. Да се протоколира само провреката на бандерола, на не дегустираното количество.
(6) След разпореждане от митническите органи лицата по ал. 2 може да отворят рискова пратка или товар без да информират подателя (изпращача) и получателя. Пратката се отваря в помещение с постоянно видеонаблюдение, като се съставя протокол в присъствието на свидетели. При установено наличие на забранени стоки по ал. 1 пратката/товара се задържа за извършване на проверка по реда на ал. 5.
Тук не сте казали какво ще се случи с пратката АКО не се установи наличие на забранени стоки по ал. 1.
Моля да поясните кой поема разходите и ще плати надницата на лицата по ал. 2, почасовия наем за помещението с постоянно видеонаблюдение, постоянното видеонаблюдение, надницата на съзставящия протокола, хонорарите на свидетелите от една страна в случайте, когато е установено наличие на забранени стоки, а от друга страна в случайте, когато НЕ е установено наличие на забранени стоки?
Като сте завряли поглед в боклука, дайте да видим какво ще правиТЕ с "all inclusive"-движението.
Koй участва в него и какви доходи/приходи се хвърлят в "all inclusive"-кампании?
При "all inclusive" има както голямо движение на стоки с висок фискален риск, така и голям отпадък. Дайте да видим какво се случва с отпадъка - както от чиниите, така и от приготвената и изостанала за консумация стока с висок фискален риск. Швейцарците дават/даряват обикновенно останатъците от таблите на старчески домове, а германицте обират дори част от останалата в чиниите на клиентите храна и след термична обработка я предлагат отново за консумация. Как е в България?! Какво се случва с остатъците - за прасета, за работниците и техните семейства, за кофата за боклук или... Трябва и едно регламентче за боклука на предлагащите all inclusive и кантарче на входа и изхода и всичко да се документира. Ако трябва и служителите да се теглят и описват колко за изяли и изпили по време на работа и пренасочили към трети страни...
Тъй като стоките с висок фискален риск много добре сте ги описали, то по аналог може да опишете и минаващото през отделителната система на клиентелата на "all inclusive"-модела - масленост на ла.ната, киселинност в ур..., соли в по..., белтъчени в сп.., итн итн и да се документират анализите първо за употреба в личен отдел в държавните институции.
Покрай движението "all inclusive" трябва MOЖЕ БИ да преработите и закона за ДДС.
Нормалното е да купиш стока и да и предадеш добавена стойност и да я продадеш с надценка. И тук се започва със сметките за данъчно кредитиране, връщане на ДДС, доплащане итн. В случая имаме един краен купувач, един продавач и един или няколко доставчици НО какво се случва при all inclusive. Тук може една и съща стока, но не каква да е, а с висок фискален риск, да я продадеш няколко пъти и няколко пъти да касираш ДДС за едно и също - в случая имаме няколко крайни купувача, един продавач и един доставчик... Държавата изглежда няма нищо против една и съща стока да се продава РЕДОВНО, няколко пъти на ден, и всеки път да се начислява ДДС на "all inclusive"-клиентелата.
Моля да си поръчате малко статистика
Колко е дялът, който влиза в държавната хазна от "all inclusive"-гешефти? Колко стока с висок фискален риск минава през предлагащите "all inclusive"-продукти? Какъв е произходът на стоките с висок фискален риск предлагани в "all inclusive"-пакетите?
Становището на БСК е публикувано на адрес https://bia-bg.com/uploads/files/positions/2024-10-17-BIA_position_danaci/2024-10-17-BIA_position_ZID_ZADS.pdf
Становището на Вейпинг Асоциация - България е публикувано на адрес: https://www.bva.bg/?p=144
Становище на спиритсБЪЛГАРИЯ - асоциация на производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки с Изх. № 20241018 -131/18.10.2024 г.
Становището е изпратено до taxpolicy@minfin.bg