Обществени консултации

Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 1 от 2012 г. за контрола и опазването на горските територии (съвместна Наредба на министъра на земеделието и храните и министъра на вътрешните работи)

 

С проекта на наредба се цели подобряване на контрола при маркиране в горските територии, което ще доведе до ограничаване на нарушенията при извършването на тази дейност и съответно ще способства за подобряване състоянието на горите, както и регламентиране на ред за отчетност и проследяемост на използваните пластини.

 

 Отговорна структура:

 Изпълнителна агенция по горите, Министерство на земеделието и храните

 Електронен адрес:

 iag@iag.bg

 


Дата на откриване: 12.11.2024 г.
Целева група: Всички заинтересовани
Сфера на действие: Земеделие и селски райони
Дата на приключване: 12.12.2024 г.
Коментари
Коментари
Добави коментар
 
26 ноември 2024 г. 08:28:03 ч.
NAOPF Gorovladeletz

Промяна в чл. 61 от наредба 1

От Сдружение НССНГ "Горовладелец" предлагаме следните промени:

Чл. 61. (1) Изработването на нов екземпляр от регистрирана марка се извършва след унищожаване на повредената марка.

 (2) Изваждането от употреба на марките се извършва със заповед на органа, който води съответния регистър.

 (3) (Нова – ДВ, бр. 79 от 2015 г.) Изваждането от употреба на КГМ се извършва при:

1. наличие на уведомление в случаите по чл. 60, ал. 1;

 2. отписване от регистъра по чл. 235 ЗГ на лицето, на чието име е регистрирана марката;

 3. писмено заявление от лицето, на чието име е регистрирана марката;

4. смърт на лицето, притежател на марката. – дублира се с т. 2 защото, в тези случаи лицето се отписва от регистъра - има го в основанията за отписване от регистъра по чл. 235

НОВА Ал. 4 Извадените от употреба КГМ се въвеждат в употреба със заповед на изпълнителния директор на ИАГ въз основа на писмено заявление на притежателя на марката при:

  1. Намиране/откриване на изгубена или открадната КГМ - за случаите по ал. 3, т. 1;
  2. вписване в регистъра по чл. 235 от ЗГ на лице, отписано от същия - за случаите по ал. 3, т. 2, с изключение на случите по чл. 239, ал. 1, т. 2 от ЗГ;
  3. изрично изявено желание на лицето, на чието име е регистрирана марката - за случаите по ал. 3, т. 3.

 

Сегашната Ал 4 става ал 5

 (5) (Нова – ДВ, бр. 79 от 2015 г.) Изваждането от употреба на производствена марка се извършва:

 1. при наличие на уведомление в случаите по чл. 60, ал. 1;

 2. при заявено писмено желание от страна на лицето, на чието име е регистрирана марката;

 3. при прекратяване на дейността на обекта или търговеца;

 4. при установяване или настъпване на промени в обстоятелства, удостоверени с документи по чл. 58, ал. 2, вследствие на което вече не са налице условията или са отпаднали основанията за издаване на удостоверението за регистриране на съответната производствена марка;

 5. когато притежателят на марката не представи справка по чл. 13, ал. 7 и след изрично предписание с допълнително определен срок. – да се отмени - ал. 7 на чл. 13 е отменена

 

НОВА Ал. 6 Извадените от употреба по реда на ал. 5 ПМ се въвеждат в употреба със заповед на директора на съответната РДГ въз основа на заявление на лицето, на чието име е регистрирана марката при:

1.            намиране/откриване на изгубена или открадната ПМ - за случаите по ал. 5, т. 1;

2.            възобновяване на дейността на обекта;

3. отпадане на обстоятелствата по ал. 5, т. 4, на чието основание ПМ е извадена от употреба.

Нова ал. 7 Извадените от употреба марки се предават за съхранение на съответната регионална дирекция по горите, с изключение на случаите на смърт на притежателя й или прекратяване на дейността на търговеца. Предаването на КГМ и ПМ се извършва с двустранен протокол в срок 3 работни дни от влизане в сила на заповедта за изваждането й от употреба, съответно за въвеждането й в употреба.

Мотивите ни са:

- Практиката допуска повторно вписване на лицата по чл. 235 от ЗГ, логично е да си възтановят  своята КГМ използвана в тяхната практика;

- Има опасност извадената от употреба КГМ да бъде предоставена/продадена на недобросъвестни работници в горите;

 

 

09 декември 2024 г. 10:30:02 ч.
bojkov68vng

1 от 3

Предложените изменения на Наредба 1 биха позволили по-широко навлизане на пластините при маркиране на стояща дървесина.

          Съобразно опита, който имам в сферата на горите и прилагане на част от подзаконовата нормативна уредба предлагам да се включат и следните текстове към изменението и допълнението на Наредба 1 за контрола и опазването на горските територии, а именно:

 

В чл. 15, ал. 1 се създават нови т. 6-8:

          „т. 6. Издаването на последващ превозен билет за количество дървесина, което надвишава количествата дървесина по предходни превозни билети, въз основа на които се издава.

          т. 7. Издаването на превозен билет за транспортиране на дървесина, в който като основание за издаването му е посочен предходен превозен билет, по който количеството дървесина вече е транспортирано от мястото на доставка – посочено в предходния превозен билет, с друг/и превозен/превозни билет/и “.

          т. 8 Издаването на превозен билет за транспортиране на дървесина без попълнен валиден номер и дата на издаване на нормативно определен/изискуем документ, доказващ законния произход на дървесината.“.

          Мотиви: Чрез предложените текстове, се цели преустановяване на незаконна практика. Тези текстове са регламентирани от Заповед № 1019/17.11.2021 г. на Изпълнителния директор на ИАГ, но с включването на текстовете в Наредбата ще се избегне отпадането на актове за установени административни нарушения и ще доведе до по-добра осведоменост на заинтересованите лица.

          По този начин се избягва узаконяване на дървесина с неизвестен произход.

 

 

09 декември 2024 г. 10:30:40 ч.
bojkov68vng

2 от 3

В чл.15  да се създаде нова ал.8 и ал.9 

ал.8 „Всеки превозен билет трябва да съдържа 4 броя снимки в цифров формат на съответните превозни средства и натоварената на/в тях дървесина. Заснемането се осъществява чрез приложението за издаване на ПБ след натоварване и маркиране на дървесината и преди разпечатване на хартиените екземпляри, при спазване на следните изисквания:

т. 1 При товарни превозни средства с открит товар се извършва заснемане от четирите страни. Изображенията от предната и задната част следва да осигуряват визуално разчитане на регистрационните номера, а изображенията от задната част и двете страни следва да обхващат изцяло товара по височина и съответно по ширина и дължина.

т. 2 При товарни превозни средства със закрит товар и/или контейнер, заснемането се осъществява по начина, указан в т. 1, преди закриването на товара и/или затварянето на контейнера.

т. 3 При комбинация от превозни средства (камион и ремарке, полуремарке, прицеп и др.) заснемането се извършва по начин, осигуряващ визуализирането на регистрационните номера на всяко отделно превозно средство, като се добавят и отделни изображения, визуализиращи натовареното количество дървесина на цялата комбинация от превозни средства по реда, описан в т. 1.

т. 4 При леки автомобили и джипове се извършва заснемане, осигуряващо визуалното разчитане на регистрационния им номер и цялото количество натоварена дървесина.

т. 5 При останалите превозни средства, неизброени от т. 1 до т. 4, се извършва заснемането им от четирите страни, по начин осигуряващ визуализиране на превозното средство и цялото количество натоварена дървесина.

 

ал.9 „Всяко лице е длъжно да регистрира издадените превозни билети и снимките в цифров формат от него в рамките на деня в интернет информационната система на ИАГ“.

 

09 декември 2024 г. 10:31:08 ч.
bojkov68vng

3 от 3

Мотиви: Към настоящия момент гореописаните изисквания са регистрирани със Заповед № 24/18.01.2022 г. на ИАГ, но включването им в Наредбата ще допринесе за по-добра осведоменост на заинтересованите лица, избягване на възможност за отпадане на издадените наказателни постановления при съдебното им обжалване. Създава допълнителен механизъм за контрол на транспорта на дървесина и ограничаване на възможността за осъществяване на повече от един курс с един превозен билет /наличието на снимки/.

Обикновено след приключване на работа, лицата издаващи ПБ изключват устройствата и не ги включват до следващия път, когато се налага да издадат ПБ. При такива случаи снимките се съхраняват в устройството до следващото „логване“ в системата. Това е един вид мярка да не може да се започне работа по издаване на ПБ докато не се предадат всички налични в устройството обекти, издадени в офлайн режим ПБ или снимки и ще улесни издаващия ПБ, тъй като няма да е необходимо да губи време за предаване на издадените предходния ден ПБ.

 

Чл. 16 ал. 2 след думите „номерата и датата“ се добавя израза „или уникалния код“.

 

Предлагаме:

 

  1. В чл. 9, ал.1 след думите „задържане на“ се добавя израза „вещи, както и на“, а думите „описва задържаният документ“ се заменят с думите „описват задържаните вещи и документи“
  2. В чл. 9, ал. 2, думите „задържания документ“ се заменят с думите „задържаните вещи и/или документи“
  3. В чл. 9, ал. 7, думата „документи“ се заменят с думите „вещи и/или документи“

 

          Мотиви: Предложените изменения целят отстраняване на нормативна празнота, тъй като освен документите се налага и задържане на вещи, предмет или средство на нарушението.