Обществени консултации

Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № I-45 от 24 март 2000 г. за регистриране, отчет, спиране от движение и пускане в движение, временно отнемане, прекратяване и възстановяване на регистрацията на моторните превозни средства и ремаркета

Извършен е преглед на Наредба № I-45 от 24 март 2000 г. за регистриране, отчет, спиране от движение и пускане в движение, временно отнемане, прекратяване и възстановяване на регистрацията на моторните превозни средства и ремаркета, теглени от тях, и реда за предоставяне на данни за регистрираните пътни превозни средства (Наредба № I-45 от 24 март 2000 г.), с оглед предоставяните административни услуги, отчитайки процесите водещи до забавяне или до невъзможност за срочното и качественото им изпълнение. Необходимо е да се отчетат процесите, водещи до затруднения или до невъзможност за срочното и качественото изпълнение на административните услуги свързани с регистрация на превозни средства. В тази връзка е налице е необходимост от облекчаване на режима по отношение на предоставяните документи. Други причини, които налагат приемането на наредбата е необходимостта от въвеждане на ясна регламентация по отношение на превозни средства от категории М, N, O, за които има издаден валиден за целите на регистрацията ЕС сертификат за съответствие, издаден от производителя, съгласно Наредба № 60 от 24 април 2009 г. за одобряване типа на нови моторни превозни средства и техните ремаркета (обн., ДВ, бр. 40 от 2009 г.) (Наредба № 60 от 2009 г.), в случаите, когато превозното средство е напълно комплектовано, да се представят в оригинал всички валидни ЕС сертификати за съответствие за съответния етап на производство на превозното средство, издадени от производителя. Тези изисквания се обуславят от необходимостта за наличие на всички необходими данни за въвеждане в националният регистър на превозните средства. Също така е необходимо да бъде събрана пълна информация по отношение на превозни средства от категории M, N и О, които не притежават валиден сертификат за съответствие с одобрен тип. С цел намаляване на административната тежест за гражданите и бизнеса, издаваните от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ (ИААА) индивидуални одобрения следва да могат да се предоставят по електронен път от ИААА. С приемането на промените в Наредба № I-45 от 24 март 2000 г. ще се постигне намаляване на административната тежест върху гражданите и бизнеса, като се очаква подобряване и намаляване на времето за извършване на административните услуги, с редуциране на факторите, които водят до забавяне или до невъзможност за навременното и качественото им изпълнение. С проекта на наредба се очаква да бъдат постигнати и още положителни за гражданите и бизнеса резултати, като въвеждане на регламентация по отношение регистрацията на нови превозни средства.


Дата на откриване: 20.11.2024 г.
Целева група: Всички заинтересовани
Сфера на действие: Правосъдие и вътрешни работи
Дата на приключване: 20.12.2024 г.
Коментари
Коментари
Добави коментар
 
18 декември 2024 г. 21:53:17 ч.
imperatora

предложение

Предложение за допълнение на: чл. 18а
 
Добавя се нова алинея 14 със следния текст:
 
При прекратяване регистрацията на ПС в случаите на унаследяване [и когато регистрацията е била прекратена служебно на основание чл.143 алинея 10 от ЗДвП за повече от 24 месеца]*, заявление по ал. 1 може да бъде подадено от един от наследниците, [при представяне на декларация за съхранение в частен имот]**.
 
 
 
Предложението има за цел да се премахнат пречките за дерегистрация на МПС, останали по наследство, на които част от наследниците са далеч зад граница (напр. САЩ, Канада и др.). Там разстоянията са големи, консулствата са на хиляди километри, работят в определени дни от седмицата, а цената на консулската услуга, заедно с изпращането на препоръчана поща може дори да надхвърли стойността на наследения автомобил, ако целта е да бъде продаден.
 
 
Освен наследниците, това ще облекчи и паркирането с премахването на тези "недвижимости" от улиците, тъй като застраховка ГО не може да се сключи на името на починал човек и следователно автомобила не може да се управлява законно.
 
 
* с този текст в квадратните скоби се установява, че действително това МПС е оставено на "произвола на съдбата".
 
** с този текст в квадратните скоби се гарантира правото на собственост на всички наследници, които ако в последствие не са съгласни с извършеното действие, могат да възстановят регистрацията на основание чл.21 алинея 1 от наредба i-45.

19 декември 2024 г. 22:42:25 ч.
Володя Домашенко

Спрете с лобизма за мутрите!

Искане за отпадане на лобистките промени направени с параграф 12 

 

Настояваме да отпаднат промените в член 15 от  наредбата направени от министъра на вътрешните работи и публикувани в Държавен вестник брой 93 от 7.XI. 2023година които обслужват финасовите апетити на застрахователите и  поставят под съмнение компетентността на служителите извършващи годишните технически прегледи!
Ето ви и лобисткия текст:
"§ 12. В чл. 15 се правят следните изменения:
1. (В сила от 09.11.2024 г.) В ал. 1 т. 7 се изменя така:
"7. при възстановяване на прекратена регистрация - протокол съгласно приложение № 11 от техническа служба по чл. 138в, ал. 1 от ЗДвП, която разполага с лаборатория за изпитване на ПС, акредитирана от Изпълнителна агенция "Българска служба за акредитация" (ИАБСА), с обхват, покриващ изискванията за извършване на проверки и изпитвания, съгласно приложение I от протокола; изискването не се прилага за ПС с прекратена регистрация на основание чл. 18, ал. 1, т. 2 във връзка с чл. 18б, ал. 1, т. 4, 8 и 9, ако не са минали повече от 12 месеца от служебното прекратяване на регистрацията;"
 
Володя Домашенко Председател на УС на Национална асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи