Обществени консултации

Проект на Инструкция за изменение и допълнение на Инструкция № РД-02-21-1 от 16.04.2020 г. за обмена на информация, условията и реда за достъп до информационни системи за целите на осъществяване на контрол, установяване и санкциониране на нарушения

Целта на измененията и допълненията на инструкцията е изпълнение на нормативните изисквания на чл. 189и, ал. 3, във вр. с 167а, ал. 7 от ЗДвП, като бъдат създадени  условия за ефективно осъществяване на предвидения обмен. Посредством предложените изменения и допълнения се цели регламентирането на ясни правила относно оперативната и техническа реализация на трансграничния обмен на информация.

Предложените изменения целят създаването на нормативен ред, по който да бъде възможно идентифицирането на пътни превозни средства, респективно – притежателя на свидетелство за регистрация и/или собственика на пътни превозни средства, регистрирани в други държави - членки на ЕС, за които са регистрирани нарушения в електронната система за събиране на пътни такси. Вследствие на горното би било възможно и ангажирането и реализирането на следващата се административнонаказателна отговорност на съответните лица при незаплащане на дължима пътна такса съгласно разпоредбите на чл. 179, ал. 3-3б от ЗДвП.

С проекта на акт се транспонира разпоредбата на чл. 25 от Директива (ЕС) 2019/520 на Европейския парламент и на Съвета от 19 март 2019 г. за оперативната съвместимост на електронни системи за пътно таксуване и за улесняване на трансграничния обмен на информация за неплащане на пътни такси в Съюза.

С предложения проект на инструкция се цели и прецизиране на действащи разпоредби от инструкцията.


Дата на откриване: 20.12.2024 г.
Целева група: Всички заинтересовани
Сфера на действие: Регионална политика
Дата на приключване: 20.1.2025 г.
Коментари
Коментари
Добави коментар
 
20 декември 2024 г. 16:51:00 ч.
Aziti

обмен

Преди да въвежда трансгранични правила, вземете и си оправете вътрешните инструкции за обмен на информация.

Казали ли сте на Европата, че в България ако имаш няколко имота и една община не те намери на единия адрес има проблем, да открие лицето на другия му адрес?!

Казали ли сте на Европата, че не сте в състояние да доставите една призовка и в съда се явява държавен защитник, който защитава кой знае чии интереси?!

Казали ли сте на Европата, че кметовете не са в състояние да отркият гражданите си, но след намесата на съда, съдия изпълнителните ги намират за секунди при работодателите им?!

Казали ли сте на Европата, че гражданите ce вкарват в схеми и за някакви си там измислени такси, и една камара народ си изкарва не само прехраната, а живее в лукс и охолство на гърба на народа.... 

Или и в Европата  е така, и просто копираме чужди модели без да мислим?!

 

Тези "мръсни пари" ca в държавен оборот и "минават" законно във формата не на  информационен, а на "паричен обмен". Tака се симулира благоденствиеTO на една прослойка в обществото за сметка на джоба, нервите и здравето на стотици, хиляди българи...   

Сега и с новата такса водомер още една камара народ може да осъмне с разпродадено имущество, докато се обърне и усети какво се случва със съучастието на държавния апарат...

А съучастниците си гледат живота, щракат с пръсти и чакат поредното автоматично увеличение на заплатките и хонорарите... Защо ли децата на съучастниците никога не са ходили на работното им място и не знаят как родителите им изкарват парите за пасти и подаръци?!