Обществени консултации

Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № РД-02-20-9 от 2012 г. за функциониране на Единната система за гражданска регистрация

(обн., ДВ, бр. 43 от 2012 г., изм. и доп., бр. 4 от 2014 г., бр. 2, 64 от 2015 г., бр. 22 от 2016 г.,  бр. 32 от 2018 г., бр. 68 от 2021 г.)

 

С предложения проект на Наредба за изменение и допълнение (НИД) на Наредба № РД-02-20-9 от 2012 г. за функциониране на Единната система за гражданска регистрация (Наредбата) се цели привеждане на наредбата в съответствие с настъпилите изменения и допълнения в Закона за гражданската регистрация (ЗГР), обнародвани в ДВ, бр. 85 от 2024 г., свързани със създаването на нормативна уредба, която въвежда „служебен адрес“, и възможността за извършване на адресна регистрация на лица на служебен адрес при определени в закона случаи.

Регламентират се условията, задълженията на компетентните органи, както и документите, въз основа на които се извършва адресна регистрация на служебен адрес. Регламентират се съставът и задълженията на членовете на комисията по чл. 92, ал. 8 от ЗГР, както и обстоятелствата, които са предмет на проверката

С цел недопускане на съставяне на повече от един акт за гражданското състояние, за едно и също събитие се въвежда задължителна проверка за наличие на вече съставен акт, въз основа на документи от чужбина.

Предложен е нов срок за съхранение на информацията в журналните записи, с оглед хармонизиране на разпоредбата със срока, визиран в Закона за електронното управление.

С НИД на наредбата се предлагат и промени от правно-технически и редакционен характер, като се прецизират текстове, с цел постигане на по-голяма яснота.

Предложения и становища могат да бъдат  изпращани на: e-mrrb@mrrb.government.bg


Дата на откриване: 31.12.2024 г.
Целева група: Всички заинтересовани
Сфера на действие: Регионална политика
Дата на приключване: 30.1.2025 г.
Коментари
Добави коментар
 
02 януари 2025 г. 10:16:03 ч.
София Консулт

Не всички лични документи се подменят при смяна на постоянен адрес

Един от личните документи е СУМПС:

Чл. 53. (1) Свидетелството за управление на моторно превозно средство освен данните по чл. 16, ал. 1 съдържа:

1. снимка на притежателя;

2. място на раждане;

3. (отм. – ДВ, бр. 65 от 2023 г., в сила от 1.09.2023 г.);

4. подпис на притежателя;

5. номер на свидетелството;

6. дата на издаване на свидетелството;

7. място на издаване на свидетелството;

8. органа, издал свидетелството;

9. дата на изтичане на валидността на свидетелството;

10. категорията или категориите моторни превозни средства, за които е валидно свидетелството;

11. особени забележки (ограничителни условия за ползване на свидетелството);

12. (нова - ДВ, бр. 82 от 2009 г., изм., бр. 75 от 2012 г.) отличителния знак на Република България, отпечатан в негатив в син правоъгълник и ограден с дванадесет жълти звезди.

(2) (Отм. - ДВ, бр. 82 от 2009 г.).

С изменението от 1-9.2023 отпадна изискването да се съдържат данни за населеното място. СУМПС не се подменя при смяна на постоянен адрес. Моля киригирайте текста, че при смяна на адрес лицата се уведомяват за смяна на личните документи.