Обществени консултации

Проект на Правилник за изменение и допълнение на Правилника за устройството и дейността на Информационния център на Министерството на отбраната

Взаимодействието между отделите „Планиране“ и „Мониторинг“ също не успява да заработи на максимален капацитет, особено по отношение на изготвянето на анализи на медийната среда, които след това да бъдат използвани за планиране на кампании.

Същевременно двата отдела са съставени от журналисти, които са преместени от телевизията, което е довело до сериозен дефицит в медията. Това налага едни и същи хора да изпълняват няколко функции например да бъдат продуценти и репортери, което води до разминване на отговорността и намаляване на качеството на продукцията.

С обединението на двата отдела ще се подобри координацията между дейностите по Мониторинг и Планиране и ще се повишаване на качеството, оригиналността и професионалните стандарти в продукцията на Информационния център на МО. От медия, която отразява Информационният център на МО ще се превърне в медия която промотира и показва най-доброто от армията.

 

Проектът се публикува за срок от 30 дни.


Дата на откриване: 20.3.2025 г.
Целева група: Всички заинтересовани
Сфера на действие: Външна политика, сигурност и отбрана
Дата на приключване: 19.4.2025 г.
Коментари
Коментари
Добави коментар
 
27 март 2025 г. 16:21:28 ч.
Bulgarian army

предложения

ПРЕДЛОЖЕНИЯ

по общественото обсъждане на проекта за нов Устройствен правилник на ИЦ на МО

 

 

  1. Да се премахне съществуващия отдел „Продукция“ и Военният телевизионен канал (ВТК) и вестник „Българска армия“ да върнат предишната си самостоятелност. Те бяха обединени/смачкани без нито един смислен аргумент. Самото название е дълбоко обидно за журналистите, които работят в  двете структури. То означава, че на ВТК и на вестника се гледа като на цехове за производство на някакви продукти, примерно банички, а не като на творчески структури.

 

  1. Събирането в една мегаструктура  само затруднява управлението на ВТК и на  вестника. Като резултат вестникът винаги е ощетен, тъй като се счита, че изпращането на тв екип за дадено събитие е достатъчно.  И ако за едно събитие не се изпраща журналист от вестника, се излиза с оправданието, че тв репортерите ще напишат материал и за вестника. Да, ама не! Ако почти всеки журналист от вестника може да осигури тв репортаж, едва 2-3 тв репортери могат да напишат текст за вестника. Това е горчивата истина, характерна не само за ВТК, а и за големите телевизии. По принцип тв репортерите могат да говорят, но не и да пишат.

 

  1. Няма никаква логика много по-малки структури като „Планиране“ и „Мониторинг“ да са самостоятелни отдели, а ВТК и вестникът, които са с пъти по-голям числен състав да са смачкани в един отдел „Продукция“. Съотношението се запазва и след намерението „Мониторинг“ и „Планиране“ да се съберат в един отдел. 

 

  1. Ако все пак се възприеме създаването на новия отдел „Мониторинг и планиране“, нека „Планиране“ да поеме сериозните задачи по работа със социалните мрежи. Това наистина е най-прекият път към младите хора, които утре може да облекат военната униформа.

 

  1. Названието на отдел „Корпоративно осигуряване“ е несериозно и безсмислено.  По дефиниция корпорация е юридически субект, който се занимава с крупен бизнес и в който членуват голяма група хора. В ИЦ на МО няма нито корпорации, нито крупен бизнес. Много по-ясно и правилно е отделът да се нарича „Административно обслужване“.

 

 

Любомир ДЕНОВ, редактор във вестник „Българска армия“     

 

 

Предложенията се подкрепят още от:

Венцислав Жеков – и. д. главен редактор във  вестник „Българска армия“

Николай Берковски, отговорен секретар във в. „Българска армия“

Ивайло Димитров, ст. експерт

Красимир Тодоров, гл. специалист

Андрей Рангелов, редактор във в. „Българска армия”, който предлага отделите в ИЦ на МО да бъдат: 1. „Военен телевизионен канал”; 2. „Вестник „Българска армия”; 3. „Интернет медии (вкл. сайт, социални медии, мониторинг); 4. „Администрация и планиране (или Административно обслужване и планиране)”.

Пламен Димитров, редактор във в. „Българска армия“

Димитър Илиев, редактор във в. „Българска армия“

Лъчезар Лозанов Иванов, гл. специалист във в. „Българска армия“

Мая Накова, главен специалист във в. „Българска армия“

Николина Войнова, старши експерт във в. „Българска армия“

01 април 2025 г. 13:20:22 ч.
MilenaPetrova

Предложение

Предлагам да се махне длъжността "заместник директор по стратегическите ефекти". Освен, че звучи безумно и тази длъжност не може да се изпълни със съдържание, смятам, че две зам директорски длъжности, на толкова малка структура са напълно излишни и само генерират неоправдан сериозен разход за бюджета на Информационния център на МО.