Обществени консултации

Проект на План за 2025 – 2026 г. за изпълнение на Националната стратегия за активен живот на възрастните хора в България (2019 – 2030 г.)

Дългосрочната цел на Националната стратегия за активен живот на възрастните хора в България (2019 – 2030 г.) е свързана със създаване на условия за активен и достоен живот на възрастните хора чрез осигуряване на равни възможности за пълноценното им участие в икономическия и социален живот на обществото.  

Определени са следните приоритети на Стратегията:

Приоритет 1: Насърчаване на активния живот на възрастните хора в сферата на заетостта;

Приоритет 2: Насърчаване на активния живот на възрастните хора в сферата на участието в обществото;

Приоритет 3: Насърчаване на активния живот на възрастните хора в сферата на самостоятелния живот;

Приоритет 4: Създаване на капацитет и благоприятна среда за активен живот на възрастните хора на национално и на регионално ниво.

Към всеки от приоритетите са разписани конкретни мерки, които се проследяват чрез двугодишни планове и двугодишни отчети за изпълнение на Националната стратегия за активен живот на възрастните хора в България (2019 – 2030 г.).

            Настоящият План за изпълнение на Стратегията обхваща периода 2025 – 2026 г., като представя оперативна рамка за предприемане на комплексни действия и мерки в отговор на предизвикателствата, породени от застаряването на населението. Планът е изготвен в рамките на Междуведомствената работна група по демографските въпроси към министъра на труда и социалната политика, след подаване на информация по компетентност от отговорните ведомства. 


Дата на откриване: 13.5.2025 г.
Целева група: Всички заинтересовани
Сфера на действие: Социална политика и заетост
Дата на приключване: 12.6.2025 г.
Коментари
Коментари
Добави коментар
 
26 май 2025 г. 10:41:09 ч.
илиян.С

Тая Стратегия Каква е ?

Тая Стратегия Каква е ?

Да се лишават Възрастните хора с увреждания от Възможносття за каквато и да било Социална Активност !

 

Лишавайки ги от Помощните хсредства Които и м се полагат по закон ! 

 

Това ли предлага Вашата Смрадлива Държава ?

 

чл. 13, ал. 1, т. 3 от КСО. – „Чл. 13. (1) Осигурените за инвалидност поради общо заболяване, за старост и за смърт имат право на:

3. парични помощи за помощно-технически средства, свързани с увреждането.“ 

 

И защо ?

В чл. 4, ал. 3 от  МЕТОДИКАТА  ЗА ПОДБОР НА ЛИЦА С ТРАЙНИ УВРЕЖДАНИЯ, по проект „Предоставяне на помощни средства за лица с трайни увреждания“ по Националния план за възстановяване и устойчивост,  съдържащ дискриминиращия термин „работоспособна възраст“. 

За да отнемате правата на самостоятелен Живот Ли ?

 

И Защо ?

В частта на буква к), т. 9, от § 1, от Допълнителните разпоредби към Правилника за прилагането на закона за социалното подпомагане (ППЗСП) понятието „пенсия“ не се разделя от Понятието „инвалидна пенсия“ ?:

 

„§ 1. (1) По смисъла на правилника:

9. "Доходи" за отпускане на социални  помощи по реда на този правилник са всички брутни приходи, произхождащи от:

а) трудова дейност;

б) дейности в областта на селското, горското и водното стопанство;

в) продажба и/или замяна на движимо или недвижимо имущество;

г) продажба на акции, дялове и други участия в търговски дружества и други форми на

съвместна дейност;

д) наем, рента и аренда;

е) авторски и лицензионни възнаграждения;

ж) дивиденти и доходи от дялово участие;

з) премии и награди от спортни състезания;

и) обезщетения и помощи;

к) пенсии;

л) стипендии;

м) (изм.- ДВ, бр.65 от 2019 г., в сила от 16.08.2019 г.) еднократни и месечни помощи,

средства и добавки за деца;

н) присъдени издръжки;

о) други.“

Докато първото - „пенсия“  !  Е доход за послужено време при пенсиониране !  

Второто -  „инвалидна пенсия“ !  Не е" Доход " !

А е  помощ  - обезщетение! - Средството с което се подпомага лицето с увреждания, за да преодолее затрудненията причинени му от получените увреждания, за да му се осигури самостоятелен и независим начин на живот , за да му се осигури равен старт и го направи равнопоставено на всички лица без увреждания. И на основанието на чл. 13, ал. 1, т. 1 от Кодекса за социално осигуряване (КСО), може единствено да се счита за такава, и в предвид и на регламентите на Конвенцията на ООН за правата на хората с увреждания, както и  регламента на регламентираните в чл. 4 от Закона за хората с увреждания (ЗХУ) принципи, да се осигури самостоятелен и независим начин на живот на хората с увреждания. И ги направи равнопоставени с лицата без увреждания.  Които биха могли да бъдат сравнявани като финансов статус – „доход“, спрямо  лицата без увреждания , само и единствено извън параметрите на тази „инвалидна пенсия“.

И за какво е Цялата Тази Магария ? 

 

Са да не се изплащат Помощи на Инвалидите като пна всяко друго лице в България Ли ?

 

Да Ви пикая на Стратегията !

 

Оправете си Законодателството Първо !

И Тогава Говорете За Стрлатегия !

 

 

 

 

26 май 2025 г. 11:16:44 ч.
илиян.С

Последно изискване към коментар Тая Стратегия Каква е ?

Последно изискване към коментар Тая Стратегия Каква е ?

 

Поля Повторете курса хси на обучение по Български език !  От Началното училище !

 

И Се запознайте със съдържанието на регламента от чл. 4, ал. 1 от Закона за защита от дискриминация ( ЗЗДискр.), с което се забранява всякакъв вид Дискриминация, защото отнемането на правата на лицата с увреждане е 100 %-ова Дискриминация  :

 

„Чл. 4. (1) Забранена е всяка пряка или непряка дискриминация, основана на пол, раса, народност, етническа принадлежност, човешки геном, гражданство, произход, религия или вяра, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично или обществено положение, увреждане, възраст, сексуална ориентация, семейно положение, имуществено състояние или на всякакви други признаци, установени в закон или в международен договор, по който Република България е страна.“

 

Както и със Задължението си, да се изпълни регламентираното в чл.  6, ал. 2 от същия Закон :

„Чл. 6. (1) Забраната за дискриминация действа спрямо всички при упражняването и защитата на предвидените в Конституцията и законите на Република България права и свободи.

(2)   При изработване на проекти на нормативни актове, както и при тяхното прилагане държавните и обществените органи и органите на местното самоуправление се съобразяват с целта за недопускане на пряка или непряка дискриминация на основата на признаците по чл. 4, ал. 1.“