16.6.2009 г.
Концепция за подобряване на административното обслужване в контекста на принципа “едно гише”
Административно обслужване
Общата цел е облекчаване и подобряване на административното обслужване на гражданите и бизнеса чрез прилагане на организационния принцип “едно гише”, отчитайки и другите мерки за подобряване на административното обслужване, а именно:
- уеднаквяване на понятията и концепциите за подобряване на административното обслужване, както и адекватно отразяване в действащото законодателство;
- интегриране на информация, процеси и услуги;
- опростяване на бизнес средата;
- изграждане на електронно правителство.
В този смисъл концепцията има следните насоки:
- Основни понятия и разграничения;
- Състояние на административното обслужване;
- Визия за постигане на добро административно обслужване;
- Стратегически принципи за подобряване на административното обслужване;
- Въвеждане на организационния принцип за обслужване на “едно гише” като средство за реализация на стратегическите принципи за подобряване на административното обслужване;
- Обвързване на концепцията с други правителствени мерки, имащи за цел подобряване на административното обслужване (координиране на действията по облекчаване регулаторните режими; служебно съгласуване на преписки; електронно правителство).
Концепцията и базисният модел са приети с Решение № 878 на Министерския съвет от 2002 г.
Концепцията е отменена с Решение № 140 на Министерския съвет от 17 март 2014 г. за приемане Стратегия за развитие на държавната администрация, 2014 – 2020 г.