Общо 121 резултата
            С решение № 489 от 23.07.2025 г. на Министерския съвет е определен новият състав на Съвета за развитие на гражданското общество. След проведена изборна процедура за състав на Съвета за развитие на гра...
Прочетете още
            Проведена процедура за избор на ЮЛНЦ в Националния съвет за превенция и защита от домашното насилие На 14.04.2025 г., Комисия, определена със Заповед № В-119/01.04.2025 г. на председателя на Националн...
Прочетете още
            На основание чл. 14, ал. 6 от Правилника за организацията и дейността на Съвета за развитие на гражданското общество (ПОДСРГО), Комисията за организиране и провеждане на процедурата за избор на членов...
Прочетете още
            Покана към юридически лица с нестопанска цел за включване като членове в Националния съвет за превенция и защита от домашното насилие На основание чл. 6а, ал. 5 от Закона за защита от домашното насили...
Прочетете още
            Покана от Комисията за организиране и провеждане на процедурата за избор на СРГО за гласуване за членове на Съвета На основание чл. 13, ал. 1 от Правилника за организацията и дейността на Съвета за...
Прочетете още
            На основание чл. 12, ал. 3 от Правилника за организацията и дейността на Съвета за развитие на гражданското общество (ПОДСРГО) и след приключване на работата си по проверка на постъпилите заявления за...
Прочетете още
            *Новината е редактирана на 21.02.2025 г. НА ВНИМАНИЕТО НА ЮРИДИЧЕСКИТЕ ЛИЦА С НЕСТОПАНСКА ЦЕЛ, РЕГИСТРИРАНИ В ОБЩЕСТВЕНА ПОЛЗА На основание чл. 4, ал. 5, т. 1 от Закона за юридическите лица с нестопан...
Прочетете още
            Вицепремиерът Атанас Зафиров е определен за председател на Съвета за административната реформа (САР) с Решение № 41 на Министерския съвет от 29 януари 2025 г.Съветът за административната реформа е ко...
Прочетете още
            На 08.01.2025 г., Комисия, определена със Заповед № В-2/06.01.2025 г. на председателя на Националния съвет за превенция и защита от домашното насилие проведе процедура за избор на юридически лица с не...
Прочетете още
            Секретариатът към Националния съвет за превенция и защита от домашното насилие обявява публична и прозрачна процедура за избор на юридически лица с нестопанска цел, чиито представители да бъдат включе...
Прочетете още
            Усъвършенстваната електронна Платформа за достъп до обществена информация и надграденият |Портал за отворени данни бяха представени на заключителна конференция в Министерския съвет по проект „По...
Прочетете още
            Потребители на административните услуги на общинските администрации са 74% от пълнолетните българи, другите най-масово използвани от граждани и фирми услуги са на МВР, НАП и Националния осигурителен и...
Прочетете още
            Възможностите за стаж на студентите в държавната администрация се разширяват, специализиран модул на Портала за работа в държавната администрация ще събира на едно място информацията за стаж и работа....
Прочетете още
            Министерският съвет прие Решение за определяне на заместник министър-председателя и министър на външните работи Мария Габриел за председател на Съвета за административната реформа (САР).Съветът за адм...
Прочетете още
            Удостоверение за наследници няма да се изисква от гражданите от Службите по геодезия, картография и кадастър, Националния осигурителен институт (НОИ) и Изпълнителна агенция по горите. Администрациите...
Прочетете още
            Удължено работно време от 8.00 до 18.30 часа за административно обслужване на гражданите са въвели над 90 централни, териториални и местни администрации, сред които Министерството на правосъдието, Бъл...
Прочетете още
            Ограничения на числеността на персонала в кабинет на министър се въвеждат с приетите на 9 март 2022 г. от Министерския съвет изменения и допълнения в Наредбата за прилагане на Класификатора на длъжнос...
Прочетете още
            Безплатна услуга за федерирани портали на администрации предлага Държавна агенция „Електронно управление“ чрез Портала за достъп до електронни административни услуги. Услугата представлява...
Прочетете още
            Администрацията на Министерския съвет изпълнява Проект с рег. в ИСУН № BG05SFOP001-2.011-0001 с наименование „Усъвършенстване на концесионната политика“, финансиран по Оперативна програма...
Прочетете още
            Фондация „Програма достъп до информация“ разработи наръчник за приложението на Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ). Наръчникът е специално предназначен за служители от държавн...
Прочетете още
            На 30 април 2021 г. администрацията на Министерския съвет приключи изпълнението на проект: „По-високо качество на административното обслужване чрез въвеждане на по-високи стандарти и подобряване...
Прочетете още
            Системата за извършване на оценка на въздействието на нормативните актове в рамките на изпълнителната власт е определена в Закона за нормативните актове /ЗНА/. Съответните нормативни промени са в сила...
Прочетете още
            Българските граждани в чужбина могат да подават заявления за български лични документи без електронен подпис (КЕП) чрез сайта на Министерството на външните работи.Това стана възможно благодарение на у...
Прочетете още
            Съветът за административната реформа одобри образец на Доклад за последваща оценка на въздействието. Това се случи на заседание, проведено на 28 януари 2021 г. Образецът e достъпен тук. Повече информа...
Прочетете още
            Проект: BG05SFOP001-2.001-0012 “Изграждане на капацитет за извършване на оценка на въздействието в държавната администрация“ се финансира от Оперативна програма „Добро управление&ldq...
Прочетете още
            С Решение № 885 на Министерския съвет от 3 декември 2020 г. е одобрено Ръководство за извършване на последваща оценка на въздействието - официален методологически документ за изследване на резултатите...
Прочетете още
            С Постановление № 266 на Министерския съвет от 25 септември 2020 г. са направени промени в Наредбата за обхвата и методологията за извършване на оценка на въздействието. ПМС № 266 е обнародвано в брой...
Прочетете още
            На 3 септември 2020 г. се проведе заседание на Съвета за административната реформа (САР). По време на заседанието бяха одобрени следните документи: 1. Годишен доклад за извършването на оценка на възде...
Прочетете още
            Публикувани са резултатите от изпълнението на Дейност 3 "Прехвърляне на функции по регулиране към заинтересовани страни" на проект "Администрацията и гражданско общество – партньо...
Прочетете още
            Правителството одобри отчета за напредъка при изпълнението на най-големия пакет от 1566 мерки за намаляване на административната и регулаторна тежест, с които се редуцират изискваните от заявителите д...
Прочетете още
            Администрацията на Министерския съвет изпълнява проект, част от който е дейност по изграждане на механизъм за осъществяване на функциите на областния управител по координация и контрол на администрати...
Прочетете още
            Администрацията на Министерския съвет продължава изпълнението на проект: „По-високо качество на административното обслужване чрез въвеждане на по-високи стандарти и подобряване на системата за о...
Прочетете още
            Националният осигурителен институт (НОИ) предоставя възможност за подаване на искане за издаване на Персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ и по електронен път. Услугата вече е достъпна за потреб...
Прочетете още
            Държавна агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ) информира гражданите за възможността да подават жалби, сигнали и да получават информация от съответната институция чрез Системата за сигурно...
Прочетете още
            Проект: BG05SFOP001-2.001-0012 “Изграждане на капацитет за извършване на оценка на въздействието в държавната администрация“ се финансира от Оперативна програма „Добро управление&ldq...
Прочетете още
            На заседанието на 4 декемрви 2019 г. Министерският съвет одобри Ръководство за извършване на предварителна оценка на въздействието. Оценката на въздействието е в основата на доброто управление и следв...
Прочетете още
            Министерският съвет прие Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители. Приетото правителствено постановление е в изпълнение на измененията на Закона за държавния с...
Прочетете още
            На 1 април 2017 г. администрацията на Министерския съвет стартира изпълнението на проект: „Изграждане на капацитет за извършване на оценка на въздействието в държавната администрация“. Про...
Прочетете още
            Администрацията на Министерския съвет изпълнява проект „Трансформация на модела на административно обслужване“ по процедура BG05SFOP001-1.001 за предоставяне на безвъзмездна финансова помо...
Прочетете още
            Трета поредна година продължава стипендиантската програма в държавната администрация, регламентирана в Закона за държавния служител. Основната цел е администрациите да привличат нужните им кадри още п...
Прочетете още
            На заседанието си на 18 септември 2019 г. Министерският съвет прие Наредба за електронната платформа за продажба на имоти - частна държавна собственост и на имоти - собственост на търговски дружества...
Прочетете още
            На 16 септември 2019 г. Съветът за административната реформа проведе заседание под председателството на вицепремиера Томислав Дончев. На заседанието бяха одобрени важни документи, допринасящи за повиш...
Прочетете още
            Администрацията на Министерския съвет, в качеството й на бенефициент по проект BG05SFOP001-2.001-0001 „Подобряване на процесите, свързани с предоставянето, достъпа и повторното използване на инф...
Прочетете още
            От утре, 16 юли, всички общини на територията на страната са задължени да използват уеднаквени, стандартизирани заявления за 16-те най-масово предоставяни услуги. Това става възможно с приетото по ини...
Прочетете още
            лед постъпили сигнали за проблеми при административното обслужване на гражданите и бизнеса, бяха изпратени тайни клиенти в отделни институции, които да осъществят обективен външен контрол върху начина...
Прочетете още
            В хода на изпълнението на проекта „Администрацията и гражданското общество – партньорство в управлението“ стартира проучване на общественото мнение за практиките, качеството, възможн...
Прочетете още
            Администрацията на Министерския съвет изпълнява проект „Подобряване на ефективността на подбора на служители в държавната администрация“, финансиран от Оперативна програма „Добро упр...
Прочетете още
            През юни 2018 г. администрацията на Министерския съвет започна изпълнението на проект: „По-високо качество на административното обслужване чрез въвеждане на по-високи стандарти и подобряване на...
Прочетете още
            На 16.05.2018 г. на първото редовно заседание на Централната комисия за борба срещу противообществените прояви на малолетните и непълнолетните към Министерския съвет беше приета тригодишната план-прог...
Прочетете още
            От 11 януари 2016 година официално функционира нова версия на Административния регистър. Чрез Регистъра администрацията на изпълнителната власт представя информация за органите на изпълнителната власт...
Прочетете още