Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на НИД на Наредба № 14 от 2023 г. за условията и реда за предоставяне на финансова помощ по интервенциите в лозаро-винарския сектор, включени в Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони за периода 2023 – 2027 година

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

12.07.2024 г. 12.08.2024 г. Неактивна

Номер на консултация

10449-K

Област на политика

Земеделие и селски райони

 

С предложените промени се очаква да се осигури възможност за предоставяне на финансово подпомагане за закупуване на селскостопанска техника в лозарските стопанства и да се гарантира по-ефективно прилагане на интервенциите.

 

 

 Отговорна структура:

 дирекция „Пазарни мерки и организации на производители”,

 Министерство на земеделието и храните

 Електронен адрес:

 KTuteva@mzh.government.bg

 

Отговорна институция

Министерство на земеделието и храните
Адрес: София, София 1000, бул. Христо Ботев 55
Електронна поща: mail@mzh.government.bg

Лица за контакт

---

Начини на предоставяне на предложения и становища

Коментари

Общо 4 коментара

tzviatkov 12.08.2024 18:53
Предложение

§ 22. В чл. 31 се правят следните изменения и допълнения:

2. В ал. 2:

г) в т. 5 след абревиатурата „ЗМСП“ се добавя „за период от 2 години“;

ПРЕДЛОЖЕНИЕ:

Да се промени на „за последните две приключени години, преди годината на кандидатстване“

ОСНОВАНИЕ:

Декларацията е за една приключена година, а не за период от две години.

 

Предложение

§ 22. В чл. 31 се правят следните изменения и допълнения:

2. В ал. 2:

г) в т. 5 след абревиатурата „ЗМСП“ се добавя „за период от 2 години“;

ПРЕДЛОЖЕНИЕ:

Да се промени на „за последните две приключени години, преди годината на кандидатстване“

ОСНОВАНИЕ:

Декларацията е за една приключена година, а не за период от две години.

 

tzviatkov 12.08.2024 18:53
Предложение

§ 8. В чл. 14 се правят следните изменения и допълнения:

2. В ал. 4 изречение второ се заличава.

ПРЕДЛОЖЕНИЕ:

Предложението да отпадне.

ОСНОВАНИЕ:

Предложението не е мотивирано в доклада към НИД.

Системата се ползва по чл. 23, ал. 2

Системата се ползва при схеми за площ по реда на Глава 8 от НАРЕДБА№ 105 ОТ 22 АВГУСТ 2006Г. ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА СЪЗДАВАНЕ, ПОДДЪРЖАНЕ, ДОСТЪП И ПОЛЗВАНЕ НА ИНТЕГРИРАНАТА СИСТЕМА ЗА АДМИНИСТРИРАНЕ И КОНТРОЛ

 

Предложение

§ 8. В чл. 14 се правят следните изменения и допълнения:

2. В ал. 4 изречение второ се заличава.

ПРЕДЛОЖЕНИЕ:

Предложението да отпадне.

ОСНОВАНИЕ:

Предложението не е мотивирано в доклада към НИД.

Системата се ползва по чл. 23, ал. 2

Системата се ползва при схеми за площ по реда на Глава 8 от НАРЕДБА№ 105 ОТ 22 АВГУСТ 2006Г. ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА СЪЗДАВАНЕ, ПОДДЪРЖАНЕ, ДОСТЪП И ПОЛЗВАНЕ НА ИНТЕГРИРАНАТА СИСТЕМА ЗА АДМИНИСТРИРАНЕ И КОНТРОЛ

 

tzviatkov 12.08.2024 18:53
Предложение

§ 4. Създава се чл. 6а:

„Чл. 6а. В случаите на непреодолима сила и/или извънредни обстоятелства, които възпрепятстват изпълнението на задължение на кандидат/бенефициер по тази наредба, същият следва да уведоми за събитието ДФЗ през СЕУ, лично или чрез упълномощено от него лице, в 15-дневен срок от настъпване на събитието. Към уведомлението се прилагат съответните доказателства за наличието на непреодолима сила и/или извънредни обстоятелства, включително, когато е приложимо – документи, заверени/издадени от компетентен орган.“.

ПРЕДЛОЖЕНИЕ:

„бенефициер“ да се замени с „бенефициент“.

Предлагам същото да се направи и в чл. 37, ал. 3, т.7, чл. 37, ал. 6, чл. 38, ал. 7, т. 8, чл. 47, ал. 3, т. 1 , чл. 68, ал. 8, чл. 71, ал. 3 и 4, чл. 81, ал. 9.

ОСНОВАНИЕ:

В останалия текст на наредбата се ползва „бенефициент“ и по този начин ще се уеднакви ползвания термин в нея.

 

Предложение

§ 4. Създава се чл. 6а:

„Чл. 6а. В случаите на непреодолима сила и/или извънредни обстоятелства, които възпрепятстват изпълнението на задължение на кандидат/бенефициер по тази наредба, същият следва да уведоми за събитието ДФЗ през СЕУ, лично или чрез упълномощено от него лице, в 15-дневен срок от настъпване на събитието. Към уведомлението се прилагат съответните доказателства за наличието на непреодолима сила и/или извънредни обстоятелства, включително, когато е приложимо – документи, заверени/издадени от компетентен орган.“.

ПРЕДЛОЖЕНИЕ:

„бенефициер“ да се замени с „бенефициент“.

Предлагам същото да се направи и в чл. 37, ал. 3, т.7, чл. 37, ал. 6, чл. 38, ал. 7, т. 8, чл. 47, ал. 3, т. 1 , чл. 68, ал. 8, чл. 71, ал. 3 и 4, чл. 81, ал. 9.

ОСНОВАНИЕ:

В останалия текст на наредбата се ползва „бенефициент“ и по този начин ще се уеднакви ползвания термин в нея.

 

tzviatkov 12.08.2024 18:53
Предложение

§ 2. В чл. 5 се правят следните допълнения:

1. В ал. 6, т. 2 след думите „друга интервенция“ се добавя „или в случаите на прехвърляне към интервенция „Инвестиции в лозаро-винарския сектор“ – към дейност или дейности по чл. 27, ал. 1 и 1а“;

ПРЕДЛОЖЕНИЕ:

Предложението да отпадне.

Точката да се приведе в съответствие със задълженията на Мониторингов комитет.

ОСНОВАНИЕ:

Всяка интервенция е с одобрен финансов план в Стратегическия план и само с решение на Мониторингов комитет може да се извърши промяна в тези планове.

 

Предложение

§ 2. В чл. 5 се правят следните допълнения:

1. В ал. 6, т. 2 след думите „друга интервенция“ се добавя „или в случаите на прехвърляне към интервенция „Инвестиции в лозаро-винарския сектор“ – към дейност или дейности по чл. 27, ал. 1 и 1а“;

ПРЕДЛОЖЕНИЕ:

Предложението да отпадне.

Точката да се приведе в съответствие със задълженията на Мониторингов комитет.

ОСНОВАНИЕ:

Всяка интервенция е с одобрен финансов план в Стратегическия план и само с решение на Мониторингов комитет може да се извърши промяна в тези планове.

 

История

  • Начало на обществената консултация

    12.07.2024

  • Приключване на консултацията

    12.08.2024

  • Справка за получените предложения

    21.08.2024

Моля изчакайте