Промените целят повишаване на мотивацията на военнослужещите за изпълнение на военната служба и преодоляване на негативните последствия от некомплекта в Националната гвардейска част се налагат изменения и допълнения в определени допълнителни възнаграждения, изплащани на военнослужещите от Националната гвардейска част (НГЧ) по смисъла на чл. 214, ал. 1, т. 1 от Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България.
Проектът се публикува за срок от 30 дни.
Министерство на отбраната
Адрес: София, София 1000, ул.Дякон Игнатий 3
Електронна поща: cao@mod.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
Общо 2 коментара
Очеизвадно, Наредбата заприлича на лобистки документ съгласно който за кучета и котки може, а за прасета не може. Абсурдно звучат някои от прикачванията в документа. Специфичните условия вече зависят не от тяхната същност , а от политическите контакти на вносителя......
Например ако за НГЧ представителните хватки са основна функция (нормални условия на труд) и и получават доп.възнаграждение, то защо да няма и за останалата войска, за която подобни участия са чести във всички сезони (тоест за тях такива мероприятия са изън нормалните условия на труд и не им влизат като основни по ДХ)? Некомплектът е повсеместен, най-голям е в СВ.
И защо не са придвижени напред и другите решения от протокола на ПРГ от август, който е утвърден от министъра?
Предложение: Да се прекрати дейността на ПРГ за разглеждане на предложения по Н-15 и да се разработи нова методика за дефиниране на специфичните условия на труд в армията и нов ред и изисквания за финансовото им компенсиране.
Очеизвадно, Наредбата заприлича на лобистки документ съгласно който за кучета и котки може, а за прасета не може. Абсурдно звучат някои от прикачванията в документа. Специфичните условия вече зависят не от тяхната същност , а от политическите контакти на вносителя......
Например ако за НГЧ представителните хватки са основна функция (нормални условия на труд) и и получават доп.възнаграждение, то защо да няма и за останалата войска, за която подобни участия са чести във всички сезони (тоест за тях такива мероприятия са изън нормалните условия на труд и не им влизат като основни по ДХ)? Некомплектът е повсеместен, най-голям е в СВ.
И защо не са придвижени напред и другите решения от протокола на ПРГ от август, който е утвърден от министъра?
Предложение: Да се прекрати дейността на ПРГ за разглеждане на предложения по Н-15 и да се разработи нова методика за дефиниране на специфичните условия на труд в армията и нов ред и изисквания за финансовото им компенсиране.
06.11.2024
06.12.2024
19.12.2024
Очеизвадно е, че за много хора, когато се прави нещо положително за някого, все ще се появи някой,на когото не му изнася. В ПРГ е описана промяна по чл.10,ал.1 създаване на т.7, свързана с караула в сградата на Президентството на Република България, който е единствен и неповторим по специфичността си и няма аналог в българската армия. В ПРГ е описана и промяна в чл.15, създава се ал.2, свързана с участието на НГЧ във всички мероприятия, свързани с работата на държавния протокол. Не мисля,че има друг, освен НГЧ, който да изпълнява част от мероприятията, свързани с работата на държавния протокол и президента на РБ. Некомплектът е повсеместен, но в НГЧ е критичен и има риск от изгубване на представителната част на БА.
Предложение: Да се продължи дейността на ПРГ за разглеждане на предложения по Н-15 до постигане на желаните резултати.
Очеизвадно е, че за много хора, когато се прави нещо положително за някого, все ще се появи някой,на когото не му изнася. В ПРГ е описана промяна по чл.10,ал.1 създаване на т.7, свързана с караула в сградата на Президентството на Република България, който е единствен и неповторим по специфичността си и няма аналог в българската армия. В ПРГ е описана и промяна в чл.15, създава се ал.2, свързана с участието на НГЧ във всички мероприятия, свързани с работата на държавния протокол. Не мисля,че има друг, освен НГЧ, който да изпълнява част от мероприятията, свързани с работата на държавния протокол и президента на РБ. Некомплектът е повсеместен, но в НГЧ е критичен и има риск от изгубване на представителната част на БА.
Предложение: Да се продължи дейността на ПРГ за разглеждане на предложения по Н-15 до постигане на желаните резултати.