В изпълнение на Плана за развитие на въоръжените сили на Република България до 2026 г. в структурата на Централно военно окръжие и военните окръжия са предвидени организационно-щатните промени, целящи повишаване ефективността и използването на наличния човешки ресурс, оптимизиране на вътрешната организация на работа и осигуряване на по-добра координация между отделните звена.
Трансформирането на сектор „Комуникационно-информационно осигуряване” в модул „Информационно осигуряване и дигитални комуникации” е в резултат на новите задачи, поставени в ЦВО. Модулът ще има ключова роля в администрирането и цифровата трансформация на процесите в ЦВО и ВО. Това ще доведе до по-добра интеграция на електронните системи, оптимизиране на дигиталния обмен на информация и повишаване на сигурността и надеждността на данните. Създаването му и неговото функциониране от 01.12.2025 г. е с оглед обслужване на предстоящи кампании на видовете въоръжени сили през месец декември - осем конкурса от видовете командвания - Съвместно командване на силите (СКС), Сухопътни войски (СВ), Военновъздушни сили (ВВС), Военноморски сили (ВМС), Командване на логистичната поддръжка (КЛП), Съвместно командване на специалните операции (СКСО), Командване за комуникационно-информационна поддръжка и киберотбрана (ККИПКО) и Национален военен университет „Васил Левски“ (НВУ).
В своята дейност модулът ще:
• създава и реализира комуникационни и рекламни кампании, насочени към привличане на кандидати за военна служба;
• изготвя, публикува и разпространява визуални и информационни материали в социалните медии и други дигитални платформи;
• извършва анализ на ефективността на своята комуникационна дейност, включително на ангажираността в социалните мрежи, показателите за достигане и обратната връзка от аудиторията;
• на база на тези анализи ще актуализира и оптимизира комуникационната си стратегия, с цел достигане до още по-широк кръг от потенциални кандидати;
• осигурява методическо съдействие и координация с териториалните структури при провеждането на местни информационни кампании.
Обособяването на този модул ще позволи изграждането на единен, съгласуван и стратегически подход към обществената комуникация, свързана с популяризирането на военната служба. Това ще допринесе за по-голяма информираност сред обществото, ще засили интереса на младите хора към военната професия и ще подпомогне успешното провеждане на предстоящите конкурси. Ето защо се предвижда обществените консултации да се проведат в 14-дневен срок.
Министерство на отбраната
Адрес: София, София 1000, ул.Дякон Игнатий 3
Електронна поща: cao@mod.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
В периода на обществените консултации не са постъпили предложения и становища.
(дата на откриване: 30.10.2025 г. – дата на приключване: 13.11.2025 г.)
30.10.2025
13.11.2025
---
Справка или съобщение.