Министерство на земеделието и храните
Адрес: София, София 1000, бул. Христо Ботев 55
Електронна поща: mail@mzh.government.bg
дирекция „Развитие на селските райони“, МЗХ
Електронна поща: mchirpanlieva@mzh.government.bg
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
Общо 1 коментар
---
Tова събитие описва запис на акт в ЗП или ОП.04.12.2025
05.01.2026
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
В настоящия вариант на ПМС 494 в чл.31 ал.5 и 6 е налице неяснота относно редът за подписване споразумения за финансиране на СВОМР. Не е направено разграничение между одобрените разходи за финансиране на проекти чрез СВОМР и разходите за "управление, мониторинг и оценка на стратегия за ВОМР и нейното популяризиране". При кандидатстване за одобрение на СВОМР чрез ИСУН в електронния формуляр в раздел бюджет са попълнени само разходите за "управление, мониторинг и оценка на стратегия за ВОМР и нейното популяризиране", като също е приложен и финансов план по години само по отношение на този вид разходи. Смятаме, че е удачно да се предвидят конкретни правни основания, както за подписване на споразумение за финансиране на разходите за "управление, мониторинг и оценка на стратегия за ВОМР и нейното популяризиране" съгласно приложения финансов план и попълнения бюджет в ИСУН, така също и за разходите за финансиране на проекти чрез СВОМР. Това би създало по-голяма яснота и ще отграничи двата вида разходи. Първият вид разходи се реализират от самите МИГ в качеството им на бенефициент ангажиран с прилагането на СВОМР, а вторият вид разходи се реализират от бенефициентите с проекти към СВОМР.
В настоящия вариант на ПМС 494 в чл.31 ал.5 и 6 е налице неяснота относно редът за подписване споразумения за финансиране на СВОМР. Не е направено разграничение между одобрените разходи за финансиране на проекти чрез СВОМР и разходите за "управление, мониторинг и оценка на стратегия за ВОМР и нейното популяризиране". При кандидатстване за одобрение на СВОМР чрез ИСУН в електронния формуляр в раздел бюджет са попълнени само разходите за "управление, мониторинг и оценка на стратегия за ВОМР и нейното популяризиране", като също е приложен и финансов план по години само по отношение на този вид разходи. Смятаме, че е удачно да се предвидят конкретни правни основания, както за подписване на споразумение за финансиране на разходите за "управление, мониторинг и оценка на стратегия за ВОМР и нейното популяризиране" съгласно приложения финансов план и попълнения бюджет в ИСУН, така също и за разходите за финансиране на проекти чрез СВОМР. Това би създало по-голяма яснота и ще отграничи двата вида разходи. Първият вид разходи се реализират от самите МИГ в качеството им на бенефициент ангажиран с прилагането на СВОМР, а вторият вид разходи се реализират от бенефициентите с проекти към СВОМР.