Министерски съвет Портал за обществени консултации

Постановление на Министерския съвет за определяне размера на линията на бедност за страната за 2024 г

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

28.06.2023 г. 28.07.2023 г. Неактивна

Номер на консултация

7634-K

Област на политика

Социална политика и заетост

Линията на бедност е монетарен показател, който се прилага при разработване на държавната политика в областта на доходите и жизненото равнище и при определяне на мерки за социална защита, чийто размер се определя ежегодно. 

В отговор на социалните и икономически предизвикателства, Министерство на труда и социалната политика предприе необходимите действия, като изравни националната линия на бедност и линията на бедност, използвана от Европейската комисия, което е в унисон с провежданата политика за намаляване на бедността и социалното изключване.

Проектът предлага определяне на линията на бедност за 2024 г. в размер на 526 лв. Това ще позволи финансовата подкрепа за хората с трайни увреждания, месечните социални помощи и финансовите помощи и средства (за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при роднини или близки и в приемни семейства) по Закона за закрила на детето  да бъдат актуализирана съобразно възможностите на бюджета.

Отговорна институция

Министерство на труда и социалната политика
Адрес: София, София 1000, ул. Триадица 2
Електронна поща: mlsp@mlsp.government.bg

Лица за контакт

---

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

Общо 3 коментара

Илиян Сл. 18.07.2023 14:24
Този универсален параметър е безсмислен!

Този универсален параметър има смисъл само при лицата които са поставени при равни условия! И за тях са отпуснати вички предвидени от закона помощи и помощнви средства!

Но какво става когато никоя програма за подпомагане не включва необходимите помощи и помощни средства от които се нуждае един индивид за да стане ползотворен член на обществото?

А ми НИЩО!  Той си остава в изолация и никога не може да излези от това състояние на недостъпна околна среда!

За мен това са вече 30 години без помощни средстав и подпомагане съобразно с особеностите на моете увреждания!

Което в никакъв случай не може да бъде компенсирано на основата на този параметър и съответната методика за оценка на правото да получиш необходимата ти помощ в размера предвиден идначално!

В този смисъл е  необходимо или държавата да осигури подпомагането за придобеване на необходимите помощни средства за тези за които не еосигурила това, както и съответните съпатстващи помощи.

Или тези две позиции да станат фактор, който определя нивото на право, като регламент за получаването на помощ, която е извън всички останали, особено когато такива Държавата не е осигурила за тази група лица, но е осигурила за всички останали. Което да очертае приоритета за получаване на подпомагане.

 

Дали  тези 526 лв. или 581,11 лв. - размера на средногодишната инфлация, са много или малко е относителен въпрос! При всички положеня, ще са малко в предвид на агресивното нараствоне на цените на основни продукти за преживяване! Но колкото и да ги увеличим пак няма да стигат по същата причина . А имино иницииращата се по този начин инфлация - растеж на цените. Които обикновено растат в аванс. Поне месец напред.

Така че , каквото и да се прави и за каквото и да се мисли е необходимо изграждане на цялостна стратегия по която един параметър ще оказва влияние върху резултата. Или как тази сума се трансформира за едно лице да речем с увреждания, съобразно неговия коефициенст на нетрудоспособност! Но и за това дали Държавата е осигурила за него помощните средства и съответното подпомагане, без които това лице не може да стане равностойно на никой индивид които разполага с тези средства.

Както се вижда въпроса е комплексен и не може да се решава на парче! Или това което тази Държава прави от 34 години насам! Изолирайки част от своите поданици от техните конституционни права!

Този универсален параметър е безсмислен!

Този универсален параметър има смисъл само при лицата които са поставени при равни условия! И за тях са отпуснати вички предвидени от закона помощи и помощнви средства!

Но какво става когато никоя програма за подпомагане не включва необходимите помощи и помощни средства от които се нуждае един индивид за да стане ползотворен член на обществото?

А ми НИЩО!  Той си остава в изолация и никога не може да излези от това състояние на недостъпна околна среда!

За мен това са вече 30 години без помощни средстав и подпомагане съобразно с особеностите на моете увреждания!

Което в никакъв случай не може да бъде компенсирано на основата на този параметър и съответната методика за оценка на правото да получиш необходимата ти помощ в размера предвиден идначално!

В този смисъл е  необходимо или държавата да осигури подпомагането за придобеване на необходимите помощни средства за тези за които не еосигурила това, както и съответните съпатстващи помощи.

Или тези две позиции да станат фактор, който определя нивото на право, като регламент за получаването на помощ, която е извън всички останали, особено когато такива Държавата не е осигурила за тази група лица, но е осигурила за всички останали. Което да очертае приоритета за получаване на подпомагане.

 

Дали  тези 526 лв. или 581,11 лв. - размера на средногодишната инфлация, са много или малко е относителен въпрос! При всички положеня, ще са малко в предвид на агресивното нараствоне на цените на основни продукти за преживяване! Но колкото и да ги увеличим пак няма да стигат по същата причина . А имино иницииращата се по този начин инфлация - растеж на цените. Които обикновено растат в аванс. Поне месец напред.

Така че , каквото и да се прави и за каквото и да се мисли е необходимо изграждане на цялостна стратегия по която един параметър ще оказва влияние върху резултата. Или как тази сума се трансформира за едно лице да речем с увреждания, съобразно неговия коефициенст на нетрудоспособност! Но и за това дали Държавата е осигурила за него помощните средства и съответното подпомагане, без които това лице не може да стане равностойно на никой индивид които разполага с тези средства.

Както се вижда въпроса е комплексен и не може да се решава на парче! Или това което тази Държава прави от 34 години насам! Изолирайки част от своите поданици от техните конституционни права!

poiui 02.07.2023 20:51
Предложение
Уважаеми дами и господа,
Считаме, че размера на линията на бедност за страната за 2024 г. - трябва да бъде увеличен от 504,00 лв., на 581,11 лв. - с размера на средногодишната инфлация в Република България за периода януари - декември 2022 г. спрямо периода януари - декември 2021 г., който е 15.3%, според данните на НСИ или по възможност размера на линията на бедност за страната за 2024 г. да е равен на минималната работна заплата за страната и да се променя, при всяка промяна на минималната работна заплата за страната.
Предложение
Уважаеми дами и господа,
Считаме, че размера на линията на бедност за страната за 2024 г. - трябва да бъде увеличен от 504,00 лв., на 581,11 лв. - с размера на средногодишната инфлация в Република България за периода януари - декември 2022 г. спрямо периода януари - декември 2021 г., който е 15.3%, според данните на НСИ или по възможност размера на линията на бедност за страната за 2024 г. да е равен на минималната работна заплата за страната и да се променя, при всяка промяна на минималната работна заплата за страната.
grainis 28.06.2023 18:37
Становище на Института за Биомаса и Биогорива - София
Линията на бедност в България би могла да се вдигне рязко, над ниво от 1,000 Евро на човек, и в кратък срок от 4-5 години, ако се приложи масово и ударно Програмата "БГ-Развитие" - bg-razvitie.alle.bg на Института за Биомаса и Биогорива - София - ibb.alle.bg .
 
ibb-bg@abv.bg 
Становище на Института за Биомаса и Биогорива - София
Линията на бедност в България би могла да се вдигне рязко, над ниво от 1,000 Евро на човек, и в кратък срок от 4-5 години, ако се приложи масово и ударно Програмата "БГ-Развитие" - bg-razvitie.alle.bg на Института за Биомаса и Биогорива - София - ibb.alle.bg .
 
ibb-bg@abv.bg 

История

  • Начало на обществената консултация

    28.06.2023

  • Приключване на консултацията

    28.07.2023

  • Справка за получените предложения

    31.07.2023

  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте