Линията на бедност е монетарен показател, който се прилага при разработване на държавната политика в областта на доходите и жизненото равнище и при определяне на мерки за социална защита, чийто размер се определя ежегодно.
В отговор на социалните и икономически предизвикателства, Министерство на труда и социалната политика предприе необходимите действия, като изравни националната линия на бедност и линията на бедност, използвана от Европейската комисия, което е в унисон с провежданата политика за намаляване на бедността и социалното изключване.
Проектът предлага определяне на линията на бедност за 2024 г. в размер на 526 лв. Това ще позволи финансовата подкрепа за хората с трайни увреждания, месечните социални помощи и финансовите помощи и средства (за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при роднини или близки и в приемни семейства) по Закона за закрила на детето да бъдат актуализирана съобразно възможностите на бюджета.
Министерство на труда и социалната политика
Адрес: София, София 1000, ул. Триадица 2
Електронна поща: mlsp@mlsp.government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
Общо 3 коментара
28.06.2023
28.07.2023
31.07.2023
---
Окончателен акт на Министерския съвет
Този универсален параметър има смисъл само при лицата които са поставени при равни условия! И за тях са отпуснати вички предвидени от закона помощи и помощнви средства!
Но какво става когато никоя програма за подпомагане не включва необходимите помощи и помощни средства от които се нуждае един индивид за да стане ползотворен член на обществото?
А ми НИЩО! Той си остава в изолация и никога не може да излези от това състояние на недостъпна околна среда!
За мен това са вече 30 години без помощни средстав и подпомагане съобразно с особеностите на моете увреждания!
Което в никакъв случай не може да бъде компенсирано на основата на този параметър и съответната методика за оценка на правото да получиш необходимата ти помощ в размера предвиден идначално!
В този смисъл е необходимо или държавата да осигури подпомагането за придобеване на необходимите помощни средства за тези за които не еосигурила това, както и съответните съпатстващи помощи.
Или тези две позиции да станат фактор, който определя нивото на право, като регламент за получаването на помощ, която е извън всички останали, особено когато такива Държавата не е осигурила за тази група лица, но е осигурила за всички останали. Което да очертае приоритета за получаване на подпомагане.
Дали тези 526 лв. или 581,11 лв. - размера на средногодишната инфлация, са много или малко е относителен въпрос! При всички положеня, ще са малко в предвид на агресивното нараствоне на цените на основни продукти за преживяване! Но колкото и да ги увеличим пак няма да стигат по същата причина . А имино иницииращата се по този начин инфлация - растеж на цените. Които обикновено растат в аванс. Поне месец напред.
Така че , каквото и да се прави и за каквото и да се мисли е необходимо изграждане на цялостна стратегия по която един параметър ще оказва влияние върху резултата. Или как тази сума се трансформира за едно лице да речем с увреждания, съобразно неговия коефициенст на нетрудоспособност! Но и за това дали Държавата е осигурила за него помощните средства и съответното подпомагане, без които това лице не може да стане равностойно на никой индивид които разполага с тези средства.
Както се вижда въпроса е комплексен и не може да се решава на парче! Или това което тази Държава прави от 34 години насам! Изолирайки част от своите поданици от техните конституционни права!
Този универсален параметър има смисъл само при лицата които са поставени при равни условия! И за тях са отпуснати вички предвидени от закона помощи и помощнви средства!
Но какво става когато никоя програма за подпомагане не включва необходимите помощи и помощни средства от които се нуждае един индивид за да стане ползотворен член на обществото?
А ми НИЩО! Той си остава в изолация и никога не може да излези от това състояние на недостъпна околна среда!
За мен това са вече 30 години без помощни средстав и подпомагане съобразно с особеностите на моете увреждания!
Което в никакъв случай не може да бъде компенсирано на основата на този параметър и съответната методика за оценка на правото да получиш необходимата ти помощ в размера предвиден идначално!
В този смисъл е необходимо или държавата да осигури подпомагането за придобеване на необходимите помощни средства за тези за които не еосигурила това, както и съответните съпатстващи помощи.
Или тези две позиции да станат фактор, който определя нивото на право, като регламент за получаването на помощ, която е извън всички останали, особено когато такива Държавата не е осигурила за тази група лица, но е осигурила за всички останали. Което да очертае приоритета за получаване на подпомагане.
Дали тези 526 лв. или 581,11 лв. - размера на средногодишната инфлация, са много или малко е относителен въпрос! При всички положеня, ще са малко в предвид на агресивното нараствоне на цените на основни продукти за преживяване! Но колкото и да ги увеличим пак няма да стигат по същата причина . А имино иницииращата се по този начин инфлация - растеж на цените. Които обикновено растат в аванс. Поне месец напред.
Така че , каквото и да се прави и за каквото и да се мисли е необходимо изграждане на цялостна стратегия по която един параметър ще оказва влияние върху резултата. Или как тази сума се трансформира за едно лице да речем с увреждания, съобразно неговия коефициенст на нетрудоспособност! Но и за това дали Държавата е осигурила за него помощните средства и съответното подпомагане, без които това лице не може да стане равностойно на никой индивид които разполага с тези средства.
Както се вижда въпроса е комплексен и не може да се решава на парче! Или това което тази Държава прави от 34 години насам! Изолирайки част от своите поданици от техните конституционни права!