Очакваните резултати от прилагането на акта са:
Република България да прилага система за ефективен контрол за спазване на стандартите за добро земеделско и екологично състояние и на законоустановените изисквания за управление.
Размерът на подпомагане по интервенциите в Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони на Република България за периода 2023 – 2027 г. да се определя в зависимост от спазването на изискванията на стандартите за добро земеделско и екологично състояние и на законоустановените изисквания за управление по степен, тежест, продължителност или повторяемост и наличие на умисъл при установено неспазване.
Отговорна структура:
дирекция „Растениевъдство“,
Министерство на земеделието и храните
Електронен адрес:
MDineva@mzh.government.bg
Министерство на земеделието и храните
Адрес: София, София 1000, бул. Христо Ботев 55
Електронна поща: mail@mzh.government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
Общо 17 коментара
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Степените за „Небрежност“ следва да се ограничат в рамките на стопанството и да бъдат предефинирани.
ОСНОВАНИЕ:
Методиката е посочена, че се прилага за стопанство на бенефициент.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Степените за „Небрежност“ следва да се ограничат в рамките на стопанството и да бъдат предефинирани.
ОСНОВАНИЕ:
Методиката е посочена, че се прилага за стопанство на бенефициент.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Всички записани проценти в приложението да бъдат намалени с 60%
ОСНОВАНИЕ:
Не са мотивирани в доклада, не са придружени от анализи и исторически данни, които да показват върху каква количествена база и стойностна база да изчислявани, което е липсва на реални мотиви за тяхното предлагане.
След предоставяне на ново публично обсъждане за промяна на наредбата да се коригират спрямо обективни данни.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Всички записани проценти в приложението да бъдат намалени с 60%
ОСНОВАНИЕ:
Не са мотивирани в доклада, не са придружени от анализи и исторически данни, които да показват върху каква количествена база и стойностна база да изчислявани, което е липсва на реални мотиви за тяхното предлагане.
След предоставяне на ново публично обсъждане за промяна на наредбата да се коригират спрямо обективни данни.
ЗИУ: законоустановено изискване за управление
ДЗЕС: стандарт за добро земеделско и екологично състояние
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Всички записани проценти в приложението да бъдат намалени с 60%
ОСНОВАНИЕ:
Не са мотивирани в доклада, не са придружени от анализи и исторически данни, които да показват върху каква количествена база и стойностна база да изчислявани, което е липсва на реални мотиви за тяхното предлагане.
След предоставяне на ново публично обсъждане за промяна на наредбата да се коригират спрямо обективни данни.
ЗИУ: законоустановено изискване за управление
ДЗЕС: стандарт за добро земеделско и екологично състояние
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Всички записани проценти в приложението да бъдат намалени с 60%
ОСНОВАНИЕ:
Не са мотивирани в доклада, не са придружени от анализи и исторически данни, които да показват върху каква количествена база и стойностна база да изчислявани, което е липсва на реални мотиви за тяхното предлагане.
След предоставяне на ново публично обсъждане за промяна на наредбата да се коригират спрямо обективни данни.
Чл. 27. (1) Когато установено неспазване на стандарт представлява и неспазване на изискване, то се счита за едно-единствено неспазване. За целите на изчисляването на намаленията неспазването се счита за част от областта на прилагане на предварителните условия за изискването.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Всички записани проценти в алинеите на члена да бъдат намалени с 60%
ОСНОВАНИЕ:
Не са мотивирани в доклада, не са придружени от анализи и исторически данни, които да показват върху каква количествена база и стойностна база да изчислявани, което е липсва на реални мотиви за тяхното предлагане.
След предоставяне на ново публично обсъждане за промяна на наредбата да се коригират спрямо обективни данни.
Чл. 27. (1) Когато установено неспазване на стандарт представлява и неспазване на изискване, то се счита за едно-единствено неспазване. За целите на изчисляването на намаленията неспазването се счита за част от областта на прилагане на предварителните условия за изискването.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Всички записани проценти в алинеите на члена да бъдат намалени с 60%
ОСНОВАНИЕ:
Не са мотивирани в доклада, не са придружени от анализи и исторически данни, които да показват върху каква количествена база и стойностна база да изчислявани, което е липсва на реални мотиви за тяхното предлагане.
След предоставяне на ново публично обсъждане за промяна на наредбата да се коригират спрямо обективни данни.
Чл. 25. (1) Когато едно и също неспазване продължава или се повтори веднъж в рамките на три последователни календарни години, процентното намаление е 10 % от общата сума на плащанията, посочени в чл. 85, параграф 1 от Регламент (ЕС) 2021/2116, когато бенефициерът е бил информиран за предишното установено неспазване. Следващи случаи на същото неспазване в рамките на три последователни календарни години без основателна причина от страна на бенефициера се считат за случаи на умишлено неспазване и се налага намаление от 15 %.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Всички записани проценти в алинеите на члена да бъдат намалени с 60%
ОСНОВАНИЕ:
Не са мотивирани в доклада, не са придружени от анализи и исторически данни, които да показват върху каква количествена база и стойностна база да изчислявани, което е липсва на реални мотиви за тяхното предлагане.
След предоставяне на ново публично обсъждане за промяна на наредбата да се коригират спрямо обективни данни.
Чл. 25. (1) Когато едно и също неспазване продължава или се повтори веднъж в рамките на три последователни календарни години, процентното намаление е 10 % от общата сума на плащанията, посочени в чл. 85, параграф 1 от Регламент (ЕС) 2021/2116, когато бенефициерът е бил информиран за предишното установено неспазване. Следващи случаи на същото неспазване в рамките на три последователни календарни години без основателна причина от страна на бенефициера се считат за случаи на умишлено неспазване и се налага намаление от 15 %.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Всички записани проценти в алинеите на члена да бъдат намалени с 60%
ОСНОВАНИЕ:
Не са мотивирани в доклада, не са придружени от анализи и исторически данни, които да показват върху каква количествена база и стойностна база да изчислявани, което е липсва на реални мотиви за тяхното предлагане.
След предоставяне на ново публично обсъждане за промяна на наредбата да се коригират спрямо обективни данни.
Чл. 22. (1) Санкции се прилагат само когато неспазването е резултат от действие или бездействие, за което бенефициентът е пряко отговорен, и в случай че са изпълнени едното или двете условия:
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Текстът на алинеята да се редактира.
ОСНОВАНИЕ:
Текстът предполага субективизъм и следва да се вземат под внимание следните основания за това:
Неопределеност на „пряка отговорност“: Терминът „пряка отговорност“ може да бъде неясен и може да не осигури достатъчно конкретика относно обхвата и природата на отговорността на бенефициента. Без ясно дефинирани критерии за това какво точно представлява пряката отговорност, може да се стигне до неравно прилагане на санкции и правни несигурности.
Индивидуална отговорност и обективни фактори: Санкции трябва да се прилагат с оглед на индивидуалната отговорност и възможността на бенефициента да контролира или предотврати нарушението. Съществуват случаи, когато нарушението може да е резултат от външни фактори, които не са били в контрола на бенефициента. Прилагането на санкции само на основата на пряка отговорност може да игнорира тези обективни фактори.
Може да доведе до несправедливост: Ако санкциите се прилагат само на базата на пряка отговорност, може да се стигне до ситуации, в които бенефициентът получава санкции, въпреки че е действал добросъвестно или е положил всички възможни усилия за спазване на изискванията. Това може да бъде несправедливо и да наруши принципа за справедливост.
Чл. 22. (1) Санкции се прилагат само когато неспазването е резултат от действие или бездействие, за което бенефициентът е пряко отговорен, и в случай че са изпълнени едното или двете условия:
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Текстът на алинеята да се редактира.
ОСНОВАНИЕ:
Текстът предполага субективизъм и следва да се вземат под внимание следните основания за това:
Неопределеност на „пряка отговорност“: Терминът „пряка отговорност“ може да бъде неясен и може да не осигури достатъчно конкретика относно обхвата и природата на отговорността на бенефициента. Без ясно дефинирани критерии за това какво точно представлява пряката отговорност, може да се стигне до неравно прилагане на санкции и правни несигурности.
Индивидуална отговорност и обективни фактори: Санкции трябва да се прилагат с оглед на индивидуалната отговорност и възможността на бенефициента да контролира или предотврати нарушението. Съществуват случаи, когато нарушението може да е резултат от външни фактори, които не са били в контрола на бенефициента. Прилагането на санкции само на основата на пряка отговорност може да игнорира тези обективни фактори.
Може да доведе до несправедливост: Ако санкциите се прилагат само на базата на пряка отговорност, може да се стигне до ситуации, в които бенефициентът получава санкции, въпреки че е действал добросъвестно или е положил всички възможни усилия за спазване на изискванията. Това може да бъде несправедливо и да наруши принципа за справедливост.
Чл. 20. (1) За всеки стандарт или изискване компетентният контролен орган дава оценка на значимостта на неспазването въз основа на критериите „тежест“ (сериозност), „степен“ (обхват) и „продължителност“ в съответствие с показателите по приложение № 1, която да се вземе предвид при налагане на пропорционални санкции съгласно Приложение № 2.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Текстът на алинеята да се редактира.
ОСНОВАНИЕ:
Текстът предполага субективизъм и следва да се вземат под внимание следните основания за това:
Сложност и неопределеност: Оценката на значимостта на неспазването чрез критериите „тежест“, „степен“ и „продължителност“ добавя допълнителна сложност към процеса на правоприлагане. Системата може да стане трудна за разбиране и прилагане, както от страна на контролния орган, така и от страна на проверяваните лица. Това може да доведе до нееднакво прилагане на санкции и правна несигурност.
Субективност в оценката: Критериите за оценка на значимостта са относителни и могат да бъдат интерпретирани по различен начин от различни контролни органи. Субективността в оценката може да доведе до произволност и неравномерност при налагане на санкции, което би могло да наруши принципа на правната сигурност и равенството пред закона.
Могат да се създадат предпоставки за корупция и злоупотреби: Субективните оценки могат да създадат предпоставки за корупция и злоупотреби, особено ако не съществуват ясни и стриктни насоки за оценяване. Липсата на прозрачност в оценяването може да подкопае доверието в контролните органи.
Чл. 20. (1) За всеки стандарт или изискване компетентният контролен орган дава оценка на значимостта на неспазването въз основа на критериите „тежест“ (сериозност), „степен“ (обхват) и „продължителност“ в съответствие с показателите по приложение № 1, която да се вземе предвид при налагане на пропорционални санкции съгласно Приложение № 2.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Текстът на алинеята да се редактира.
ОСНОВАНИЕ:
Текстът предполага субективизъм и следва да се вземат под внимание следните основания за това:
Сложност и неопределеност: Оценката на значимостта на неспазването чрез критериите „тежест“, „степен“ и „продължителност“ добавя допълнителна сложност към процеса на правоприлагане. Системата може да стане трудна за разбиране и прилагане, както от страна на контролния орган, така и от страна на проверяваните лица. Това може да доведе до нееднакво прилагане на санкции и правна несигурност.
Субективност в оценката: Критериите за оценка на значимостта са относителни и могат да бъдат интерпретирани по различен начин от различни контролни органи. Субективността в оценката може да доведе до произволност и неравномерност при налагане на санкции, което би могло да наруши принципа на правната сигурност и равенството пред закона.
Могат да се създадат предпоставки за корупция и злоупотреби: Субективните оценки могат да създадат предпоставки за корупция и злоупотреби, особено ако не съществуват ясни и стриктни насоки за оценяване. Липсата на прозрачност в оценяването може да подкопае доверието в контролните органи.
(6) При наклон на парцела от 5 % до 10 % включително, затревяването на буферната ивица се отнася за 5-те метра от водния обект, а в останалите 5 м площта може да се обработва и засява, но не може да се тори с минерални и/или органични азотсъдържащи торове и пръска с ПРЗ – общо 10 м. При площи с наклон над 10 % затревяването на буферната ивица се отнася за 5-те метра от водния обект, а в останалите 45 м площта може да се обработва и засява, но не може да се тори и пръска с ПРЗ – общо със затревената буферна ивица да не се тори и пръска – 50 м.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Да се поясни спрямо коя геодезическа основа се определя приложимия № на наклон.
ОСНОВАНИЕ:
Неясно приложима основа за определяне на наклона
(6) При наклон на парцела от 5 % до 10 % включително, затревяването на буферната ивица се отнася за 5-те метра от водния обект, а в останалите 5 м площта може да се обработва и засява, но не може да се тори с минерални и/или органични азотсъдържащи торове и пръска с ПРЗ – общо 10 м. При площи с наклон над 10 % затревяването на буферната ивица се отнася за 5-те метра от водния обект, а в останалите 45 м площта може да се обработва и засява, но не може да се тори и пръска с ПРЗ – общо със затревената буферна ивица да не се тори и пръска – 50 м.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Да се поясни спрямо коя геодезическа основа се определя приложимия № на наклон.
ОСНОВАНИЕ:
Неясно приложима основа за определяне на наклона
2. „Обща земеделска площ“ означава земеделската площ, която е декларирана през 2018 г. в съответствие с чл. 72, параграф 1, първа алинея, буква а) от Регламент (ЕС) № 1306/2013 от земеделски стопани, получаващи директни плащания и е установена съгласно чл. 2, параграф 1, втора алинея, т. 23 от Делегиран регламент (ЕС) № 640/2014.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Година 2018 да се промени на годината на приемане на методика
ОСНОВАНИЕ:
Ще се ползват основания от период, който е преди влизане в сила на методиката.
2. „Обща земеделска площ“ означава земеделската площ, която е декларирана през 2018 г. в съответствие с чл. 72, параграф 1, първа алинея, буква а) от Регламент (ЕС) № 1306/2013 от земеделски стопани, получаващи директни плащания и е установена съгласно чл. 2, параграф 1, втора алинея, т. 23 от Делегиран регламент (ЕС) № 640/2014.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Година 2018 да се промени на годината на приемане на методика
ОСНОВАНИЕ:
Ще се ползват основания от период, който е преди влизане в сила на методиката.
Чл. 6. (1) Правилата на предварителните условия в тази методика са задължителни за изпълнение от бенефициерите, получаващи директни плащания по включените в СПРЗСР интервенции съгласно дял III, глава II от Регламент (ЕС) 2021/2115 и годишни плащания по интервенциите по чл. 70, 71 и 72 от същия регламент.
(2) По отношение на специфичните необвързани с производството директни плащания се прилагат следните разпоредби:
1. за основно подпомагане на доходите за устойчивост се прилага чл. 21 от Регламент (ЕС) 2021/2115
2. за плащания за малки земеделски стопани се прилага чл. 28 от Регламент (ЕС) 2021/2115;
3. по отношение на допълнителното преразпределително подпомагане на доходите за устойчивост се прилага чл. 29 от Регламент (ЕС) 2021/2115;
4. за допълнително подпомагане на доходите за млади земеделски стопани се прилага чл. 30 на Регламент (ЕС) 2021/2115;
5. при прилагане на схеми за климата, околната среда и хуманното отношение към животните се прилага чл. 31 от Регламент (ЕС) 2021/2115;
(3) По отношение на обвързаните с производството директни плащания се прилагат следните правни основания от Регламент (ЕС) 2021/2115:
1. За обвързано с производството подпомагане на доходите се прилага чл. 32 на регламента;
2. За специално плащане за културата памук се прилага чл. 36 от регламента.
(4) За интервенциите в областта на развитието на селските райони се прилагат следните правни основания:
1. за задължения в областта на околната среда и климата и други задължения в областта на управлението се прилага чл. 70 от Регламент (ЕС) 2021/2115;
2. за природни или други специфични за района ограничения се прилага чл. 71 от Регламент (ЕС) 2021/2115
3. за специфични за района неблагоприятни аспекти, произтичащи от някои задължителни изисквания се прилага чл. 72 на регламента.
(5) Земеделските стопани с максимален размер на стопанствата, който не надвишава 10 ха земеделска площ, декларирана в съответствие с член 69, параграф 1 от Регламент (ЕС) 2021/2116 се освобождават от проверки за спазване на предварителните условия и от санкциите посочени в параграфи 1, 2 и 3 от чл. 84 и 85 от същия регламент.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Да отпаднат алинеи 2, 3, 4 и 5
ОСНОВАНИЕ:
Сочат към регламенти и не са свързани с предмета на методиката.
Чл. 6. (1) Правилата на предварителните условия в тази методика са задължителни за изпълнение от бенефициерите, получаващи директни плащания по включените в СПРЗСР интервенции съгласно дял III, глава II от Регламент (ЕС) 2021/2115 и годишни плащания по интервенциите по чл. 70, 71 и 72 от същия регламент.
(2) По отношение на специфичните необвързани с производството директни плащания се прилагат следните разпоредби:
1. за основно подпомагане на доходите за устойчивост се прилага чл. 21 от Регламент (ЕС) 2021/2115
2. за плащания за малки земеделски стопани се прилага чл. 28 от Регламент (ЕС) 2021/2115;
3. по отношение на допълнителното преразпределително подпомагане на доходите за устойчивост се прилага чл. 29 от Регламент (ЕС) 2021/2115;
4. за допълнително подпомагане на доходите за млади земеделски стопани се прилага чл. 30 на Регламент (ЕС) 2021/2115;
5. при прилагане на схеми за климата, околната среда и хуманното отношение към животните се прилага чл. 31 от Регламент (ЕС) 2021/2115;
(3) По отношение на обвързаните с производството директни плащания се прилагат следните правни основания от Регламент (ЕС) 2021/2115:
1. За обвързано с производството подпомагане на доходите се прилага чл. 32 на регламента;
2. За специално плащане за културата памук се прилага чл. 36 от регламента.
(4) За интервенциите в областта на развитието на селските райони се прилагат следните правни основания:
1. за задължения в областта на околната среда и климата и други задължения в областта на управлението се прилага чл. 70 от Регламент (ЕС) 2021/2115;
2. за природни или други специфични за района ограничения се прилага чл. 71 от Регламент (ЕС) 2021/2115
3. за специфични за района неблагоприятни аспекти, произтичащи от някои задължителни изисквания се прилага чл. 72 на регламента.
(5) Земеделските стопани с максимален размер на стопанствата, който не надвишава 10 ха земеделска площ, декларирана в съответствие с член 69, параграф 1 от Регламент (ЕС) 2021/2116 се освобождават от проверки за спазване на предварителните условия и от санкциите посочени в параграфи 1, 2 и 3 от чл. 84 и 85 от същия регламент.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Да отпаднат алинеи 2, 3, 4 и 5
ОСНОВАНИЕ:
Сочат към регламенти и не са свързани с предмета на методиката.
13. „умисъл“ е налице, когато лицето осъзнава, че могат да настъпят противоправни последици и допуска тяхното настъпване; земеделският стопанин съзнателно е искал, или допускал неспазване на стандартите за ДЗЕС и/или на законоустановените изисквания, с което съзнава, че създава условия за увреждане на общественото здраве, на здравето на растенията, на хуманното отношение към животните, на околната среда, или ги е увредил (т.е. съзнателно допуска или причинява замърсяване на водни обекти, на почвата, на въздуха, увреждане или/и унищожаване на екосистеми, на биоразнообразието или на местообитанията и др.).
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Определението да се редактира.
ОСНОВАНИЕ:
Определението е неточно, непълно и неясно, което може да доведе до неправилно тълкуване и прилагането му и следва да се вземат под внимание следните основания за това:
„Че могат да настъпят противоправни последици“
„Допуска тяхното настъпване“
„Земеделският стопанин съзнателно е искал, или допускал неспазване на стандартите за ДЗЕС и/или на законоустановените изисквания“
„С което съзнава, че създава условия за увреждане“
13. „умисъл“ е налице, когато лицето осъзнава, че могат да настъпят противоправни последици и допуска тяхното настъпване; земеделският стопанин съзнателно е искал, или допускал неспазване на стандартите за ДЗЕС и/или на законоустановените изисквания, с което съзнава, че създава условия за увреждане на общественото здраве, на здравето на растенията, на хуманното отношение към животните, на околната среда, или ги е увредил (т.е. съзнателно допуска или причинява замърсяване на водни обекти, на почвата, на въздуха, увреждане или/и унищожаване на екосистеми, на биоразнообразието или на местообитанията и др.).
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Определението да се редактира.
ОСНОВАНИЕ:
Определението е неточно, непълно и неясно, което може да доведе до неправилно тълкуване и прилагането му и следва да се вземат под внимание следните основания за това:
„Че могат да настъпят противоправни последици“
„Допуска тяхното настъпване“
„Земеделският стопанин съзнателно е искал, или допускал неспазване на стандартите за ДЗЕС и/или на законоустановените изисквания“
„С което съзнава, че създава условия за увреждане“
12. „тежестта (сериозността) на неспазването“ се определя от значимостта на последствията от неспазването, като се вземат предвид целите на съответното изискване или съответния стандарт;
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Определението да се редактира.
ОСНОВАНИЕ:
Определението е неточно, непълно и неясно, което може да доведе до неправилно тълкуване и прилагането му и следва да се вземат под внимание следните основания за това:
„От значимостта на последствията“
„На последствията“
12. „тежестта (сериозността) на неспазването“ се определя от значимостта на последствията от неспазването, като се вземат предвид целите на съответното изискване или съответния стандарт;
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Определението да се редактира.
ОСНОВАНИЕ:
Определението е неточно, непълно и неясно, което може да доведе до неправилно тълкуване и прилагането му и следва да се вземат под внимание следните основания за това:
„От значимостта на последствията“
„На последствията“
11. „стопанство“ означава всички използвани за селскостопански дейности и управлявани от земеделски стопанин единици, които се намират на територията на страната.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Определението да се редактира.
ОСНОВАНИЕ:
Определението е неточно, непълно и неясно, което може да доведе до неправилно тълкуване и прилагането му и следва да се вземат под внимание следните основания за това:
„Всички“
„Използвани“
„И управлявани“
„Единици“
„Които се намират“
11. „стопанство“ означава всички използвани за селскостопански дейности и управлявани от земеделски стопанин единици, които се намират на територията на страната.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Определението да се редактира.
ОСНОВАНИЕ:
Определението е неточно, непълно и неясно, което може да доведе до неправилно тълкуване и прилагането му и следва да се вземат под внимание следните основания за това:
„Всички“
„Използвани“
„И управлявани“
„Единици“
„Които се намират“
3. „небрежност“ означава неполагане на дължимата грижа, или бездействие от страна на земеделския стопанин по отношение на околната среда при осъществяване на земеделска дейност;
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Определението да се редактира.
ОСНОВАНИЕ:
Определението е неточно, непълно и неясно, което може да доведе до неправилно тълкуване и прилагането му и следва да се вземат под внимание следните основания за това:
„Неполагане“
„Дължимата“
„Грижа“
„Бездействие“
„По отношение на околната среда“
„При осъществяване на земеделска дейност“
3. „небрежност“ означава неполагане на дължимата грижа, или бездействие от страна на земеделския стопанин по отношение на околната среда при осъществяване на земеделска дейност;
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Определението да се редактира.
ОСНОВАНИЕ:
Определението е неточно, непълно и неясно, което може да доведе до неправилно тълкуване и прилагането му и следва да се вземат под внимание следните основания за това:
„Неполагане“
„Дължимата“
„Грижа“
„Бездействие“
„По отношение на околната среда“
„При осъществяване на земеделска дейност“
Чл. 85, параграф 6 въвежда определения за повторяемост и умишлено неспазване.
6. Когато едно и също неспазване продължава или се повтори веднъж в рамките на три последователни календарни години, процентното намаление като общо правило е 10 % от общата сума на плащанията, посочени в параграф 1. Следващи случаи на същото неспазване без основателна причина от страна на бенефициера се считат за случаи на умишлено неспазване.
Докато в чл. 5 на методиката е определено следното:
в. т. 6. „повторяемост на неспазването“ означава неизпълнение на едно и също изискване или стандарт повече от веднъж в рамките на последователен период от три календарни години, при условие че бенефициерът е бил уведомен за предишна нередност и, когато е приложимо, е имал възможността да вземе необходимите мерки за коригиране на тази предишна нередност;
в. т 13. „умисъл“ е налице, когато лицето осъзнава, че могат да настъпят противоправни последици и допуска тяхното настъпване; земеделският стопанин съзнателно е искал, или допускал неспазване на стандартите за ДЗЕС и/или на законоустановените изисквания, с което съзнава, че създава условия за увреждане на общественото здраве, на здравето на растенията, на хуманното отношение към животните, на околната среда, или ги е увредил (т.е. съзнателно допуска или причинява замърсяване на водни обекти, на почвата, на въздуха, увреждане или/и унищожаване на екосистеми, на биоразнообразието или на местообитанията и др.).
В така предложената методика се изкривява и затруднява прилагането на правото на ЕС, чрез опосредяването му в административен акт.
Чл. 85, параграф 6 въвежда определения за повторяемост и умишлено неспазване.
6. Когато едно и също неспазване продължава или се повтори веднъж в рамките на три последователни календарни години, процентното намаление като общо правило е 10 % от общата сума на плащанията, посочени в параграф 1. Следващи случаи на същото неспазване без основателна причина от страна на бенефициера се считат за случаи на умишлено неспазване.
Докато в чл. 5 на методиката е определено следното:
в. т. 6. „повторяемост на неспазването“ означава неизпълнение на едно и също изискване или стандарт повече от веднъж в рамките на последователен период от три календарни години, при условие че бенефициерът е бил уведомен за предишна нередност и, когато е приложимо, е имал възможността да вземе необходимите мерки за коригиране на тази предишна нередност;
в. т 13. „умисъл“ е налице, когато лицето осъзнава, че могат да настъпят противоправни последици и допуска тяхното настъпване; земеделският стопанин съзнателно е искал, или допускал неспазване на стандартите за ДЗЕС и/или на законоустановените изисквания, с което съзнава, че създава условия за увреждане на общественото здраве, на здравето на растенията, на хуманното отношение към животните, на околната среда, или ги е увредил (т.е. съзнателно допуска или причинява замърсяване на водни обекти, на почвата, на въздуха, увреждане или/и унищожаване на екосистеми, на биоразнообразието или на местообитанията и др.).
В така предложената методика се изкривява и затруднява прилагането на правото на ЕС, чрез опосредяването му в административен акт.
A какво става при "наличие на умисъл при" неустановено "неспазване"...
Знаете ли какво е келеме?!
"Основните значения на думата на турски са: неразорана /неорана/ нива, занемарено лозе или градина, необработваема полска площ. В говоримия гръцки се използва със значение на нива оставена неразорана с цел „да си почине“, т. е. да се възстанови."
В преносен смисъл
келеш
човек, на когото не може да се има доверие, измамник, недостоен човек
досадно дете тип "чаве", практикуващо просия
юноша с лоши обноски и липсващи първи 7 години.
глупак или несръчен човек
A какво става при "наличие на умисъл при" неустановено "неспазване"...
Знаете ли какво е келеме?!
"Основните значения на думата на турски са: неразорана /неорана/ нива, занемарено лозе или градина, необработваема полска площ. В говоримия гръцки се използва със значение на нива оставена неразорана с цел „да си почине“, т. е. да се възстанови."
В преносен смисъл
келеш
човек, на когото не може да се има доверие, измамник, недостоен човек
досадно дете тип "чаве", практикуващо просия
юноша с лоши обноски и липсващи първи 7 години.
глупак или несръчен човек
16.08.2024
30.08.2024
05.09.2024
Приложение 2: Матрица за определяне на нивото на нарушението
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Степените за „Умишленост“ следва да се ограничат в рамките на стопанството и да бъдат предефинирани.
ОСНОВАНИЕ:
Методиката е посочена, че се прилага за стопанство на бенефициент.
Приложение 2: Матрица за определяне на нивото на нарушението
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Степените за „Умишленост“ следва да се ограничат в рамките на стопанството и да бъдат предефинирани.
ОСНОВАНИЕ:
Методиката е посочена, че се прилага за стопанство на бенефициент.