Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 1 от 2013 г. за кариерното развитие на дипломатическите служители и ротацията на служителите в дипломатическата служба (обн., ДВ. бр.92 от 2013г.)

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

24.09.2024 г. 25.10.2024 г. Неактивна

Номер на консултация

10564-K

Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 1 от 2013 г. за кариерното развитие на дипломатическите служители и ротацията на служителите в дипломатическата служба (обн., ДВ. бр.92 от 2013г.)

Отговорна институция

Министерство на външните работи
Адрес: София, София 1040, ул. Александър Жендов 2
Електронна поща: Priemna@mfa.bg

Лица за контакт

---

Начини на предоставяне на предложения и становища

Коментари

Общо 3 коментара

PODSDS 24.10.2024 17:04
Становище на Професионалното обединение на държавните служители от дипломатическата служба (ПОДСДС)
  • Считаме, че разпоредбата на чл. 3, ал. 5 следва да бъде запазена, тъй като нейното отменяне би могло да бъде предпоставка за възпрепятстване на формирането на мнозинство в процеса на взимане на решения по време на заседанията на Кариерната комисия;
  • Що се отнася до редакцията по текста на чл. 7, ПОДСДС приветства прилагането на съвременни технологии в дейността на МВнР, в т. ч. на Кариерната комисия, същевременно така разписаната разпоредба не дава яснота дали заседанието ще се провежда изцяло „виртуално“ или в хибриден формат. Изразяваме и опасения относно компрометирането на сигурността на темите и информацията, обсъждани в рамките на заседания, провеждани евентуално във видео-конферентен формат;
  • ПОДСДС не е съгласно с предложеното изменение на чл. 8, ал. 4, тъй като така предложената редакция създава условия за липса на прозрачност на решенията на Кариерната комисия;
  • Като по-скоро разбира идеята за създаването на ал. 3 в чл. 9, отчитайки и чл. 35, ал. 4 от Закона за дипломатическата служба (ЗДипСл), ПОДСДС счита, че предложеното изрично допълнение би било предпоставка за административен произвол. Същевременно, подобен текст е в конфликт с разпоредбите на Наредбата за атестиране на дипломатическите служители, тъй като, ако не са налице така посочените условия, то дипломатическият служител не би могъл да получи и минимално необходимата годишна оценка – 3, „Изпълнението отговаря напълно на изискванията“. В този смисъл, ПОДСДС настоява подобна разпоредба да не бъде приемана, а да бъдат поставяни обективни оценки при годишното оценяване на дипломатическите и другите служители на МВнР;
  • ПОДСДС категорично не е съгласно с предложената редакция на чл. 10, ал. 2, като настоява същата да запази досегашния си вид, тъй като това може да създаде неравни условия и допълнителен елемент на субективизъм;
  • ПОДСДС не е съгласно и с предложеното изменение на чл. 20, ал. 5, тъй като смята за нужно да има разумен максимален срок;
  • Несъгласие изразява и по отношение предложената редакция на чл. 22, като категорично заявява, че подобен доклад следва да се изготвя и разглежда регулярно, както по отношение на задграничните представителства, така и по отношение на ЦУ на МВнР, особено като се отчете все по-осезаемата кадрова криза във ведомството;
  • ПОДСДС смята за необходимо чл. 26, ал. 2 да запази настоящия си вид, тъй като поставянето на срок по-малък от 14 дни не би бил достатъчен за запознаването на всички служители и взимането на решения от тяхна страна дали да кандидатстват по длъжностите в утвърдения списък. Аналогично това важи и за предложената промяна в чл. 33, ал. 2;
  • Думата „подходящи“ в чл. 26, ал. 5 следва да отпадне, тъй като същата е предпоставка за субективизъм;
  • ПОДСДС категорично не е съгласно с премахването на ал. 7 от член 27 поради създаването на условия за липса на прозрачност.

 

Становище на Професионалното обединение на държавните служители от дипломатическата служба (ПОДСДС)
  • Считаме, че разпоредбата на чл. 3, ал. 5 следва да бъде запазена, тъй като нейното отменяне би могло да бъде предпоставка за възпрепятстване на формирането на мнозинство в процеса на взимане на решения по време на заседанията на Кариерната комисия;
  • Що се отнася до редакцията по текста на чл. 7, ПОДСДС приветства прилагането на съвременни технологии в дейността на МВнР, в т. ч. на Кариерната комисия, същевременно така разписаната разпоредба не дава яснота дали заседанието ще се провежда изцяло „виртуално“ или в хибриден формат. Изразяваме и опасения относно компрометирането на сигурността на темите и информацията, обсъждани в рамките на заседания, провеждани евентуално във видео-конферентен формат;
  • ПОДСДС не е съгласно с предложеното изменение на чл. 8, ал. 4, тъй като така предложената редакция създава условия за липса на прозрачност на решенията на Кариерната комисия;
  • Като по-скоро разбира идеята за създаването на ал. 3 в чл. 9, отчитайки и чл. 35, ал. 4 от Закона за дипломатическата служба (ЗДипСл), ПОДСДС счита, че предложеното изрично допълнение би било предпоставка за административен произвол. Същевременно, подобен текст е в конфликт с разпоредбите на Наредбата за атестиране на дипломатическите служители, тъй като, ако не са налице така посочените условия, то дипломатическият служител не би могъл да получи и минимално необходимата годишна оценка – 3, „Изпълнението отговаря напълно на изискванията“. В този смисъл, ПОДСДС настоява подобна разпоредба да не бъде приемана, а да бъдат поставяни обективни оценки при годишното оценяване на дипломатическите и другите служители на МВнР;
  • ПОДСДС категорично не е съгласно с предложената редакция на чл. 10, ал. 2, като настоява същата да запази досегашния си вид, тъй като това може да създаде неравни условия и допълнителен елемент на субективизъм;
  • ПОДСДС не е съгласно и с предложеното изменение на чл. 20, ал. 5, тъй като смята за нужно да има разумен максимален срок;
  • Несъгласие изразява и по отношение предложената редакция на чл. 22, като категорично заявява, че подобен доклад следва да се изготвя и разглежда регулярно, както по отношение на задграничните представителства, така и по отношение на ЦУ на МВнР, особено като се отчете все по-осезаемата кадрова криза във ведомството;
  • ПОДСДС смята за необходимо чл. 26, ал. 2 да запази настоящия си вид, тъй като поставянето на срок по-малък от 14 дни не би бил достатъчен за запознаването на всички служители и взимането на решения от тяхна страна дали да кандидатстват по длъжностите в утвърдения списък. Аналогично това важи и за предложената промяна в чл. 33, ал. 2;
  • Думата „подходящи“ в чл. 26, ал. 5 следва да отпадне, тъй като същата е предпоставка за субективизъм;
  • ПОДСДС категорично не е съгласно с премахването на ал. 7 от член 27 поради създаването на условия за липса на прозрачност.

 

Aziti 28.09.2024 00:10
Отказ

В чл. 35, ал. 1 след думите „Служителите в дипломатическата служба

могат да откажат, по“ се добавя „здравословни или други“

 

Причините за отказа са или или... - или здравословни или други?!

Може ли да поясните какви са другите - семейни, лични, кариерни, климатични итн

Отказ

В чл. 35, ал. 1 след думите „Служителите в дипломатическата служба

могат да откажат, по“ се добавя „здравословни или други“

 

Причините за отказа са или или... - или здравословни или други?!

Може ли да поясните какви са другите - семейни, лични, кариерни, климатични итн

Aziti 28.09.2024 00:02
секретар и секретарКИ

В чл. 23, ал. 3 думите „Кариерната комисия“ се заменят с „постоянният

секретар“.

 

Да се надяваме, че под секретар не разбирате това, за което се сещам например аз...

 

Не че в държавата "постоянните" секретарки не управляват и техният глас звучи и кЪ(и)нти повече от този на министъра, но както изглежда и за кариерите са "отговорни" - гласът им тежи като за петима и пазят секретните тайни и компромати на стотина.

секретар и секретарКИ

В чл. 23, ал. 3 думите „Кариерната комисия“ се заменят с „постоянният

секретар“.

 

Да се надяваме, че под секретар не разбирате това, за което се сещам например аз...

 

Не че в държавата "постоянните" секретарки не управляват и техният глас звучи и кЪ(и)нти повече от този на министъра, но както изглежда и за кариерите са "отговорни" - гласът им тежи като за петима и пазят секретните тайни и компромати на стотина.

История

  • Начало на обществената консултация

    24.09.2024

  • Приключване на консултацията

    25.10.2024

  • Справка за получените предложения

    30.10.2024

Моля изчакайте