На основание чл. 178, ал. 1, т. 2 от Закона за Министерството на вътрешните работи (ЗМВР) на държавните служители в МВР се изплаща допълнително възнаграждение за изпълнение на специфични служебни дейности. В § 1, т. 26а от Допълнителните разпоредби (ДР) на ЗМВР лимитативно са изброени кои дейности в МВР са специфични, като изрично е посочено, че дейностите трябва да са пряко изпълнявани от държавните служители. В изпълнение на чл. 179а, ал. 1 от ЗМВР условията, редът и максималните размери за изплащане на допълнителното възнаграждение за изпълнение на специфични служебни дейности са определени в Наредба № 8121з-1060 от 2019 г., като в чл. 10, ал. 2 от нея, дейностите са точно възпроизведени, спазвайки дефиницията в § 1, т. 26а от ДР на ЗМВР. С измененията на чл. 177, ал. 2 и чл. 180, ал. 2 от ЗМВР, считано от 01.01.2025 г. е прието, че базата за определяне на размера на основното месечно възнаграждение за най-ниската длъжност е средната работна заплата за страната за второто тримесечие на предходната година съобразно данни на Националния статистически институт, с което отпадна ежегодното определяне на база със Закона за държавния бюджет на Република България за съответната година. Предвид определения нов подход за определяне на основното възнаграждение на служителите от МВР и произтичащата от него липса на такава база в Закона за държавния бюджет на Република България за съответната година се налага да бъде определена друга подходяща такава.
Министерство на вътрешните работи
Адрес: София, ул. „6-и септември“ 29
Електронна поща: priemna@mvr.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
Общо 2 коментара
Заплащане и Резултат !?
Заплащанета не е Обвързано с Резултата !
Което означава !
Че то не е Нормирано !
А Произволно !
Посочете кой каква Отговорност Носи И Какво е наказанието за неизпълнение на съответнияь Ангажимент !
Заплащане и Резултат !?
Заплащанета не е Обвързано с Резултата !
Което означава !
Че то не е Нормирано !
А Произволно !
Посочете кой каква Отговорност Носи И Какво е наказанието за неизпълнение на съответнияь Ангажимент !
01.04.2025
02.05.2025
21.05.2025
Предлагам в приложението към чл. 10, ал. 2, т. 5 „контрол на държавната граница“ да се направи следната промяна в т. 3 „За извършване на гранични проверки“:
ГКПП-Малко Търново да бъде заличено от V група /до 30%/ и да бъде вписано в II група /до 45 %/.
Мотиви:
ГКПП-Малко Търново е третото ГКПП на външна Шенгенска граница и второто по натовареност на служителите. През последните три години се наблюдава многократно увеличение на пътникопотока и преминаващите МПС през него. Според данни за проверки на обекти (пътници/МПС) за последните три години, всеки служител на това ГКПП през 2024 г. е обработвал средно с 35 повече обекта на смяна, в сравнение с 2022 г. Предвиденото разширение, ще доведе до още повече увеличаване на преминаващите през това ГКПП.
Настоящия нисък размер на това допълнително възнаграждение действа силно демотивиращо и е в пряка връзка с проблема с кадровата обезпеченост, фактор за която е и отдалеченост на това ГКПП от постоянното местожителство на 90% от служителите.
Предложеното увеличение от 15 % на максималния размер за това допълнително възнаграждение, макар и по скоро да е символично, ще подейства мотивиращо за служителите на това ГКПП като една по справедлива оценка за тяхната работа и би могло да се реализира в настоящия бюджет на МВР.
Предлагам в приложението към чл. 10, ал. 2, т. 5 „контрол на държавната граница“ да се направи следната промяна в т. 3 „За извършване на гранични проверки“:
ГКПП-Малко Търново да бъде заличено от V група /до 30%/ и да бъде вписано в II група /до 45 %/.
Мотиви:
ГКПП-Малко Търново е третото ГКПП на външна Шенгенска граница и второто по натовареност на служителите. През последните три години се наблюдава многократно увеличение на пътникопотока и преминаващите МПС през него. Според данни за проверки на обекти (пътници/МПС) за последните три години, всеки служител на това ГКПП през 2024 г. е обработвал средно с 35 повече обекта на смяна, в сравнение с 2022 г. Предвиденото разширение, ще доведе до още повече увеличаване на преминаващите през това ГКПП.
Настоящия нисък размер на това допълнително възнаграждение действа силно демотивиращо и е в пряка връзка с проблема с кадровата обезпеченост, фактор за която е и отдалеченост на това ГКПП от постоянното местожителство на 90% от служителите.
Предложеното увеличение от 15 % на максималния размер за това допълнително възнаграждение, макар и по скоро да е символично, ще подейства мотивиращо за служителите на това ГКПП като една по справедлива оценка за тяхната работа и би могло да се реализира в настоящия бюджет на МВР.