Министерски съвет Портал за обществени консултации

Профил на Илиян Славчев

Обществени консултации с участието на Илиян Славчев

Неактивна

Моите коментари


10.04.2025 21:29 Липсващ Регламент

В този „Проект на Постановление на Министерския съвет за изменение и допълнение на нормативни актове на Министерския съвет.

Липсва постановление, което да задължи Висшите училища и заведения да актуализират образователните си програми съгласно последните достижения на Науката в съответната Област ! 

Поради което Ниското равнище на Знанията придобивани от учащите в последните !  Не могат да осигурят регламентираното от закона  !

Поради което те реално не трябва да изпълняват специализацията по която са Дипломирани ! Като некомпетентни в съответната област лица !

Примера който ще дам ! Е от областта на Очните Болести в Сферата на Здравеопазването.

До този час ! Нито един Професор , Академик, преподавател или практикуващ лекар не е наясно какво представлява човешкия зрителен орган и как, и с какви средства се изследват аномалиите в един такъв орган, за да му се постави адекватна Диагноза! Назначи лечение или подпомагане съобразно отклоненията в него !  За да получи един пациент регламентираната от чл.81, ал. 2, т. 1 и т. 4 от Закона за Здравето:

Чл. 81. (1) Всеки български гражданин има право на достъпна медицинска помощ при условията и по реда на този закон и на Закона за здравното осигуряване.

(2) Правото на достъпна медицинска помощ се осъществява при прилагане на следните принципи:

1. своевременност, достатъчност и качество на медицинската помощ;

….

4. зачитане правата на пациента.“

 

Т.е. Нарушени са двете най основни точки от регламента!

1. Правото да се получи своевременна, достатъчна и качествена медицинска помощ !

2. При условието на неговото право да получи такава.

 

За сега !  Тези кадри !  Разполагат само и Единствено със знанията за обслужването на един Здрав -Нормален зрителен орган! В Който хипотетично се приема , че се намира в относително нормален статус! – Че вижда едно единствено изображение, без съществени дефекти. Което може да се коригира с прости оптични средства – Очила. Или контактни лещи. Базирано на техните познания, за техните представи, като какво представлява Анатомията на този зрителен орган и средствата с които се изследва тя !

 

И нищо Друго !  Поради който факт ! Те не са запознати с редица отклонения и като диагностика и като методика за установяване и изследване на Оптическата система на зрителния орган. Нито са чули, като какво представлява тя. И какви са основните причини за проявата на различните аномалии там! – Вътре в този зрителен орган.

 

Поради което Те не са в Състояние да окажат Никаква медицинска помощ за този тип ексцесивни състояния.  Които могат да бъдат! Както придобити ! Така и Вродени !  Поради което контингента е Относително голям.

 

Мога да изложа и други примери в сферата на медицината !

 

Но смятам! Че този е Достатъчно Драстичен!

 

И Изисква специално Постановление на Министерския съвет по тези въпроси !

 

Особено !  След като Министъра на Здравеопазването !  Не Желае да вземе отношение по тези въпроси ! 

Нито пък Академиците и професорите в тази Сфера. Включително и „Експертния съвет“ по медицинска Специалност Очни Болести към Министъра на Министерство на Здравеопазването. -

Така наречените Водещи специалисти в тази Област.

 

Очаквам Вашите Действия в Това Отношение.

 

 

Неактивна

Моите коментари


27.04.2025 07:12 Заплащане и Резултат

Заплащане и Резултат !?

Заплащанета не е Обвързано с Резултата !

Което означава !

Че то не е Нормирано !

А Произволно ! 

 

Посочете кой каква Отговорност Носи И Какво е наказанието за неизпълнение на съответнияь Ангажимент !

Неактивна

Моите коментари


27.04.2025 07:07 Добавяне на нова точка в „§ 5."

Добавяне на нова точка в „§ 5."

 

Предложение !

В       „§ 5. (1) До 31 декември 2025 г. за издаване на лична карта съгласно чл. 4 от Регламент



(ЕС) 2019/1157 на Европейския парламент и на Съвета от 20 юни 2019 г. относно повишаване на



сигурността на личните карти на гражданите на Съюза не се събират таксите по чл. 32, т. 1,



букви „а“ и „б“, а се събират следните такси:



1. със срок на валидност 4 години на лице от 14- до 18-годишна възраст - 13 лв.;



2. със срок на валидност 10 години на лице от 18- до 70-годишна възраст - 18 лв."

 

Да се добави точка  "3" :

" 3. такса за преиздаване на дефектна - некачествено изработена лична картна - 0.00 лева !" 

Лицето с нищо не е виновно, че поради некачествената технология, картата се счупва по Границите на полетата в нея !

 

Това е промишлен дефект !

 

И то не трябва да бъде Глобявано за тези "Прамишлени " Дефекти.

 

Неактивна

Моите коментари


10.04.2025 20:19 Добавяне на нова точка в „§ 5."

Предложение !

В       „§ 5. (1) До 31 декември 2025 г. за издаване на лична карта съгласно чл. 4 от Регламент

(ЕС) 2019/1157 на Европейския парламент и на Съвета от 20 юни 2019 г. относно повишаване на

сигурността на личните карти на гражданите на Съюза не се събират таксите по чл. 32, т. 1,

букви „а“ и „б“, а се събират следните такси:

1. със срок на валидност 4 години на лице от 14- до 18-годишна възраст - 13 лв.;

2. със срок на валидност 10 години на лице от 18- до 70-годишна възраст - 18 лв."

 

Да се добави точка  "3" :

" 3. такса за преиздаване на дефектна - некачествено изработена лична картна - 0.00 лева !" 

Лицето с нищо не е виновно, че поради некачествената технология, картата се счупва по Границите на полетата в нея !

 

Това е промишлен дефект !

 

И то не трябва да бъде Глобявано за тези "Прамишлени " Дефекти.

 

 

Неактивна

Моите коментари


27.04.2025 07:00 Наркотично !

Какво означава Наркотично !

Всяко Вещество е Наркотично !

В една или Друга Посока !

 

Забранете Ги Всичките !

 

Само и само Човек да не получи Стимул и Облекчение !

Откъде на Къде Ще се намесвате в Природата на Нещата !

Изучету я Първо !

И тогава решете Къде и Защо сте Безсилни !

 

И Най-Вече!  Защо сте Безсилни !

Неактивна

Моите коментари


02.05.2025 16:59 Къде е теста за Интелектуална Достатъчност на

Къде е теста за Интелектуална Достатъчност

 

На служителите които провеждат дознанието по поръчка на Прокуратурата ?

 

Съжалявам !  „

Но един Индивид който не може да си представи защо прават ана Баща му са нарушени !

 

Очевидно не става за тази работа !

 

Иска се познаване на Закона !  Както и Нормативните документи които нарушават постановеното от Него !

 

Приберете си Неграмотните Боклуци !

Неактивна

Моите коментари


22.04.2025 16:01 Катаракта ! Лечение Вместо операция

Относно раздел:

 

"4 Болести на лещата

4.1 Катаракта

4.1.1 Клиника

- намалена зрителна острота

- помътняване на лещата

4.1 Лечение

- хирургично

- предоперативно – мидриаза с Tropicamide, Phenylephrine, Cyclopentolate

- интраоперативно – мидриаза с Tropicamide и Phenylephrine интракамерно

- анестезия с Lidocaine 2%, фиксирана комбинация Lidocaine и Bupivacaine за периокуларнa

анестезия или Proxymethacaine локално

- постоперативно – антибиотични и кортикостероидни капки самостоятелно или като

фиксирана комбинация, (Tobramycin/Dexamethasone, Chloramphenicol/Hydrocortison,

Dexamethasone, Fluorometholone и ..... "

 

 

Катарактата е особено състояние на статуса на клетките изграждащи кристалната леща на зрителния орган.  В които поради влошени доставки на веществата участващи в регенерацията и изграждането на самата клетка се образуват свободни радикали. Които реално причиняват помътняването на клетките на Очната леща.

 

 

Което изисква въвеждането им в зрителния орган принудително под формата на Очни капки които да възстановят баланса от нужните за процеса на регенерация вещества.

 

 

Поради който факт !

 

Очевидно произтича необходимостта   едно такова мероприятие да бъде включено във

фармако-терапевтично ръководство по очни болести.

 

Което е предпочитана форма за лечение и превенция от Катаракта.

 

 

Тъй като пи тази терапия не съществува риска за юююююнепоправимо увреждане на Оптичната система на зрителния орган. При което неговата естествена функционалност си остава Непокътната.

 

 

За разлика от Оперативните процеси !

 

 

Където освен риска от Сериозни дисбаланс в геометрията на Оптичната система  на зрителния оран, се ликвидира изцяло и възможността Мозъчния център на зрението да контролира фокусирането на изображението върху самата Ретина.  И проблема става Особено сериозен. Често и Непоправим.

 

Ползата от това е че за периода от 5-6 -8 месеца би трябвало да последва подобрение. - Поне при 50-60-65 % от пациентите.

 

 

И едва след това !  Ако зрителния орган не получи подобрение да бъде подложен на Операция за подмяна на лещата.  - При съгласието на пациента.

 

Най простия медикамент е Cineraria Maritima - капки за очи съдържащи всички необходими микроелементи за регенерацията на тъканта на Очната леща. Което в комбинация със съответните промотори. - Улесняващи проникването на тези микро елементи през стените на клетката. И са с доказан от практиката ефект!  Довеждащ дори до реверсирането на Катарактата. - Изчистването и.

 

Какво ще е точно методиката !  Може да се проследи от Световния информационен поток по тези въпроси.

 

 

Но за много от случаите на Катаракта !  Това е единственото решение!  За да не предизвикват нови увреждания !  Които да се наслагват върху и без това тежките от които пациента е страда.

 

Неактивна

Моите коментари


02.05.2025 16:52 Това е Абсурда На Абсурдите !

Това е Абсурда На Абсурдите !

Къде в България има Вещо лице по Очни Болести !

 

Те Академиците не си Познават Занаята ! 

Какво остава някой си примат !  Да излага теза относно неща които не Познава ! Нито пък е Чувал за тях !  Още повече да си създаде представа Какво точно представляват те !

Неактивна

Моите коментари


27.04.2025 07:32 Не виждам документ

Не виждам документ,

Който да задължава Административно наказващия  Орган,  Да Спазва Регламентираното от Закона. Както и регламент за Санкциите за неспазването му !

Неактивна

Моите коментари


27.04.2025 07:24 Наказанията са относително Нормални. НО!

Наказанията изглеждат относително Нормални. НО! 

 

Тяхната Квалификация Не Е !

 

Проблема е в Причинно - Следствената Връзка !

 

Държавния служител НЕ Е НАД ЗАКОНА !

 

И е Проблем на Съда и ПРОКУРАТУРАТА !

Неактивна

Моите коментари


27.04.2025 06:43 Докога Ще се Занимавате само с Глупости и Ученици от Първи Клас ?

Докога Ще се Занимавате само с Глупости и Ученици от Първи Клас ?

 

Инициирайте стипендии !

 

За реалнво активни специализанти за Действително Авангардни разработки !

И им Дайте "Кард Бланш" !

 

Стига Вече с Тези Овехтяли Професори И Академици !

Неактивна

Моите коментари


26.05.2025 11:16 Последно изискване към коментар Тая Стратегия Каква е ?

Последно изискване към коментар Тая Стратегия Каква е ?

 

Поля Повторете курса хси на обучение по Български език !  От Началното училище !

 

И Се запознайте със съдържанието на регламента от чл. 4, ал. 1 от Закона за защита от дискриминация ( ЗЗДискр.), с което се забранява всякакъв вид Дискриминация, защото отнемането на правата на лицата с увреждане е 100 %-ова Дискриминация  :

 

„Чл. 4. (1) Забранена е всяка пряка или непряка дискриминация, основана на пол, раса, народност, етническа принадлежност, човешки геном, гражданство, произход, религия или вяра, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично или обществено положение, увреждане, възраст, сексуална ориентация, семейно положение, имуществено състояние или на всякакви други признаци, установени в закон или в международен договор, по който Република България е страна.“

 

Както и със Задължението си, да се изпълни регламентираното в чл.  6, ал. 2 от същия Закон :

„Чл. 6. (1) Забраната за дискриминация действа спрямо всички при упражняването и защитата на предвидените в Конституцията и законите на Република България права и свободи.

(2)   При изработване на проекти на нормативни актове, както и при тяхното прилагане държавните и обществените органи и органите на местното самоуправление се съобразяват с целта за недопускане на пряка или непряка дискриминация на основата на признаците по чл. 4, ал. 1.“

 

26.05.2025 10:41 Тая Стратегия Каква е ?

Тая Стратегия Каква е ?

Да се лишават Възрастните хора с увреждания от Възможносття за каквато и да било Социална Активност !

 

Лишавайки ги от Помощните хсредства Които и м се полагат по закон ! 

 

Това ли предлага Вашата Смрадлива Държава ?

 

чл. 13, ал. 1, т. 3 от КСО. – „Чл. 13. (1) Осигурените за инвалидност поради общо заболяване, за старост и за смърт имат право на:

3. парични помощи за помощно-технически средства, свързани с увреждането.“ 

 

И защо ?

В чл. 4, ал. 3 от  МЕТОДИКАТА  ЗА ПОДБОР НА ЛИЦА С ТРАЙНИ УВРЕЖДАНИЯ, по проект „Предоставяне на помощни средства за лица с трайни увреждания“ по Националния план за възстановяване и устойчивост,  съдържащ дискриминиращия термин „работоспособна възраст“. 

За да отнемате правата на самостоятелен Живот Ли ?

 

И Защо ?

В частта на буква к), т. 9, от § 1, от Допълнителните разпоредби към Правилника за прилагането на закона за социалното подпомагане (ППЗСП) понятието „пенсия“ не се разделя от Понятието „инвалидна пенсия“ ?:

 

„§ 1. (1) По смисъла на правилника:

9. "Доходи" за отпускане на социални  помощи по реда на този правилник са всички брутни приходи, произхождащи от:

а) трудова дейност;

б) дейности в областта на селското, горското и водното стопанство;

в) продажба и/или замяна на движимо или недвижимо имущество;

г) продажба на акции, дялове и други участия в търговски дружества и други форми на

съвместна дейност;

д) наем, рента и аренда;

е) авторски и лицензионни възнаграждения;

ж) дивиденти и доходи от дялово участие;

з) премии и награди от спортни състезания;

и) обезщетения и помощи;

к) пенсии;

л) стипендии;

м) (изм.- ДВ, бр.65 от 2019 г., в сила от 16.08.2019 г.) еднократни и месечни помощи,

средства и добавки за деца;

н) присъдени издръжки;

о) други.“

Докато първото - „пенсия“  !  Е доход за послужено време при пенсиониране !  

Второто -  „инвалидна пенсия“ !  Не е" Доход " !

А е  помощ  - обезщетение! - Средството с което се подпомага лицето с увреждания, за да преодолее затрудненията причинени му от получените увреждания, за да му се осигури самостоятелен и независим начин на живот , за да му се осигури равен старт и го направи равнопоставено на всички лица без увреждания. И на основанието на чл. 13, ал. 1, т. 1 от Кодекса за социално осигуряване (КСО), може единствено да се счита за такава, и в предвид и на регламентите на Конвенцията на ООН за правата на хората с увреждания, както и  регламента на регламентираните в чл. 4 от Закона за хората с увреждания (ЗХУ) принципи, да се осигури самостоятелен и независим начин на живот на хората с увреждания. И ги направи равнопоставени с лицата без увреждания.  Които биха могли да бъдат сравнявани като финансов статус – „доход“, спрямо  лицата без увреждания , само и единствено извън параметрите на тази „инвалидна пенсия“.

И за какво е Цялата Тази Магария ? 

 

Са да не се изплащат Помощи на Инвалидите като пна всяко друго лице в България Ли ?

 

Да Ви пикая на Стратегията !

 

Оправете си Законодателството Първо !

И Тогава Говорете За Стрлатегия !

 

 

 

 

Неактивна

Моите коментари


19.05.2025 18:04 Склеротизилал Идиот !

Склеротизилал Идиот !

Неактивна

Моите коментари


26.05.2025 11:42 Приберете си проекта ! И го преработете!

Приберете си проекта ! И го преработете!

От Допълненията представени в  чл. 48, т. 5 , от  § 2.  Не става ясно как знанията на специалистите чрез описаните там Допълнения Ще отговорят на Основния регламент ва Закона за Здравето  визиран в чл . 81, ал. 2, т 1 и т. 4 . И кое гарантира Че!  Те могат да отговорят на този регламент и могат да предоставят една своевременна, Достатъчна и Качествена медицинска помощ, при зачитане на правата на пациента – да получи такава ! 

След като те не познават Занаята си ! Методиките за изследване ! И Различните групи страни на отклоненията и заболяванията в един орган или система !

Типичен Пример са Медицинските лица от Медицинска Специалност Очни Болести !

Където !  От Връх до конец ! Не се познава какво представлява структурата на Човешкия Зрителен Орган !  За да се познават и начините за изследване на различните страни на отклоненията в Него !  От Академика ! До Професора, доцента и асистента !  Какво остава за Студента !

След като Всичките тези !

Не са чували !

Какво представлява Wavefront Аберометрията и не знаят за какво служи тя !  И Какво точно представя .

В Който случай !

Очевидно нито един от тях не заслужава Акредитацията да бъде специалист в тази област .

 

Неактивна

Моите коментари


26.05.2025 11:03 Тази наредба е Противозаконна ! -2

Във връзка с изложението в коментар №1 -

Тази наредба е Противозаконна !

Моля медицинските кадри да повторят обучението си по Български език от Основното училище !

 

И да се Запознаят със съдържанието на регламента от чл. 4, ал. 1 от Закона за защита от дискриминация ( ЗЗДискр.), с което се забранява всякакъв вид Дискриминация, защото отнемането на правата на лицата с увреждане е 100 %-ова Дискриминация  :

 

„Чл. 4. (1) Забранена е всяка пряка или непряка дискриминация, основана на пол, раса, народност, етническа принадлежност, човешки геном, гражданство, произход, религия или вяра, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично или обществено положение, увреждане, възраст, сексуална ориентация, семейно положение, имуществено състояние или на всякакви други признаци, установени в закон или в международен договор, по който Република България е страна.“

 

И Задължението да се изпълни регламентираното в чл.  6, ал. 2 от същия Закон :

„Чл. 6. (1) Забраната за дискриминация действа спрямо всички при упражняването и защитата на предвидените в Конституцията и законите на Република България права и свободи.

(2)   При изработване на проекти на нормативни актове, както и при тяхното прилагане държавните и обществените органи и органите на местното самоуправление се съобразяват с целта за недопускане на пряка или непряка дискриминация на основата на признаците по чл. 4, ал. 1.“



 

26.05.2025 10:58 Още един !

Още един !

Сбъркан !

Противозаконен !

Документ !

Който не иска да изпълнява Постановеното от Българскотох Законодателство ! - регламента на чл. 13, ал. 1, т. 3 от КСО 

Чл. 13. (1) Осигурените за инвалидност поради общо заболяване, за старост и за смърт имат право на:

3. парични помощи за помощно-технически средства, свързани с увреждането.“  ,

И Регламентите на Конвенцията на ООН за правата на хората с увреждания, както и този от първата част от изречението формулиращо регламента от чл. 73 от Закона за хората с увреждания !

 

Изглежда Лекарите !

 

Не Разбират Български Ези ! Или не разбират от Български език !

 

В Това число и Министъра на министерство на Здравеопазването ! Както и Управителитете на НЗОК !

25.05.2025 20:14 Тази наредба е Противозаконна !

Тази наредба е Противозаконна !

Неактивна

Моите коментари


20.07.2025 17:12 добавяне на изискване

Добавяне на изискване

 

В този проект липсва регламент на услоавията на което трябва да отговаря работата и организацията на лечебните заведения.

 

Или Да се Добави  нов член :

"Структурата и организацията на работата в лечебните заведения трябва да осигури медицинската помощ регламентирана в чл. 81, ал. 2, т. 1 и т. 4 от Закона за здравето." 

Неактивна

Моите коментари


20.07.2025 18:52 Предложение за изменението на текста на чл 35 от устройствения правилник

Предложение за изменението на текста на чл 35 от устройствения правилник

на Министерството на правосъдието

 

Нова редакция :

"Чл. 35. Административните звена в Министерството в изпълнение на своите функции и възложените им задачи изготвят становища, отчети, доклади, докладни записки, анализи, програми, концепции, позиции, информации, паметни бележки, проекти на решения по конкретни въпроси, проекти на вътрешни административни актове, проекти на административни актове на Министерския съвет, съобразно постановеното от Официалното законодателство, включително и  когато вносител на проекта е министърът, участват със свои представители в работни групи и др."

Неактивна

Моите коментари


20.07.2025 17:28 Този Документ е Парадоксален !

Този Документ е Парадоксален !

 

Равнопоставеност Не може да има на основата на Пол !

 

А Единствено на основата на Знание и Познание !

 

И Професионално Равнище !

 

Защото в Медицинска специалност „Очни Болести“.  Има Не знам си Колко професорки !  Че и дори Жена Академик !

 

И Всичките не си познават Занаята !

И Което е още по Зле !  Не знаят Какво всъщност Представлява Зрителния Орган На Човека!

 

Така че Тази Инициатива е Безсмислена !

 

И ако трябва да има подобен проект !

 

Той трябва да касае  отношението  Равнопоставеност на отношението Обслужващ персонал - клиент !

 

Всичко останало е  безсмислено!

Неактивна

Моите коментари


20.07.2025 18:05 Изменение на текста на чл. 5

Искане за Изменение на текста на чл. 5 и чл. 6 окт устройствения правилник на Министерство на здравеопазването

 

"Чл. 5. Министърът:

1. провежда държавната политика в областта на здравеопазването и

преструктурирането на здравния сектор съобразно постановените регламенти в Закона за здравето;

2. разработва и контролира изпълнението на националната здравна

Стратегия съобразно регламентираното в чл. 81, ал. 2, т.1 и т.4 от Закона за здравето ;

3. ръководи, координира и контролира дейностите по опазване здравето

на гражданите, промоция на здравето и профилактика на болестите съгласно регламентираното в т. 2 от този член ;

6. определя експертни съвети по медицински специалности или отделни

медицински дейности и републикански консултанти в съответствие на регламента от чл. 81, ал. 2, т.1 и т.4 от Закона за здравето ;

23. издава удостоверения на медицински специалисти, свързани с

Правото им да упражняват медицинска професия само и единствено в случаите, че последните покриват изискванията на   регламента на чл.  81, ал. 2, т.1 и т.4 от Закона за здравето ;“

 

Текста на чл 6 се изменя така :

 

„Чл. 6. При осъществяване на своите правомощия министърът издава

правилници, наредби, инструкции и заповеди в съответствие с регламентите на чл.  81, ал. 2, т.1 и т.4 от Закона за здравето.“

"

 

20.07.2025 17:49 Предложение за изменението на текста на чл. 5 от Правилника !

Предложение за изменението на текста на чл. 5 от  Правилника!

 

Предложение:

„Чл. 5. Министърът:

1. провежда държавната политика в областта на здравеопазването и

преструктурирането на здравния сектор съобразно постановените регламенти в Закона за здравето;

2. разработва и контролира изпълнението на националната здравна

Стратегия съобразно регламентираното в чл. 81, ал. 2, т.1 и т.4 от Закона за здравето ;

3. ръководи, координира и контролира дейностите по опазване здравето

на гражданите, промоция на здравето и профилактика на болестите съгласно регламентираното в т. 2 от този член ;

6. определя експертни съвети по медицински специалности или отделни

медицински дейности и републикански консултанти в съответствие на регламента от чл. 81, ал. 2, т.1 и т.4 от Закона за здравето ; "

 

Неактивна

Моите коментари


02.09.2025 12:43 Промяна на текста на т. 9 от чл. 47 – „Комисията за защита от дискриминация: “ от ЗЗДискр.

Промяна на текста на т. 9 от чл. 47 – „Комисията за защита от дискриминация: “ от ЗЗДискр.

Моля текста на т. 9 от чл. 47 – „Комисията за защита от дискриминация: “ от ЗЗДискр.

да се измени така :

„Чл. 47. Комисията за защита от дискриминация:

9. предоставя независима помощ на жертвите на дискриминация при подаването на жалби за

дискриминация   и предоставя на основанието на чл. 56, ал.1, т. 1, нужната информация от страна на ответните страни за целите на уточняване на реквизитите по жалбите;“ 

 

Проблема е!

Че често ответниците отказват да предоставят исканата информация, която жалбоподателя трябва да предостави като изискуем реквизит към съответната жалба. А и няма откъде да я придобие.

А в Случаите когато нужната информация засяга лични данни ! Или по една или друга причина се явява конфиденциална. Лицето не разполага с нужната оторизация да я получи.

При което процеса на Производство пред Комисията за защита от дискриминация не може да протече според установения законов ред. И често резултата е противозаконно неудовлетворителен.

 

Най простия пример е !

Когато ти поискат имената на лица третирани по-благоприятно за твоя случай !  Те се намират в регистрите на НЗОК !  Но същите не са публикувани ! А и НЗОК !  Отказва да предостави тази информация.

02.09.2025 12:41 Промяна на текста на т. 9 от чл. 47 – „Комисията за защита от дискриминация: “ от ЗЗДискр.

Промяна на текста на т. 9 от чл. 47 – „Комисията за защита от дискриминация: “ от ЗЗДискр.

Моля текста на т. 9 от чл. 47 – „Комисията за защита от дискриминация: “ от ЗЗДискр. да се измени така :

„Чл. 47. Комисията за защита от дискриминация:

9. предоставя независима помощ на жертвите на дискриминация при подаването на жалби за

дискриминация   и предоставя на основанието на чл. 56, ал.1, т. 1, нужната информация от страна на ответните страни за целите на уточняване на реквизитите по жалбите;“ 

 

Проблема е!

Че често ответниците отказват да предоставят исканата информация, която жалбоподателя трябва да предостави като изискуем реквизит към съответната жалба. А и няма откъде да я придобие.

А в Случаите когато нужната информация засяга лични данни ! Или по една или друга причина се явява конфиденциална. Лицето не разполага с нужната оторизация да я получи.

При което процеса на Производство пред Комисията за защита от дискриминация не може да протече според установения законов ред. И често резултата е противозаконно неудовлетворителен.

 

Най простия пример е !

Когато ти поискат имената на лица третирани по-благоприятно за твоя случай !  Те се намират в регистрите на НЗОК !  Но същите не са публикувани ! А и НЗОК !  Отказва да предостави тази информация.

 

30.08.2025 15:34 Термина "Равно " в този Закон, да се замени с термина "Равностойно" ! - продължение

Заради което Петчленния състав на Тази комисия е постановила в мой Ущърб, Неналичие на дискриминация ! 

Каква е разликата между мен и моите увреждания! И тези на „другите нуждаещи се от очна медицинска експертиза лица“!

Болшинството от тях, не страдат от ексцесивни деформации на техните зрителни органи, поради което  Тяхното зрение макар и затруднено се намира в Нормален статус !  Което означава че техните зрителни органи виждат върху своята ретина Едно единствено изображение ! – Колкото и да е лошо то ! Което може да се коригира с Прости Очила !  Поради което те не се нуждаят изрично от Въпросната Wavefront Аберометрия.  Защото проблема при тях е само и единствено в Зрителната Острота. Поради което това изследване е напълно достатъчно за установяването на техния зрителен статус.

Докато в Моя случай! Аз имам едно единствено виждащо око , поразено от разкъсна рана и последваща тежка деформация на неговата склера !  При което аз виждам една особено неясна картина върху моята ретина , състояща се от повече от 60-70 сложно преплитащи се изображения, с различен интензитет!  И Реално не мога да позная какво трябва да видя !  Което е доста по-различно от един нормален зрителен орган, който вижда върху ретината си Едно единствено изображение колкото и то да е не на Фокус !

Който статус, може единствено да бъде Видян, Онагледен и Установен с цитираната по-горе Wavefront Аберометрия , за да се оцени реалния статус на моите увреждания !  За да се види!   Че нещата не са толкова прости !  Както при кой да е друг пациент, който не е пострадал от деформация на неговата склера в резултат на получената разкъсна Рана !  Защото Склерата на окото е Фактически Неговия  Скелет  и всичко в него се разкривява в резултат на нейното разкривяване.

 

Както се вижда !  Тези две ситуации   не са Еднакви !  За да бъдат Третирани Еднакво !  Каквато е претенцията на Въпросния Очен Лекар !  Каквато е и претенцията на Неспециалистите по Очни болести от ТЕЛК и  РЗИ-Пловдив, Респективно тези от Очна клиника При УМБАЛ „Св. Георги“ -Пловдив! - Да не цитирам имената и на Академик Петя Василева или професор Ива Петкова или това на професор Христина Групчева  като Водещи корифеи от Тази Специалност.

Както се Вижда,  Всяка  се характеризира със своите особености !  Които са доста различни!  За да се третират Еднакво !

Поради което Методиката за Определянето на зрителната острата не е приложима във втория случай!  Защото няма как да представи неговото състояние – какво конкретно вижда този зрителен орган, нито пък да представи причините които го причиняват !  За да се оцени неговия статус и му се окаже съответната Медицинска помощ !

Докато Wavefront Аберометрията е Абсолютно приложима и за двата случая !

 

Или и тези от КЗД, не могат да разберат каква е Разликата между тези да термина – равно третиране и  термина – еднакво третиране !

 

Висшист !   Висшист !  Ама не разбира  от Разликата между термините от Българския Език !

 

Поради този причина!

 

Настоявам !

Термина „Равно третиране“ ! Да се замени с далеч по недвусмислено разбираемия „Равностойно третиране!  За да се разбере ! Че става въпрос за две различни!  Макар и подобни ситуации!  Които изискват различен Подход ! И различно третиране за да се получи Равностоен  Резултат!

 

С Уважение !

Илиян Славчев  

30.08.2025 15:33 Термина "Равно " в този Закон, да се замени с термина "Равностойно" !

Термина "Равно " в този Закон, да се замени с термина "Равностойно" !

 

Проблема е че Термина "Равно" създава погрешно разбиране от прилагащите Закона в България!

Статистически той се подменя с Термина "Еднакво третиране"  което е абсолютно погазване на правата на хората  с увреждания и хората от другите групи които попадат в обсега на Дискриминационните отношения !

Като Аргумент ще изтъкна становищата на медицинските лица от "Очна " ТЕЛК Пловдив !

Които твърдят че :

„Обобщено, оплакванията на Илиян Славчев за проява на дискриминация по признака „увреждане“ се свеждат до възражения относно  начините и методите, с които се установява неговата трайна неработоспособност. Предлаганото от него конкретно специфично изследване за определяне вид и степен на увреждането- „Аберометрия“  не се прилагат спрямо никои от другите нуждаещи се от очна медицинска експертиза лица.

Следователно  лицата с очни заболявания се третират еднакво от НЕЛК при освидетелстването им и установяването на трайно намалена работоспособност и Илиян Славчев не е поставен в по -Неблагоприятно положение в сравнение с другите болни .“

Това е Становището на д-р Васил Русев офталмолог от НЕЛК заведено под № 18-00-72 от 23.05.2025г.

Във връзка с преписка № 253 от 2022г. по описа на КЗД! 

 

 

Неактивна

Моите коментари


27.09.2025 08:21 Промяна в Регламент

Промяна в Регламент

 

Във връзка с публикувания проект за изменение и допълнение на Наредба № 1 от 2015 г., с който отново се предлага минималният изискуем стаж на ръководителите на специализанти да бъде 5 години, Като пациент, бих искал  да изразя следното становище:

 

Практическия стаж няма никакво значение !

 

Значение има !

 

Дали специализацията на специалиста може да удовлетвори критерия на Основния регламент на Закона за здравето (ЗЗ) , регламентиран  в чл 81, ал.2, т. 1 при условията на т. 4 от същата алинея на същия член от ЗЗ!  :

Чл. 81. (1) Всеки български гражданин има право на достъпна медицинска помощ при условията и по реда на този закон и на Закона за здравното осигуряване.

(2) Правото на достъпна медицинска помощ се осъществява при прилагане на следните принципи:

1. своевременност, достатъчност и качество на медицинската помощ;

2. равнопоставеност при оказване на медицинската помощ с приоритет за деца, бременни и майки на деца до 1 година;

3. сътрудничество, последователност и координираност на дейностите между лечебните заведения;

4. зачитане правата на пациента.“

 

Ако един преподавател ! Не може да осигури знанията и опита който отговаря на тези условия !

 

Той няма как да изпълни условието да подготви тези кадри според този регламент !

 

Така че Единствено това може да бъде условието за допускането на различните специалисти  до преподавателска дейност !

 

Да представи сертификат който доказва тези негови възможности !- В предвид на материала въз основата  на който той е получил този сертификат !

 

Ако този материал не отговоря на това основно условие на Закона за здравето от чл. 81 !

 

Такова лице няма право да заема такава длъжност !

 

И Никой няма право да го поставя на такава длъжност !

 

Така че Дофтнорите !

Да Вземат Да си Изучат Занаята !

 

И Министъра !

Да ги Задължи Да Го Направят !

20.09.2025 15:16 Педложение за промяна на текста на Чл. 9, ал. 2 - 2

Педложение за промяна на текста на Чл. 9, ал. 2  - 2

 

За да се издигне образованието на медицински специалисти, до нивото на регламента на Закона за здравето и се повиши качеството на обслужването в системата на Здравеопазването, както и да се отговори на нуждите на пациентите, предлагам в чл. 9, ал. 2 като отделна точка  да се фиксира и следния текст : 

„Рамковите учебни програми преди да бъде предложена на министъра на здравеопазването за утвърждаване, да бъде подложена на обществена дискусия.“

 

С Уважение !

 

Илиян Славчев

 

 

 

20.09.2025 15:02 Педложение за промяна на текста на Чл. 9, ал. 2

Педложение за промяна на текста на Чл. 9, ал. 2

Предлагам !

За да се издигне образованието на медицински специалисти, до нивото на регламента на Закона за здравето и се повиши качеството на обслужването в Здравната система, както и се отговори на нуждите на пациентите, предлагам в чл. 9, ал. да се фиксира и следния текст като точка 1:

"Рамкови образователни програми по медицинска специалност, няма да се заверяват, ако те не отговарят на условието за подготовка на кадри способни да удовлетворят основния критерий на Закона за здравето фиксиран в чл. 81, ал. 2, т.1 и т. 4 от същия."

 

С Уважение !

 

Илиян Славчев

 

 

 

Неактивна

Моите коментари


02.10.2025 19:31 Изменение на текста на т. 1.8

Изменение на текста на т. 1.8  от ГЛАВА II  Изисквания към лицата, осъществяващи професионална дейност „Здравни грижи“,  1. Изисквания към дейността на специалистите по здравни грижи

 

Настоящ текст:

"1.8. Притежават широки познания в областта на здравето"

Да се измени така :

"1.8. Притежават необходимите познания в областта на здравето за да осигурят регламентираното от чл. 81, ал. 2,  т.1 и т. 4 от Закона за здравето."

 

За да се осигури медицинската помощ регламентирана от текста на цитирания там чл. 81, ал. 2,  т.1 и т. 4 от Основния Закон за Здравето -  Закона за здравето.

Неактивна

Моите коментари


02.10.2025 19:09 Вписване на нова медицинска, диагностична дейност 2 - 2/2

Вписване на нова медицинска, диагностична дейност 2 - 2/2 - продължение

 

Очаквам и Налагането на изучаването на тази Материя от страна на специализирания състав от медицинска специалност „Очни Болести“ ! От страна на всеки един негов представител !   Независимо дали той е  Асистент, Доцент, Професор или Академик !

 

Когато Знанието Отсъства !

То просто Отсъства !

Очаквам включването на тази Основна медицинска диагностична дейност в този списък от Приложение № 2, от раздел V. Диагностично-лечебна дейност - диагностика, лечение и рехабилитация на остри и изострени хронични заболявания, извън дейностите по диспансеризация, след насочване от лекар от първичната или специализираната извънболнична медицинска помощ: Б. Специализирани и високоспециализирани медицински дейности по медицински специалности:

ОЧНИ БОЛЕСТИ от Тази наредба НАРЕДБА  № 9 от 10.12.2019 г. за определяне на пакета от здравни дейности, гарантиран от бюджета на Националната здравноосигурителна каса!

 

Както и Задължително Включването на тази материя в Комплекса от Основни знания за Човешкото Око в Програмите за Обучение на такива Специалисти !

 

С Уважение !

 

Илиян Славчев

 

02.10.2025 19:07 Вписване на нова медицинска, диагностична дейност 2 - 1/2

Вписване на нова медицинска, диагностична дейност 2  - 1/2

 

Според мотивите на ВАС по адм. дело  № 4687/2025 г. на ВАС, Министърът на здравеопазването няма право в издавания от него подзаконов нормативен акт да ограничава достъпът чрез въвеждане на допълнителни изисквания. Според ВАС ❗-/ А изключването на основна диагностична дейност за основната страна установяваща статуса на основната функция на един орган е точно ограничаване достъпа до него чрез допълнително изискване !/   "неравното третиране на лицата, които са над 18 годишна възраст, спрямо лицата до 18 годишна възраст по признак възраст, което се установява в текста на чл.7, ал.1, т.3 от Наредба №2 от 27 март 2019 г. за медицинските и други услуги по чл. 82, ал. 1а и 3 от Закона за здравето и за реда и условията за тяхното одобряване, ползване и заплащане ( в сила от 01.04.2019 г., издадена от министъра на здравеопазването, обн. ДВ. бр.26 от 29 март 2019 г.), накърнява принципите на равенство в третирането, на пропорционалност, правна сигурност и защита на легитимните правни очаквания и е в противоречие преамбюла и с чл. 52, ал.3 от Конституцията на Република България. Последно посочената норма от Конституцията създава позитивно задължение за държавата, която следва да закриля здравето на гражданите. Разпоредбата от Конституцията не прави разграничение дали гражданите са под или над 18 години. Важна за държавата е грижата за здравето на хората, което ще е гаранция за тяхното благосъстояние".❗

За случая на Wavefront Аберометрията възрастта няма значение какъвто е конкретния случай по това административно дело на ВАС!

 

Основополагащ е принципа на не изключване на права по отношение на различни части на който и да е медицински проблем !

Особено !  Когато той е основен.

 

В който случай  Wavefront Аберометрия в едно със така наречената Point Spread Function се явяват абсолютно задължителни за Обективно установяване на статуса на Зрителната – Оптичната система на един зрителен орган !  За да се разбере !

Какъв е подхода за разрешаването на един медицински проблем от такъв род ! Тъй като тази методика  Посочва- Представя истинските причини поради които, един зрителен орган се намира в „Нормален“ или „Аб нормален“ статус !  За да може на пациента да му се окаже Истинска медицинска помощ ! – Според спецификата на неговите увреждания !

Защото тези Изцяло се различават по структурата на увреждащия комплекс !



 

 

27.09.2025 18:33 Вписване на нова медицинска, диагностична дейност 2/2

Характерното за тази специфична медицинска дейност е и това!  Че е в състояние и да докаже статуса на един зрителен орган намиращ се в състояние на Непоправима Амблиопия !

Където зависимостите са същите !  Но с тази разлика!  Че те са в резултат на погрешно интерпретиране на генетичната информация за размера и геометричните параметри на този зрителен  орган !  Поради което, той няма как да бъде върнат в положение на „Нормалност“!  Поради факта , че Зрителния  орган не притежава мускулна система ,    която да противостои  на резултиралите деформации, за да го върне в пределите на неговата генетично предопределена конфигурация. И да започне да проектира отново едно единствено изображение.  Освен евентуално със средствата изброени по-горе.

Предимствата и необходимостта от тази медицинска диагностична дейност са толкова много! Че са предмет на цял научен труд !

Поради което аз не мога да ги изброя тук !

Съществен е и техния икономически характер.

 

Очаквам включването на тази Основна медицинска диагностична дейност в този списък от Приложение № 2, от раздел V. Диагностично-лечебна дейност - диагностика, лечение и рехабилитация на остри и изострени хронични заболявания, извън дейностите по диспансеризация, след насочване от лекар от първичната или специализираната извънболнична медицинска помощ: Б. Специализирани и високоспециализирани медицински дейности по медицински специалности:

ОЧНИ БОЛЕСТИ от Тази наредба НАРЕДБА  № 9 от 10.12.2019 г. за определяне на пакета от здравни

дейности, гарантиран от бюджета на Националната здравноосигурителна

каса!

 

С Уважение !

 

Илиян Славчев

 

27.09.2025 18:32 Вписване на нова медицинска, диагностична дейност 1/2

Вписване на нова медицинска, диагностична дейност

В  Приложение № 2, от раздел V. Диагностично-лечебна дейност - диагностика, лечение и рехабилитация на остри и изострени хронични заболявания, извън дейностите по диспансеризация, след насочване от лекар от първичната или специализираната извънболнична медицинска помощ:

 

Б. Специализирани и високоспециализирани медицински дейности по медицински

специалности:

ОЧНИ БОЛЕСТИ от Тази наредба.

 

Липсва Основната високоспециализирана медицинска дейност  Wavefront Аберометрия в едно със така наречената Point Spread Function,  които служат за Обективно установяване на Обективния статус на основната функция на зрителната система за визуално възприятие. Която установява способността на Оптичната система на зрителния орган да проектира изображение с достатъчно качество върху неговата ретина. За да го класифицира като такъв с нормален статус! Или сериозно увреден.

Поради възловата и необходимост от такава медицинска дейност, тя трябва да бъде включена в цитирания по-горе списък от необходимите медицински дейности по медицинска специалност „Очни болести“!

Чрез нея реално се определят двете основни състояния на  Обективния статус на Зрителната – Оптичната система на зрителния орган!  Като   „Нормален статус“ ! – Когато изображението върху ретината на едно око е едно единствено! Независимо от неговото качество. Но все пак разбираемо. Което се коригира с прости очила. И „Аб нормален статус“, когато изображението е сериозно деформирано до неузнаваемост или състоящо си от множество многократно повтарящи се  изображения в различен порядък, от тези хаотично разхвърлени , с различна степен на дефокусиране преплитащи се до неузнаваемост изображения. Известно като Монокулярна Мултиплопия!

Което реално се дължи на конфигурацията и интензитета на измерените от Wavefront Аберометъра оптични аберации.

Положителната страна на тази медицинска дейност е!  Че посредством тази медицинска дейност може да се установи статуса на един зрителен орган претърпял тежки травми от тежки разкъсни, прободни, хирургични  или други рани !  И предвиди !  Какъв би бил резултата от всяка хирургическа намеса в Зрителния орган !  И Се предотвратят редица лекарки грешки ! Респективно значителния преразход на средства за ненужни операции. И се прецени с какви средства може да се предостави съответната медицинска помощ на пациента. За да се изпълни разпоредбата на регламента от Закона за здравето фиксирана в чл. 81, ал. 2, т. 1 от Закона за здравето.- В съответствие с правото на пациента от т. 4 от същата алинея , на същия член, от същия закон, да получи медицинската помощ фиксирана в тази т. 1 от ЗЗ. – Да получи медицинската помощ съответстваща на неговото увреждане като медицински проблем, характеризираща се със „своевременност, достатъчност и Качество на медицинската помощ.

Като тези на Катаракта! Където С подменянето на „Кристалната леща“ на зрителния орган с имплант, не се разрешава въпроса с оптичните аберации предизвикани от изкривяванията на останалите  4 основни оптични повърхности от Оптичната система на зрителния орган ! Тъй като състоянието на пациента няма да се подобри почти с нищо ! И той ще си остане с основните увреждания предшестващи този процес!  - Ако не му се окаже медицинската помощ съответстваща на неговия специфичен медицински проблем . Което обикновено става посредством други високо технологични средства включително и специално специфично протезиране. – За съжаление !  Все още непознато у нас !

 

Неактивна

Моите коментари


27.09.2025 21:58 Предложение - Искане за регламентиране на Липсваща методика 2/2

Предложение - Искане за регламентиране на Липсваща методика 2/2 - прадйлжение

 

Поне такава беше практиката на Фонд „Социална закрила“ към Министерство на труда и социалната политика, докато функционираше тази негова програма за предоставяне на помощни средства за хора със зрителни и слухови увреждания преди много години !

Която към настоящия момент е снета ! И няма перспективи да се възобнови отново !

 

Но след като предоставянето на помощни средства е прерогатив на Министерство на Здравеопазването !

 

То трябва да осигури съответната методика и начин на предоставянето на тези средства предназначени за придобиването на този тип нестандартни помощно-технически средства за хората с особени увреждания !

 

Има Си Законов Регламент ! 

 

И Министъра е Длъжен Да намери начин Да Го  Изпълни !

 

Защото Според ВАС , „Министърът на здравеопазването няма право в издавания от него подзаконов нормативен акт да ограничава достъпът чрез въвеждане на допълнителни изисквания.“, защото  това „накърнява принципите на равенство в третирането, на пропорционалност, правна сигурност и защита на легитимните правни очаквания и е в противоречие преамбюла и с чл. 52, ал.3 от Конституцията на Република България.“ Последно посочената норма от Конституцията създава позитивно задължение за държавата, която следва да закриля здравето на гражданите. Разпоредбата от Конституцията не прави разграничение дали гражданите са“ с едни или други увреждания И доколко те съществуват като стандарт. Важна за държавата е грижата за здравето на хората, което ще е гаранция за тяхното благосъстояние". – мотиви към решението по адм. дело № 4687/2025 г. на ВАС.

 

С Уважение !

 

Илиян Славчев

 

27.09.2025 21:56 Предложение - Искане за регламентиране на Липсваща методика 1/2

Предложение - Искане за регламентиране на Липсваща методика

 

В тази НАРЕДБА № 10 ОТ 2009 Г. ЗА УСЛОВИЯТА, РЕДА, МЕХАНИЗМА И КРИТЕРИИТЕ ЗА ЗАПЛАЩАНЕ ОТ НАЦИОНАЛНАТА ЗДРАВНООСИГУРИТЕЛНА КАСА НА ЛЕКАРСТВЕНИ ПРОДУКТИ, МЕДИЦИНСКИ ИЗДЕЛИЯ И НА ДИЕТИЧНИ ХРАНИ ЗА СПЕЦИАЛНИ МЕДИЦИНСКИ ЦЕЛИ И НА ПОМОЩНИ СРЕДСТВА, ПРИСПОСОБЛЕНИЯ, СЪОРЪЖЕНИЯ И МЕДИЦИНСКИ ИЗДЕЛИЯ ЗА ХОРАТА С УВРЕЖДАНИЯ, ДОГОВАРЯНЕ НА ОТСТЪПКИ И ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА ПРЕВИШЕНИТЕ СРЕДСТВА ПРИ ПРИЛАГАНЕ НА МЕХАНИЗЪМ, ГАРАНТИРАЩ ПРЕДВИДИМОСТ И УСТОЙЧИВОСТ НА БЮДЖЕТА НА НЗОК (ЗАГЛ. ИЗМ. - ДВ, БР. 67 ОТ 2011 Г., ИЗМ. И ДОП. - ДВ, БР. 48 ОТ 2014 Г., ДОП. - ДВ, БР. 62 ОТ 2015 Г., В СИЛА ОТ 14.08.2015 Г., ИЗМ. - ДВ, БР. 17 ОТ 2019 Г., ИЗМ. - ДВ, БР. 19 ОТ 2020 Г., ДОП. - ДВ, БР. 49 ОТ 2022 Г., В СИЛА ОТ 01.07.2022 Г.) издадена от министъра на здравеопазването,

в Чл. 1, т. 13, е фиксирана единствено една методика предназначена за предоставяне на стандартни помощни средства от страна на НЗОК за хората с увреждания !:

„Чл. 1, т. 13, условията и редът за заплащане от НЗОК на помощни средства, приспособления, съоръжения и медицински изделия за хората с увреждания (ПСПСМИХУ), както и за сключване на индивидуални договори по чл. 45, ал. 16 ЗЗО с лицата, осъществяващи дейности по предоставяне и ремонт на помощни средства, приспособления, съоръжения и медицински изделия за хората с увреждания, регистрирани като търговци и вписани в регистъра на лицата, осъществяващи дейности по предоставяне и ремонт на помощни средства, приспособления, съоръжения и медицински изделия за хората с увреждания.“

С което не се изпълнява задължението на Министерство на Здравеопазването да изпълни регламента на чл. 13, ал. 1, т 3, от Кодекса за социалното осигуряване ! – „Чл. 13. (1) Осигурените за инвалидност поради общо заболяване, за старост и за смърт имат право на:

3. парични помощи за помощно-технически средства, свързани с увреждането.“

 

Т. е. Да осигури помощните средства или средствата за помощно-технически средства за хората с увреждания с особени – специфични увреждания ,които изискват специфични нестандартни помощни средства които трябва да се изготвят съобразно със спецификата на съответното увреждане ! Породи което тези не са налични като стандартно производство и е  необходимо да бъдат изготвени индивидуално.

 

От Където произтича и необходимостта да се интегрира и друга методика за предоставяне на средства за задоволяване на нуждата от помощни средства и за тази група лица с особени увреждания които поставят това условие !  За да може Министерство на здравеопазването да изпълни регламентираното от този чл. 13, ал. 1, т 3, от Кодекса за социалното осигуряване!  И не поставя тези лица в Дискриминирано Положение.

 

В тези случаи методиката е една единствена !

 

Осигуряват се средствата за съответното помощно средство въз основата на Оферти от страна на различни контрагенти – изпълнители на услугата, които са в състояние да предложат изготвянето на съответното помощно средство. И от тях си избира изпълнителя.

 

 

Моля изчакайте