Моите коментари
1. Не става ясно дали Институтът за стратегически анализи и прогнози (ИСАП) е администрация или не.
2. Не става и достатъчно ясно как ще се формират заплатите на служителите в него.
В § 20, ал. 5 от проекта на ПМС е посочено, че със служителите от МФ, чиито функции преминават към ИСАП ще се сключват трудови договори за работа на длъжности по НКПД. Това означава, че за заплатите на тези служители ще се прилага НСОРЗ, т.е. те ще имат допълнително възнаграждение за стаж и професионален опит, т. нар. „клас“.
В същото време в § 20, ал. 6 се говори за „индивидуална основна месечна заплата“. Това е понятие, което се използва в ЗДСл и в чл. 107а от КТ , по отношение на служителите в администрацията, за чиито заплати обаче се прилага НЗСДА. Но тези служители се назначават на длъжности по КДА, а не по НКПД, освен това те нямат и клас.
Ако служителите ще са по НКПД, е по-добре да се използват коректните понятия от КТ, „трудово възнаграждение“ и „основно трудово възнаграждение“. А всъщност редно ли е към заплатите на тези служители да се начислява клас?
Нека да се изясни, за да могат служителите от МФ, за които се предвижда да преминат в ИСАП, да преценят дали това ги устройва или не.