Моите коментари
Подкрепям напълно! Определено е стъпка в правилната посока, която ще облекчи всички, въвлечени процеса по извиняване на отсъствия - лекари, родители, ученици, учители и директори.
Следваща правилна стъпка ще е, при леки неразположения бележка от лекар да се изисква еденствено, само ако са над 2-3 дни.
Моите коментари
Коментар относно въвеждането на предмет "Религия и добротедели"
Бих искала да изразя мнението си против предложеното въвеждане на нов предмет "Религия и добродетели".
Информация за основните световни религии и съдържание по темата с добродетелите има достатъчно и сега.
С предложението всъщност се задължават всички ученици под една или друга форма да изучават вероучение или съдържание с елементи вероучение, което противоречи на светския характер на образованието в България.
Това не само нарушава правата и свободата на личността, но и отнема, гарантираното от Европейската Харта на правата на човека, право на родителите да възпитават религиозно децата си.
Допълнително, няма яснота как ще се осъществи на практика обучениено на децата в разлечните направления (православно християнство, ислям, добродетели).
При обсъжданията беше споменато бегло, че всеки родител ще може да избере какво да изучава детето му, което предмолага разделяне на децата за тези часове. Разделяне, изцяло основано религиозен признак, което е предпоставка за противопоставяне и потенциални конфликти на етническа и религиозна основа.
Предложението децата, приети в математически гимназии след 4-ти клас, да продължат обучението си без изпит след 7-ми клас ограничава достъпа до и без това малкото математически паралелки. Приемът след 4ти клас е фокусиран върху състезателна математика, която стандартно не се изучава в училище. Това означава, че ще се подкрепи допълнително порочната практика с частните уроци и математическите гимназии ще бъдат достъпни само за децата, чиито родители могат да си позволят да ги пращат на школи и частни уроци.
Предложението децата, приети в математически гимназии след 4-ти клас, да продължат обучението си без изпит след 7-ми клас ограничава достъпа до и без това малкото математически паралелки. Приемът след 4ти клас е фокусиран върху състезателна математика, която стандартно не се изучава в училище. Това означава, че ще се подкрепи допълнително порочната практика с частните уроци и математическите гимназии ще бъдат достъпни само за децата, чиито родители могат да си позволят да ги пращат на школи и частни уроци.