Моите коментари
От доклада не личи при определянето на размера на таксите да е приложена Методиката за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им, приета с ПМС №1 от 5.01.2012 г., обн. ДВ бр. 4/2012 г., а трябва!
Моите коментари
От формулировката предложението за изменение на чл. 487, ал. 1 не става категорично ясно дали най-накрая ще отпадне омразната лепенка на предното стъкло на автомобила.
Самата формулировка „Към застрахователната полица се поставя и знак..." е логически непрецизна. От другите текстове в кодекса може да се извлече заключението, че под "полица" законодателят разбира "лист хартия, обективиращ предмета на застрахователния договор". Ако "полица" наистина е физическият носителна на информацията, то тогава не е възможно към полицата да се поставя знак. Или трябва да е „Върху застрахователната полица се поставя и знак...", или „Към застрахователната полица се издава и знак...".
Ако все пак (дано!) е предвидено отпадането на лепенките върху предното стъкло, то е задължително в края на ЗИД да се предвиди изрична разпоредба, задължаваща КФН да измени в определен срок НАРЕДБА № 49 ОТ 16 ОКТОМВРИ 2014 Г. ЗА ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО ЗАСТРАХОВАНЕ ПО ЗАСТРАХОВКИ "ГРАЖДАНСКА ОТГОВОРНОСТ" НА АВТОМОБИЛИСТИТЕ И "ЗЛОПОЛУКА" НА ПЪТНИЦИТЕ В СРЕДСТВАТА ЗА ОБЩЕСТВЕН ПРЕВОЗ, за отменяне на чл. 11, ал. 1, т. 1 от нея.
Моите коментари
§ 1 да отпадне. В чл. 19, ал. 1 процедурата е съдебна, а към съда гражданите се обръщат с молби, а не със заявления.
Моите коментари
Моите коментари
Предложението за причисляване на инспектората към специализираната администрация противоречи на чл. 5, ал. 2 и 3 на Закона за администрацията,
Моите коментари
А не мислите ли, че всъщност трябва практически да пренапишете цялата тарифа, като я допълните със стойности и в евро??
ЗАКОН ЗА ВЪВЕЖДАНЕ НА ЕВРОТО В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
Моите коментари
А не мислите ли, че всъщност трябва практически да пренапишете цялата тарифа, като я допълните със стойности и в евро??
ЗАКОН ЗА ВЪВЕЖДАНЕ НА ЕВРОТО В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
Моите коментари
Същевременно, от влизането в сила на реформата при регистрацията на ЮЛНЦ на 1.1.2018 г. вече са изтекли изтекли почти 8 години (2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023, 2024 и 2025). Следователно, няма никакво логично основание на непререгистрираните ЮЛНЦ да се осигуряват още допълнителни цели 4 години (до 31.1.2030 г., нов параграф 25ж, ал. 3) преди да бъдат служебно заличени.
Във връзка с горното предлагам сроковете в целия законопроект да се преработят по такъв начин, че датата в § 25ж, ал. 3 да се промени на 1.1.2027 г., а етапът с придаване на “временен” статус „неактивен„ (по § 25а, ал. 2) изобщо да отпадне от законопроекта.
Напълно подкрепям изложените мотиви към законопроекта, с който с доста голямо закъснение се запълва един законодателен пропуск, допуснат още с приемането на Закона за изменение и допълнение на Закона за юридическите лица с нестопанска цел през 2016 г. (в сила от 1.1.2018 г.), с който регистрацията на юридическите лица с нестопанска цел (ЮЛНЦ) бе реформирана и бе прехвърлена от окръжните съдилища към Агенцията по вписванията към министъра на правосъдието.
Тази реформа е почти идентична с реформата на регистрацията на търговците през 2006 г. (Закон за търговския регистър, в сила от 1.1.2008 г.), с която тя също бе прехвърлена от съдилищата към Агенцията по вписванията. През 2011 г. са обнародвани изменения и допълнения (обн. ДВ. бр. 34 от 29 Април 2011 г.), с които се изменя §5 от Преходните и заключителните разпоредби. С тези изменения и допълнения, наред с други неща, се залагат крайни срокове за пререгистрация на търговците, които ако не бъдат спазени, непререгистриралите се търговци се считат за заличени от 1.1.2012 г. Така на търговците е осигурен срок от 4 години (2008, 2009, 2010 и 2011 г.) през които търговците да се пререгистрират преди да бъдат служебно заличени.