Моите коментари
Предлагам в § 1, т. 1, б. б) „в т. 3 числото „3“ се заменя с „15“, а думата „мотивирано“ да отпадне, за да не се създават рискове от субективно и нееднозначно тълкуване на разпоредбата. Достатъчно е наличието на писмено уведомление, без изискване за мотиви.
Моите коментари
Не съм съгласна с предложените изменения и допълнения в пар. 39 (чл. 107) от законопроекта. Считам, че алинея 1 и 2 следва да си останат в сега действащата редакция, а ал. 4 да придобие следната редакция:
„(4) В случай че екипът за подкрепа за личностно развитие препоръчва промяна от дневна в индивидуална или от дневна в комбинирана форма на обучение на ученик със специални образователни потребности, преди промяната на формата на обучение регионалният екип по чл. 190, ал. 1 извършва допълнителна специализирана оценка и потвърждава или отхвърля избора. Окончателният избор за формата на обучение се прави от ученика или родителя при условията на чл. 12.“
Мотив: Родителите имат основна роля при вземането на решения относно образованието на своите деца. Премахването на правото на избор относно подходящата форма на обучение на дете със СОП ограничава възможността за осигуряване на най-добрите условия за развитие и обучение тези деца, нарушава редица международни и европейски правила и принципи, които утвърждават като водещ най-добрият интерес на детето.