Министерски съвет Портал за обществени консултации

Профил на Елен Иванова

Обществени консултации с участието на Елен Иванова

Неактивна

Моите коментари


05.07.2024 18:25 С Т А Н О В И Щ Е На Коалиция „Детство 2025“ и Национална мрежа за децата (в т.ч. SOS Детски селища

С Т А Н О В И Щ Е

На Коалиция „Детство 2025“ и Национална мрежа за децата (в т.ч. SOS Детски селища, КОНКОРДИЯ България, Сдружение „Безопасни детски площадки“, Сдружение за прогресивна и отговорна комуникация (СПОК), Сдружение за споделено учене ЕЛА, Женско сдружение „Екатерина Каравелова“, Фондация „Бъдеще“, Сдружение „Еквилибриум“, Международни социални служби, Фондация „За нашите деца“, Фондация „надежда за малките“) относно предложения за изменения и допълнения в Наредбата за условията и реда за кандидатстване, подбор и утвърждаване на приемни семейства и настаняване на деца в тях

 

  1. По отношение на Чл. 8. Т. 7 - документ, удостоверяващ, че срещу кандидатите за приемно семейство не е образувано наказателно производство за умишлено престъпление от общ характер, който се представя ежегодно – да се поясни, че ежегодно се отнася до  одобрените приемни семейства
  2. И отново в чл. 8 т. 7 ал. 2 - Да се прецизира и поясни „при необходимост“/кога има необходимост/, както и „други документи“ /какви/, за да не се получи злоупотреба.
  3. По отношение на предлаганата т. 8 от ал. 2 на чл. 10 от Наредбата – предлагаме същата да гласи, както следва: „8. владеене на български език писмено и говоримо;“ - да се добави писмено и говоримо
  4. По отношение на чл. 10 ал. 2 т. 9 - да се  регламентира възрастовата разлика, напр.  между приемния родител и детето да е минимум 15 години и максимум 45 години. В противен случай оценяването на кандидатите по отношение на възрастовата разлика зависи основно от нагласите, опита и знанията на оценяващия и Комисията по приемна грижа.
  5. По отношение на чл. 20б ал. 9 - да отпадне – смесването на спешни настанявания и заместваща грижа е недопустимо, а се е превърнало в лоша практика.
  6. Глава 5  - Подкрепа и наблюдение на приемната грижа - има необходимост ролите и функциите на общини, доставчици, ДСП и ОЗД да се прецизират.
  7. По отношение на чл. 21 - Не става ясно какви са отликите между наблюдението от определения от директора на дирекция „Социално подпомагане“ социален работник на детето и това на доставчика на социалната услуга „приемна грижа“, още повече, че се прави съвместно. Разпоредбата следва да се прецизира, с цел избягване припокриването на роли и отговорности.

               Приветстваме усилията за актуализиране на Наредбата за условията и реда за кандидатстване, подбор и утвърждаване на приемни семейства и настаняване на деца в тях, и продължаваме да участваме ангажирано в експертния диалог относно необходимите изменения.

               С уважение,

Коалиция „Детство 2025“

Национална мрежа за децата

 

Моля изчакайте