Моите коментари
какво се доказва???...
6. § Електронен картон-явно ние преподавателите сме най големите дилъри на шофьорски книжки-над 500 000купени книжки се разхождат из България (както се твърди в медийното пространство) и потенциални престъпници, та да бъдем следени по този унизителен начин. 95% от преподавателите са с висше технически и педагогическо образование. Ние сме психолози, педагози и последното сито, което се опитва да компенсира лошото семейно възпитание, слабостите в образователната система и аграсията на обществото, а не сме IT специалисти, които да чукат по някакви си електронни устройства, за които системи някои ще вземат доста добир бонуси. Липса на свързаност и интернет-следствие на закъснял час, курсист, излязъл от работа, с точно определен часови ресурс и натам опашката се влачи.
-Въпрос: Колко са часовете за кормуване за извънградско и по автомагистрала. Как се определят-за определено време или изминати километри?
-Твърди се че, трябва да има минумим изминати километри???...Шофьорлъкът е занаят и не се учи за един ден, а за цял живон. Хората са различни и им трябва индивидуален подход, а не изминати километри. Ама кой от съставителите на тези недомислени текстове е научил поне един човек от живота си, за да знае колко труден е този процес. Ама на инструктора и 100 тояги са малко.
-Нашият работен ден ще е безкраен, поради непрекъснато неработещата система на Демакс, ама на кого му пука, нали трябва да има електронен картон.
-Отпадат вътрешни изпити, но ние трябва да даваме становище в електронния картон за допълнително обучение. Пълна демагогия-нещо, което не е задължително е напълно безсмислено.
НИКОЙ НЯМА ПРАВОТО ДА СЛЕДИ ОБУЧАЕМИЯ И САМИТЕ НАС ПО ВРЕМЕ НА УЧЕБНИЯ ПРОЦЕС, БЕЗ НАШЕ СЪГЛАСИЕ И БЕЗ ОСНОВАНИЕ ЗА ТОВА!!!
7. В момента в ИААА има четири електронни системи и нито една не функционира правилно. Последният гаф е маршрутизацията (Навигатор), който непрекъснато цикли и изпитите продължават с часове оизвън регламентираните 25 минути.
И НА ФИНАЛА: ЗА 6 МЕСЕЦА-4 ИЗПИТА И НОВ КУРС, АКО НЕ ВЗЕМЕШ КНИЖКА!
пид. Наредба № 38- без коментар! Изучене миналото на обучението на шофьори в България и тогава правете изменение на сегашните наредби.
В ЗАКЛЮЧЕНИЕ:
Не приемаме така предложените проекти на пид. Наредба № 37 Наредба № 38.
Тенденциозно не посочваме грешките в тях, защото не ние сме ги писали взели хонори за тях.
Обръщаме се към Вас с настояване да не се приемат тези проекти. Предлагаме в диалог с експерти на браншовите организации да се решат спорните моменти, още повече, че предстоят изменения в Европийския парламент за обучението на 17г. с придружител (изцяло нова философия, както и предложен проект за именение на ЗДвП), изменение на директиви- Директива ЕС2022/2561 на ЕП и Съвета, Регламет (ЕС2018/1724) на ЕП И Съвета и отмяна на Директива 2006/126/ЕО на Съвета и Регламент (ЕС 383/2012) на Комисията (текст от значение на ЕИ) -(работен № 0053), касаещи професионалните шофьори на 18г. Предлагаме диалог и професионалъзим при решаване на тези толкъва важни проблеми, откълкото насилственото им налагане.
Искрено се надяваме да не се стигне до протесни действия, от страна на бранша, в тези трудни за България дни, НО всичко зависи от Вас!
С уважение,
Съюз на центровете по авто-мото подготовка
С Т А Н О В И Щ Е
Съюз на центровете по авто-мото подготовка
Относно: проект за изменение и допълнение на Наредба № 37 и Наредба № 38 за придобиване на правоспособнаст на водачи на МПС.
Всяко изменение на нармативен документ, свързано с обучението на кандидатите за водачи на МПС има за цел подобляване на този процес, което е свързано и с разгръщанена пълниа потенциал на преподавателите, които участват в него. В проекта на Наредба № 37 и Наредба № 38, не само че няма да се постигне тази цел, а напротив, ще доведе до занижаване на учебния процес и създаване на предпоставки за спекулативно провеждане на обучението. Ясно е едно: и в двата проекта водещото е само прокарването на идеята за електронен картон, който освен че няма да доведе до нищо положително, представлява ограмен финансов интерес на някои лобистки групи, участвали в изработването на тези толкова смешни и технически неграмотно написани текстове.
МОТИВИ ЗА ТЕЗИ НАШИ ТВЪРДЕНИЯ:
1. Липсва връзка между учебната документация на МОН за обучението на кандидатите на МПС и в двете наредби. Грешките от документацията се пренасят и в наредбите.
2. Текстовете в наредбите противоречат на тесктовете от ЗДвП и текстовете от Наредба 1/157 на МВР.
3. Тенденциозно няма да показваме неграмотността на съставителите на тези проекти...
4. Щяло да се подобри качеството на обучението. КАК???
а) като разваляме добре организираната и действаща система на Учебните центрове:
-Учебен кабинет с размери, офис с размери, разкриване на групи за обучение в опредени дати.
-Тази стегнатост и строгост на изискванията към Учебния център доведе до успеваемост на изпитите по тоерия и практика при първо явяване-70%.
б) заменяме:
-Учебния кабинет с двете маси пред някоя барака и сайвант.
-Хладилник-офис и записване, и започване на обучение всеки ден на всяка улица...(§3, чл.6, §4, чл. 6а от Наредба № 37).
-Смях и недоумение буди великата идия на сегашния Министър на Транспорта, че щял да редуцира броя на учебните центрове-да, сега от 1000 те ще станат 2000, при тези нововъведения (§13, чл.14 от Наредба № 37).
5.Текстове от §14, чл. 15 от Наредба № 37, противоречащи от ЗДвП, §17 електронен дневник, интересно-при липса на свързаност къде ще се отбелязват присъствията и отсъствията, и про проверка на контролни органи
СТАНОВИЩЕ