Моите коментари
Законовите изисквания за подаване на сигнал за спиране към патрулите на КАТ са ненужно тежки и дават възможност за обжалване на извършени нарушения заради пропуски в начина на извършване на самото спиране. Трябва да се обмисли възможност за подаване на сигнал на спиране да се смята вкл. на звукова и светлинна сигнализация докато патрулът се движи непосредствено след МПС, което е нужно да бъде спряно. Всякакъв друг начин на спиране на движещо се МПС води до повишена опасност за патрула и останалите участници в движението.
Има няколко области, които за съжаление се игнорират от Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“. Надявам се това не е умишлено.
Необходимо законодателство, което да ограничи употребата на приложения като Waze, в които потребителите обявяват постовете на КАТ и ги правят безсмислени. Употребата е изключително масова и позволява системно нарушение на ограниченията на скоростта без последици. Има примери от други държави, в които употребата на приложението се забранява (вкл. и чрез задължаване на компанията разработваща приложението да го блокира посредством геолокация) или драстично се ограничава разстоянието, на което съобщените от потребителите постове се виждат в приложението.
Наложително е да се поставят камери за скорост и преминаване на червен сигнал на големите булеварди в областните градове, които често нощем се използват като писти за нелегални състезания или просто за каране с много висока скорост, като се използва липсата на трафик, което не значи, че това не води до фатални последици за пешеходци и водачи на МПС. Използването на съществуващата светофарна инфраструктура, драстично ще улесни монтирането на камерите, в сравнение с монтирането им на "произволни" места.
Нужно е драстично да се свалят ограниченията на скоростта (от 50 на 30 км/ч) в жилищните квартали както за безпоасността на пешеходците така и за спиране на непрестанният транзитен трафик (с цел избягване на големите булварди), който води до силно завишени норми на замърсяване. Разбира се свалянето на ограниченията само по себе си няма да има ефект, ако след това не се прилага ефективен контрол за спазването му.