Моите коментари
Моите коментари
Крайно време е да се спре оценяването на параленоти обучение в страната. В момента НВО след седми клас не оценява знанията, придобити в училище, а знанията, които децата получават от частните школи. Една от причините е начина на изготвяне на оценяването. Не е допустимо НВО да служи за прием в училища и за оценка на знанията, които децата са усвоили в училище. НВО трябва да служи като акредитация за учителите, които да получават възнаграждението си на база показаните резултати на учениците им. В последните години се занемари обучението по история, химия, физика, география, биология в полза на концентрация само върху матрицата, която Кирияк Стефчов е измислил. Държавата няма нужда само от математици, трябват лекари, сестри, акушерки, чиито знания няма нужда да са математически.
Предложението ми е: Основно образование да се придобива след завърле 8-ми клас; приемни изпити за езикови, математически и природо-математически гимназии; НВО след седми клас, която да е акредитация на учителите; НВО след 10 клас за акредитация НС учителите; профилиране след 10-ти клас да има само за професионалните училища, в гимназиите трябва да изучават всички премери до 12 клас (при прием за обучение в университет в чужбина, лъсват липсата на знания на българските деца)