Министерски съвет Портал за обществени консултации

Профил на Ефимиля Кирилова

Обществени консултации с участието на Ефимиля Кирилова

Неактивна

Моите коментари


16.05.2025 17:14 Прецезиране на чл.23 и добавяме на ал (3)
Чл. 23. (1) (Изм. - ДВ, бр. 54 от 2001 г., в сила от 31.03.2001 г., отм. като незаконосъобразна с Решение № 9353 от 21.10.2002 г. на ВАС - ДВ, бр. 103 от 2002 г.)
(2) (Изм. - ДВ, бр. 54 от 2001 г., в сила от 31.03.2001 г.) Работникът и служителят, който работи през част от законоустановеното работно време (непълно работно време), има право на платен годишен отпуск пропорционално на времето, което му се признава за трудов стаж.
 
С цел избягване на различни талкувания е добре да се недвусмислено да се каже, при работа на непълно работно време по-малко от 4ч. как се определя полагаемия платен отпуск на работника или служителя.
Пример: Служител работи само по основен тр.договор на 2ч, пет дни в седмицата (1/4 от 8ч). Колко е отпуск се полага на този служител -  20 или  5 дни? Недоразумението идва от факта, че ако има право на 20 дни, на лицето ще му бъдат платени 40 часа за отпуската (при 20 дни на 8 часа се плащат 160ч . 1/4 от 160ч е 40ч ). Ако има право на 5 дни - ще му бъдат платени 10 часа.   
Неактивна

Моите коментари


23.05.2025 14:59 Предложение

Крайно време е да се спре оценяването на параленоти обучение в страната. В момента НВО след седми клас не оценява знанията, придобити в училище, а знанията, които децата получават от частните школи. Една от причините е начина на изготвяне на оценяването. Не е допустимо НВО да служи за прием в училища и за оценка на знанията, които децата са усвоили в училище. НВО трябва да служи като акредитация за учителите, които да получават възнаграждението си на база показаните резултати на учениците им. В последните години се занемари обучението по история, химия, физика, география, биология в полза на концентрация само върху матрицата, която Кирияк Стефчов е измислил. Държавата няма нужда само от математици, трябват лекари, сестри, акушерки, чиито знания няма нужда да са математически.

Предложението ми е: Основно образование да се придобива след завърле 8-ми клас; приемни изпити за езикови, математически и природо-математически гимназии; НВО след седми клас, която да е акредитация на учителите; НВО след 10 клас за акредитация НС учителите; профилиране след 10-ти клас да има само за професионалните училища, в гимназиите трябва да изучават всички премери до 12 клас (при прием за обучение в университет в чужбина, лъсват липсата на знания на българските деца)

Моля изчакайте