Министерски съвет Портал за обществени консултации

Профил на Цветана Вълчева

Обществени консултации с участието на Цветана Вълчева

Неактивна

Моите коментари


09.06.2025 16:34 Коментар относно МГ и "Религия и добротедели"

1. Относно матемарическите ие природоматематическите училища: 1. Как автоматичното оставане след 7 клас НВО за учениците в тези училища допринася за развитието на математическите талант и природоматематическите науки? Значи вместо да има устрем  и стреме и след 7 клас, едни ученици ще се яват след 4ти клас на 1/3 от материала и така ще си гарантират оставане в училище? Доста необмислено, защото така вместо да се работи върху вдингане на нивото на тези науки във всички училища, се създава едно допълнително "бетониране" на местата в наличните вече. Т.е. ученици от други училища вече нямат и шанс да продължат в такова училище.  Крайно време е да се помисли как да се разшири изучаването в училище, а не отново да се работи в измерване на финансови възможности за ходене на уроци от 1ви клас (защото всички знаят, че за СМГ след 4ти се започва от 1ви, така  че още повече подобна политика ще изостри битката 1-4 клас и рязко ще вдигне нуждата от школи и уроци. Абсолютна порозна практика. Това предложение едиснтвено показва работа на парче. 

2. Относо въврждане на час 'Религии и добродетели"

Каква е причината да събирате в едно име "религия" И "добродетел". Абсолютно изкривен подход в системата на светското образование. Етиката и въпросите за морала и добродетелите се обсъждат още от антизните философи и религията няма място по тези теми. Това е един предмет, който ще разбуни допълнително духовете ие ще настрои децата едно срещу друго - по религизоен признак във връзка с избора им да изуават или не дадените опции.  Друг аргумент срещу това е абсолютната липса на подготвени кадри - недопустимо е да се извършва от духовни лица или да се очаква други учители да минават неясни квалификации. Как ще отговорят на въпроса кое е добродетелно - моногалмната връзка или полигамията (ислям), липса на добродетели ли е да не спазваш определни канони. Убийството грях ли е, добродтелено ли е? .Според коя религия  или според кой закон, изключения ( за справка закони в различни държави  или щати в САЩ). Т.е. темата е толкова дълбока, че освен да предизвика конфликти, няма да донесе никаква практизеска полза. Ще се похарчат едни милиони за въвеждане на безсмислени неща, вместо да се определят тези часове за работа  в училище по превенция на насилието или училищния тормоз - много по-наболял проблем, за който училищата си затварят очите категорично. Или казват, че нямат механизми за справяне. 

Моля изчакайте