Моите коментари
Дъщеря ми е дете със специални образователни потребности. Категорично не съм съгласна с предложените промени за отпадане ролята на родителя при вземане на решение за формата на обучение. Всеки родител има най-точната преценка за възможностите на детето си. Въпреки диагнозата всяко дете е различно и има индивидуални граници, които са известни най-добре на хората, които са най-близо до него. Затова е от изключителна важност да се вземе решение от екип с окончателно решение от страна на родителя. В противен случай се стига до ситуация, човек който не е запознат в основи с процеса на равитие на детето ми да определя капацитетите му. Къде остава ролята на родителя цитирана в чл.12 ал.2 от този закон? Как се получава интеграция на децата ни когато безпроблемно без наше съгласие биват изключвани от заниманията в клас и извеждани в индивидуална форма? Къде остава социалзацията, за която толкова много се говори? За мене това са недопустими корекции в закона, отнемащи права, които имат родителите на деца в норма.