Моите коментари
Организацията на движнието не трябва да позволява нарушения. Стесненията на лентите, шикан са много по-ефективни от радари, камери, патрулки.Предотвратяват нощни и дневни гонки, опасното поведение на любители на болката и унижението.Проблемите с натрошени колчета по осовата линия , най-много извън населениет места ще намалеят , когато водачите са предупредени навреме с кабъри или други светлоотразителни елементи.
Моите коментари
Поведение/социални умения се възпитават едновременно с формиране на мозъка . Опитът в живота на децата, примерите създават невронни връзки за цял живот. Това е причината в останалите страни да има предмет "безопасно поведение на пътя" в училищата , когато е време на възпитание, основни понятия. Кандидатите за водачи на превозни средства трябва да идват в учебните центрове за да награждат умения за прогнозиране и избягване опасности , за да усвоят умения за безопасно управление на превозноното средство. Без основа на която да стъпи преподавателят и обучаваният , виждаме резултатите сега по пътищата. За пропусналите детските години, практиката в ЕС е да пращат системните нарушители на беседи с психолози, преподаватели по БД , на ТЕЛК . Наказанията вървят след събитията, не връщат жертвите , за това трябва на първо място да има образование, профилактика, възпитание самоконтрол , възпитание системните нарушители преди да убият или загинат. Предметът "безопасно поведение на пътя" трябва да съдържа алгоритми на поведение при приложение правилата и забраните по пътищата , включително поведение при катастрофи, при долекарска помощ, при бедствия, аварии с опасни товари.
Записите на които разчитат промените не са качествени, не стават за контрол. Софтуера на учебните центрове забива всеки път , когато записваме кандидати за изпити. Софтуера за ГТП позволява грешки.Защо има стикери, след като данните за тях са в информационната система?Служителите на ИААА събират пари за частната фирма , без да предоставят качествени записи и не контролират качеството , няма санкции за фирмата за провалени изпити?Министър Гвоздейков толерира корупцията в ИААА , като не иска контрол на фирмата, не назначава специалисти,не санкционира нередностите и не прави друга поръчка за смяна на фирмата , защото продължават с нередностите.
Сегашната фирма , която обслужва софтуера на ИААА за изпитите, обучението, ГТП и други подобни явно не се справя, след като постоянно иска повишение цените на прегледите,
Преди да предлагат промени в документацията, прочетоха ли чл.153,ЗДвП, защото промените в нея са отговорности на МОН, а не на ИААА?Дали ще е електронна, броят на часовете, вътрешните изпити, темите са от компетентност на МОН?Ако не сменятслужителите забъркали тези каши, да ги пратят на обучение или още по-добре да върнат обратно наредби№37 и 38 на МОН.Да не се излагат повече.
Щеше да е смешно, ако не е тъжно?https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t2c/1/16/1f631.png"); background-size: 16px 16px; white-space-collapse: preserve;">😱Хората виновни за тази трагедия в министерството, без компетентност, без стаж в професионалноот образование ще търсят изход от проблемите , които са създали?Как счетоводител или полицай компетентно ще определя условията на обучение и съдържанието на изпитите за кандидат-водачите на превозни средства, вместо квалицираните преподаватели познаващи лично кандидатите си?През всеки етап от човешкото развитие трябва да усвоим определени знания и умения, да получим добри примери за поведение от семейството, в училище , цялото общество. Социалните умения,преценките за разстояния, приложение правилата и забраните като поведение на пътя трябва да започва от детството , защото възрастните хора по-трудно усвояват тези умения. Да, има проблеми в обучението , липсват основни умения за безопасно поведение на пътя, умения да прогнозират и избягват опасности , като пешеходци, колоездачи или водачи на други превозни средства за които не се изисква свидетелство за управление. Курсове, изпити за шофьори трябва да ги надграждат , не могат да започват от начало.https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t34/1/16/1f914.png"); background-size: 16px 16px; white-space-collapse: preserve;">🤔
Моите коментари
Становище от инж. Георги Тимнев- преподавател безопасно движение
Надявам се комисията от експерти тази път да направи разграничение на текстовете предложени от неспециалисти , от компетентното мнение на специалисти. Имам отличен 6 на държавен изпит по безопасно движение .Трудовият ми стаж е преминал в обучение на кандидати за водачи на превозни средства и зад волана на превозни средства за обществен транспорт. Сега разследвам катастрофи.
Разделението наЗДвП на три закона не се осъществи , защото интензивното развитие на технологиите не позволява подробностите да са в статичен закон , който трябва да е правна рамка за работа на бизнеса и администрациите. Отдавна отмина времето, когато за да си шофьор трябваше да имаш познания за автомонтьор и курсовете продължаваха месеци. Отворете капака на вашия автомобил е вижте на колко места пише не пипай!Водачите имат задължението да огледат автомобила си преди потегляне и при слизане, както и да реагират при сигнал от таблото.Увеличава се броят на автомобилите без водач. Съставите от превозни средства за обществен превоз се управляват от екип техници.
Подробностите за превозните средства, техните водачи трябва да са в подзаконови нормативни документи , за да могат специалистите от администрациите навреме да реагират с качествени промени. За експлотацията и ремонта на автомобилите трябва да има правна рамка в отделен закон за дейност на автосервизи,вноса на части, агрегати ,като закон за автомобилни превози или закон за съществени изисквания към продуктите.
Специалистите са наясно, че в курс и изпити няма как да възпитат качествено поведение на кандидат-шофьорите, когато липсва предмет "безопасно поведение на пътя" в детската градина, училищата ,стратегия продължаващо обучение през целия живот. Кандидатите трябва да идват в учебните центрове за да надграждат умения за безопасно поведение на пътя на ниво водачи, сега започват от нищото и виждаме резултатите по пътищата. Ако не направят промяна в закон за предучилищно и училищно образование , да задължат училищата с предмет"безопасно поведение на пътя" , да помогнат на учителите с методисти , клипове с примери на безопасно поведение , за да може детския мозък ,когато се формира да образува невронни връзки с умения за безопасно поведение., няма как системен нарушител ,като пешеходец да стане качествен шофьор в курс.Съвместяването в един ЗДвП на всичко, правила, забрани, организация на движението, изисквания към превозните средства, водачите на превозни средства е вредно и виждаме резултатите по пътищата.Технологиите за призводство, изискванията към превозните средства и техните водачи се променят динамично. Статичният закон трябва да е правна рамка, а подробностите за изисквания към превозните средства и техните водачи, включително входно ниво за обучение и изпити на кандидат-водачи. Сегашният хаос, над 10 причини за глоби за нарушения на документацията, включително и за нарушения неспоменати в закона, 2000-7000 лева глоба за учебен център , когато има външно оценяване от ИААА-София , а нищо за този който дава правата за шофиране, пуска на пътя неподходящи хора зад волана?В коя държава има наказания за учителите в закон?Глоба за нарушения неспоменати в закона и за пунктове за ГТП, за лаборатроиите психотест, след като не всяка грешка е нарушение? Общият закон за движение по пътищата не трябва да има текстове за обучение и изпити по професиите водачи на превозни средства, след като има специални закони за МОН , като закон за професионално образование и обучение, закон за предучилищно и училищно образование със своите подзаконови нормативни документи. Наредби №37 и 38 трябва да се върнат обратно в МОН при специалистите по образование.Текстове в ЗДвП за предмет или часове по БДП не задължават училищата с нищо, защото те работят с техните закони.
Трудовият ми стаж е преминал в обучение на кандидати за водачи на превозни средства и зад волана на превозни средства за обществен транспорт. Сега разследвам катастрофи.Разделението наЗДвП на три закона не се осъществи , защото интензивното развитие на технологиите не позволява подробностите да са в статичен закон , който трябва да е правна рамка за работа на бизнеса и админитрациите. Отдавна отмина времето, когато за да си шофьор трябваше да имаш познания за автомонтьор. Отворете капака на вашия автомобил е вижте на колко места пише не пипай!Водачите имат задължението да огледат автомобила си преди потегляне и при слизане, както и да реагират при сигнал от таблото.Увеличава се броят на автомобилите без водач. Съставите от превозни средства се управляват от екип техници.Подробностите за превозните средства, техните водачи трябва да са в подзаконови нормативни документи , за да могат специалистите от администрациите навреме да реагират с качествени промени. За експлотацаията и ремонта на автомобилите има отделен закон за автомобилните превози, за вноса на части, агрегати има закон за съществени изисквания към продуктите. Специалистите са наясно, че в курс и изпити няма как да възпитат качествено поведение на кандидат-шофьорите, когато липсва предмет "безопасно поведение на пътя" в детсктата градина, училищата , продължаващо обучение през целия живот. Кандидатите трябва да идват в учебните центрове за да надграждат умения за безопасно поведение на пътя, сега започват от нищото и виждаме резултатите по пътищата. Ако не направят промяна в закон за предучилищно и училищно образование , да задължат училищата с предмет"безопасон поведение на пътя" , да помогнат на учителите с методисти , клипове с примери на безопасно поведение , за да може детския мозък ,когато се формира да образува невронни връзки с умения за безопасно поведение. Няма как системен нарушител ,като пешеходец да стане качествен шофьор в курс.Съвместяването в един ЗДвП на всичко, правила, забрани, организация на движението, изисквания към превозните средства, водачите на превозни средства е вредно и виждаме резултатите по пътищата.
Най -компрометираните закони стимулиращи корупцията са закона за движение по пътищата и закон за автомобилни превози. Пишат ги МВР и транспорта, които са зависими от събираемостта на парите, случаите на корупция по пътищата ги обединява! Събират пари вместо да предлагат мерки за профилактика? За стотина милиона лева приходи годишно, бюджетът губи над 3 милиарда лева според проучване на УНСС от февруари миналата година. Вървят след събитията, но наказанията няма да върнат жертвите. Няма как статичен закон да реагира на динамиката на развитие на технологиите, законопроектите остаряват преди да бъдат гласувани?Изискванията към превозните средства и техните водачи не са за ЗДвП , а за подзаконови нормативни документи към други закони, рамка в която да работи бизнеса и администрациите. Обучението и изпитите на кандидатите за водачи на превозни средства трябва да са в нареби към закон за професионално образование и обучение, като част от образованието по безопасно поведение на пътя през целия живот.Изискванията към превозните средства трябва да са в наредби към закон за автомобилни превози или в закон за съществени изисквания към продуктите.
Над 16 смени на изпълнителни директори на ИААА-София овинени в корупция, бездействие, пазар на длъжности и шофьорски книжки. Въпреки това предлагат обучението и изпитите за останат в ИААА, да не се връщат в МОН , където е мястоот на образованието, на обучението и изпитите за всички професии. В никакъв случай не трябва да допускат обучението, изпитите, контролът върху тях, законопроектите да са на едно място, без разделение на властите..
https://www.marica.bg/balgariq/obshtestvo/cacarov-korupciqta-v-dai-se-vazproizvejda-postoqnno
Според гл. прокурор Цацаров корупцията в ИААА се възпроизвежда постоянно, задържани 16 служители , включително изпълнителния директор Цветелин Цветанов.
https://frognews.bg/novini/skandalno-kadrite-dai-reshavat-vsichko-stolichna-obshtina.html
Кадрите на ИААА-София продължават да се излагат и на местата, където са ги скрили?
Министър Цветков обвинява ИААА в пазар на книжки дирижиран от високите етажи.
Министър Московски се оплаква, че не може да се справи сам с корупцията в ИААА-София.
Министър Папазов със сигнали за корупция в цялата страна.
Министър Желязков -корупция в ДАИ има.
Като министър на транспорта Росен Желязков има информация за приходи над 3 милиона лева годишно от шофьорски книжки
Технологиите за призводство, изискванията към превозните средства и техните водачи се променят динамично. Статичният закон трябва да е правна рамка в която администрациите от специалисти да работят с подзаконови нормативни документи. Подробностите за изисквания към превозните средства и техните водачи, включително входно ниво за обучение и изпити , над 10 причини за глоби за нарушения на документацията, включително и за нарушения неспоменати в закона, 2000-7000 лева глоба за учебен център , когато има външно оценяване от ИААА-София , а нищо за този който дава правата за шофиране, пуска на пътя неподходящи хора зад волана?В коя държава има наказания за учителите в закон?Глоба за нарушения неспоменати в закона и за пунктове за ГТП, за лаборатроиите психотест, след като не всяка грешка е нарушение? Общият закон за движение по пътищата не трябва да има текстове за обучение и изпити по професиите водачи на превозни средства, след като има специални закони за МОН , като закон за професионално образование и обучение, закон за предучилищно и училищно образование със своите подзаконови нормативни документи. Наредби №37 и 38 трябва да се върнат обратно в МОН.Текстове в ЗДвП за предмет или часове по БДП не задължават училищата с нищо, защото те работят с техните закони. Всеки етап от човешкото развитие можем да усвояваме различни умения , например развиващият се интензивно детски мозък попива поведението на хората около себе си, възпитава се чрез примери . Точно в този момент е времето, когато учители в училищата , трябва да възпитават безопасно поведение на пътя, трябва да има предмет "безопасно поведение на пътя" , а кандидатите за водачи на превозни средства да идват в учебните центровве с оформено безопасно поведение на пътя, инструкторите да надграждат , защото обучават възрастни хора , трудно се променя пешеходец системен нарушител в качествен водач на превозно средство..Първо трябва да има промяна в закон за предучилищно и училищно образование - задължителен предмет в училищата и детските градини "безопасно поведение на пътя" чрез ситуации, примери за поведение при приложение правила , забрани, поведение при катастрофи, долекарска помощ, при бедствия, аварии с опасни товари на пътя.
Моите коментари
Другите страни възпитават безопасно поведение на пътя от детските градини, в училищата с предмет , сертификати , чрез примери на поведение на пътя. Детският мозък не възприема статични текстове, а невронните връзки се образуват за цял живот от примери на поведение в семейството, в училище , обществото.. Всякакви твърдения за присъствие теми по безопасно движение в училищата са симулация на дейности, защото освен децата загинали по пътищата, липсва начално поведение , етап на кандидатите за водачи на превозни средства, няма основа от която да продължат в учебния център . Възпитанието трябва да започне и продължи от детството цял живот, защото пропуските на възрастните трябва да се възпитават от специалисти, а не в курсове. Когато хулиганчетата идват за обучение в учебен център , излизат хулиганчета с умения за шофират и над 70% от обучаваниет успяват от първи път да издържат изпитите. Но са същите хулиганчета на пътя .Извършването на действие или бездействие съзнавайки последиците от деянието е психологически проблем и не се решава с наказания или принудителна мярка. Статистиката , годишно заловени зад волана без свидетелство 10-20 хиляди в зависимост от полицаите излезли на терен за момента , а по-голямата част незаловени Зависимите от алкохол/забранени вещества , които не могат да се владеят и сядат зад волана трябва да имат възможност да посетят групи за психологическо консултиране. С течение на времето в човешкия организъм стават промени, които не можем да диагностицираме, нарушенията на правилаат и забраните са признак на здравословни проблеми и нарушителите трябва да бъдат насочени към ТЕЛК , вместо глоба или лишаване без заключение на специалист. Липста на умения за безопасно поведение няма да се компенсират с глоба/лишаване, трябва обучение, проверовъчен изпит . По примера на Германия, Франция и други страни трябва да въведат и тук комплексна мярка , алтернатива на наказания/принудителна мярка за нарушители с групи за психологическа подкрепа, ТЕЛК, обучение и проверовъчен.
Моите коментари
ДАБДП е като арменски поп ,може да се оплачеш от нередности, но полза никаква. Една от многото администрации създадени за парашутисти, предимно пенсионирани полицаи да си допълват пенсиите. Малина Крумова беше назначена за да си вземе майчинството.Всички документи са произведения на фантазии, без срокове, отговорни лица, финасиране и наказания при неизпълнение. Всъщност отговорен за работата на всички подобни администрации е министър-председателя, но на него никой не му търси отговорност.Без мерки за образование , възпитание умения за безопасно поведение на пътя в училищата и след изпитите?Необразованият народ дава пари по-лесно!Най-лесно е да вземат пари от необразовани хора, като закуска от дете! Най-лесно дават пари за подкупи?Необразованият народ дава пари по-лесно!Административно-наказателните мерки по ЗДвП, от чл.177-185 , от 9 члена с причини за глоби: 10 пъти повторена "документация" в различни текстове ,като причина за различни глоби, една глоба 2000-7000 лева, глоби за нарушения за които няма предвидена глоба,две глоби за обучение без разрешение? Защо от 9 члена, има 16 причини за глоби срещу учебните центрове?Когато има външно оценяване от ИААА? Освен тях , искат да добавят още причини за глоби срещу учебна форма обучаваща за въстановяване на точки,вместо КАТ,които възстановяват точките? Най-лесно е да вземат пари от необразовани хора, като закуска от дете! Най-лесно дават пари за подкупи? Едни и същи лишени от логика текстове , вероятно от един и същ източник са минавали през комисията по транспорта и са гласувани от парламента. Промени без мерки за образование , възпитание умения за безопасно поведение на пътя в училищата и след изпитите?
Моите коментари
Транспортоното министерство е с най.често сменени министри, които се оплакват от корупцията в ИААА?Над 15 смени на изпълнителни директори на агенцията, продавачи на длъжности, събиращи такса спокойствие и други.Прекалено много отговорности на едно място генерира корупция.Когато беше транспортен министър Краус без да разбира последиците, взе от НАПОО- МОН наредбите за обучение и изпити,от което последва неуместна административна регулация стимулираща корупция в агенцията, всички транспортни министри твърдяха за продадени милиони книжки? Ако се върне обратно разделението на властите, наредбите 37 и 38 част от документацията по чл.153,ЗДвП , ще избегнат дублирането на отговорности с ИААА в чл.152. Специалистите по образование са в МОН , там са всички професии , няма логика отделянето на професията водачи на превозни средства в друга агенция. Ако искате ИААА да продължава да организира и провежда изпитите, друг трябва да отговаря за условията, съдържанието на изпитите и обучението/наредби 37 и 38. Немислимо е да отговаря за обучението и изпитите агенция предложила в 9 члена от закона за движение по пътищата 15 причини за глоби срещу учебните центрове, когато ИААА отговарят за външно оценяване?Не е нужна компетентност за ядрен физик, за да видят , че 10 пъти е повторена една и съща причина за глоби „документация“?Що за компетентгност има предложилият „глоба за нарушения за които не е предвидена глоба“?Трябва да се забрани на ИААА да предлагат законопроекти , за да не подвеждат депутатите, които не четат , а само гласуват!
Прекалено много отговорности на едно място генерира корупция.Краус без да разбира последиците, взе от НАПОО- МОН наредбите за обучение и изпити,
Моите коментари
За ден е невъзможно да научат да прилагат долекарска помощ в БЧК.Училищата трябва да имат предмет за поведение при бедствия и аварии. Чрез примери за поведение, приложение животоспосяващи практики , подходящи за всяка възраст ,училищата трябва да подготвят децата за живота.Монополът на БЧК в обучение долекарска помощ и специалисти влошава качеството. Преди в курсовете учеха долекарска помощ, имаше учебник и въпрос в листовките. .Прегледах германски и друго съдържание на изпитите по теория за кандидатите водачи на превозни средства. Там учат безопасно поведение на пътя чрез примери за безопасно поведение, докато тук изоставаме към 70-те години от миналия век със статични текстове, неразбираеми цитати от закона? Съдържанието на изпитите по теория трябва да е тест за годност, идиотчетата не трябва да бъдат допускани до практически изпит ,а ги виждаме по пътищата да влизат в автобуси? Проблем е входното ниво , в учебните центрове идват неподготвени кандидати, изискванията от един курс да възпитат пропуските от училище и семейството е невъзможно. Външното оценяване не трябва да допуска неподходящи кандидати,затова е външно оценяване. .