Моите коментари
За пореден път, някой предлага промени, без да е ясно, защо го предлага и какво се цели с тях.
В момента, курсистите имат успеваемст на теоретичния и на практическия изпит, около 70% на първо явяване, при това положение, защо трябва да се променя нещо в обучението. Ако някой много иска да промени нещо в обучението, нека види резултатите от матурите и да се съсредоточи по темата "средно образование", защото там резултатите са трагични.
В момента водачите със стаж до 2 г., така наречените "млади водачи", са около 250 000. Тежките пътно транспортни произшствия (ТПТП), причинени от "млади водачи" са 920 за изминалата 2023г., от това следва, че по малко от 0.3% от "младите водачи" причиняват ТПТП. При това положение, кое налага да се правят промени, освен може би, лобистки интереси с цел лично или дружно облагодетелстване?
През 2000г., България е по средата по смъртност от ПТП, в Европа, след 2010г. сме или първенци или на второ място. Обърнете внимание, че в началото на този век, едни юристи, със съмнителен стаж като шофьори и притежаващи СУМПС САМО с "В" категория, започнаха усилено да се намесват в темата "пътна безопасност". Ефекта е видим, ПЪРВЕНЦИ СМЕ ПО ЖЕРТВИ.
Моите коментари
От много години, състоянието на българските пътища е най-лошото в сравнение, с другите държави от Европа. Това не пречи, ние да плащаме най-много, за ползване на платената пътна мрежа, като заплащаме и втори клас пътища, нещо което не се практикува никъде другаде по света, освен в Брюксел. Поради състоянието на пътищата, ние плащаме поне двоен ТОЛ, един път като такси, втори път в сервизите, за ремонт на ходовата част, на нашите МПС. Въпреки тези факти, някой сега се сети, че малко плащаме и иска да ни увеличи таксите. Защо бре дами и господа държавни служители, защо искате да изсмучете още от кръвта на народа? Може би, за да може да плащате още повече, не само по 20 милиона евро на година, на чужда компания, за да управлява ТОЛ системата, понеже, Вие взимате заплати, но сте некъдърни да я упралявате? Или за да имате пари да смените 800 камери на ТОЛ системата, закупени само преди 5 години, но според Вас, станали вече "неефективни"?
Вместо, да "доите" българския бизнес и българските граждани, вземете и си свършете работата, за която Ви плащаме заплати! Оправете си ситемата, започнете да я менажирате Вие, най-малкото за да няма съмнения, че някой краде от нея! Когато правите поръчки за техническо оборудване, поръчайте такова, което да издържи повече от 5 години, преди да се окаже, че е "неефективно" И след всичко това, може да разберете, че приходите от ТОЛ не са малки, но просто се управляват накадърно.
Моите коментари
Предлагам, да има възможност, всеки, който желае да получава стикер, но не този, който, е в момента. На стикера да има изписани, д. рег. номер, номер рама и датата, на следващото представяне за годишен преглед. Това би улеснило, преминаването през гранични пунктове, понеже едно от нещата, за които, се следи при преминаване на държавна граница е, валидността на техническия преглед. Ако има стикер или може и на хартиен носител, който да е поставен в джоб на предното стъкло, примерно, както е във Франция, то това би улеснило контролиращия, за по-бързо преминаване на контрола, по границите.