Моите коментари
Трудно ще се приеме да отпане Зеленият стикер на стъклото, той беше въведен преди много години на цена 1,40 лв. за брой. Във всяка застраховка се калкулира и цената от 1,40 лв. за стикер. Сметнете колко застраховки се правят на година (в БГ има около 4 милиона коли) и коло от тях са на 4 вноски т.е. плащаме 4 х 1,40 лв. Това са милиони левове влизащи в нечия (наша) фирма. Коя е фирмата изработваща зелените стикери ? Как е избрана тази фирма ? Кой е собственик на фирмата и има ли политическа следа ? Същият е проблема с Еко таксите - набиваме едни милиони в две фирми за нищоправене.
Предлагам да отпадне зеления стикер и да отпаднат екотаксите. Няма никаква полза от тях. Защо плащаме, като България си остана страната с най-стари автомобили, около 2 милион автомобили са над 20 годишна възраст, около 1 милион са тези между 15-20 годишна възраст.
Моите коментари
До кога в армията, полицията и др. държавни ведомства ще се изплащат милиони за неползван отпуск.
Не си ползват отпуските 10-15 години и като се пенсионират получават 20 ЗАПЛАТИ + още толкова за неползван отпуск.
20 заплати х3000 лв.= 60 000лв.
10 години неползван отпуск х 40 дни = 400 дни., което е още 60 000 лв. при заплата от 3000 лв.
Моите коментари
Когато служител достигне пенсионна възраст да им адве опции за него: 1) Остава да служи до 60 г., без да се пенсионира; 2) Пенсионира се и веднага напуска системата. Не е редно за една и съща работа да получаваш и пенсия и заплата.
Масово се пазят отпуски от 10 и повече госини назад за да им се изплатят при пенсиониране, което е огромно перо за бюджета.
Моите коментари
Когато служител достигне пенсионна възраст трябва да има две опции за него: Вариант 1: Продължава да служи до 60 г. без да се пенсионира, Вариант 2: Пенсионира се и веднага напуска системата. Идеята е да няма хора на заплата и пенсия за една и съща работа. Така трябва да е и в армията, и във всички държавни служби.
Отпуски: масово се пазят отпуски от 10 години назад, за да им се изплатят при пенсиониране, така е и в армията и т.н., което е голямо перо за бюджета.
Моите коментари
Да се спре порочната практика с фиктивните сигнали. На места, в провинцията, се разпорежда устно на патрула да си измисля сигнали, като по този начин завишават натовареността и съответното ОДМВР получава по-голяма категория. Например: сигнал от гражданин за запален контейнер на улица... - недействителен; сигнал от лице за паднал клон на пътното платно на улица..... - недействителен; сигнал за паднало лице на тротоара или на пътното платно - недействителен и т.н. Накрая се пишат 10 сигнал за смяна, от които половината са измислени - това е нелепо и смешно. По-добре като няма сигнали да се увеличат проверките на автомобили и лица.
Трябва да се осигури по-голяма почивка на патрулите, особнено на нощната смяна. Не може 12 часа да обикаляш с патрулката без да спираш, просто заспиваш на волана и може да стане инцидент. Но на сутринта ти гледат GPS-a, и ако си спрял за повече от 20 минути те хокат и наказват. Говорим, когато няма сигнали, ако има сигнали то е ясно - работи се и така не ти се доспива дори и смяната минава по-бързо.
Моите коментари
Служителите на БГ ТОЛ трябва да се закрият, има достатъчно камери, които засичат МПС без платена винетка/ТОЛ такса, не е нужно да присъстват физически с палките в ръка. Камерите на КАТ да се направят да засичат и неплатени винетки. При засичане на нарушител с чужда регистрация да се плаща глобата незабавно на границата преди напускне на страната.
ЕКО таксите да влизат в държавния бюджет, а не в частни фирми, които не правят нищо - тези екотакси са грабеж.
Парите от зеления стикер, който лепим на стъклото за застраховка - също да влизат в държавния бюджет, а не да отива в частни ръце - тези стикери са схема и грабеж.