Наредба № 8121з-919 от 13 юли 2017 г. следва да бъде приведена в съответствие със Закона за изменение и допълнение на Закона за Министерството на вътрешните работи (ЗИДЗМВР), обн. ДВ. бр. 19 от 05.03.2024 г., в сила от 01.01.2025 г. С този закон са извършени изменения в разпоредбите на чл. 177 от Закона за Министерството на вътрешните работи (ЗМВР), с които е регламентирано, че базата за определяне размера на основното месечно възнаграждение на държавните служители, за най-ниската длъжност е средната работна заплата за страната за второто тримесечие на предходната година съобразно данни на Националния статистически институт, като месечното възнаграждение се увеличава с коефициент спрямо базата, за най-ниската изпълнителска длъжност - не по-малко от 1,2, а за най-ниската младша изпълнителска длъжност - не по-малко от 1,0. Съгласно чл. 177, ал. 3 тази база се преизчислява ежегодно през първия месец на всяка година. Със същия закон, считано от 01.01.2025 г., базата за определяне размера на основното месечно възнаграждение за най-ниската длъжност на тези лица е средната работна заплата за страната за второто тримесечие на предходната година съобразно данни на Националния статистически институт, като месечното възнаграждение се увеличава с коефициент спрямо базата, за висше образование - не по-малко от 0,8, а за средно образование - не по-малко от 0,6. На основание посочените изменения в ЗМВР, за служителите по чл. 142, ал. 1, т. 1 и 3 и ал. 3 от ЗМВР, считано от 01.01.2025 г. базата за определяне на основаните възнаграждения е средната за страната брутна заплата към 30 юни на 2024 г. Същата съгласно данни на Националния статистически институт е 2 296 лв. Съгласно разпоредбата на чл. 177, ал. 4 от ЗМВР конкретния размер на основните месечни възнаграждения на държавните служители се определя именно с тази наредба. Аналогична е разпоредбата на чл. 180, ал. 3 от ЗМВР, която посочва, че началните и максималните размери на заплатите за длъжност на лицата, работещи по трудови правоотношения се определят с този акт. Посочените правни основания делегират компетентността на министъра на вътрешните работи, като административен орган да определи конкретните размери на възнагражденията на тези категории служители. Базата за определяне на размера на основните месечни възнаграждения по чл. 177, ал. 2 и чл. 180, ал. 2 от ЗМВР е критерий за формиране на минимален размер на основната заплата за длъжност, под която министъра на вътрешните работи не може да определи конкретен размер. С цел запазване на диференциация в размера на заплатите за различните длъжности и запазване на съотношението в йерархичната структура, в съответствие с изискваните от тях образование, професионална квалификация, ниво на компетентност и отговорност, са определени основните месечни възнаграждения по длъжности, увеличени спрямо настоящите размери, съобразно вида правоотношение и притежаваното образование. Предвиденото увеличение на възнагражденията запазва съществуващата йерархичност в основните възнаграждения. С проекта се предвижда и съобразяване с Решение № 11840/04.11.2024 г., постановено по адм. д. № 5861/2024 г. по описа на ВАС, 5-членен състав, с което се оставя в сила решение № 4415/26.04.2023 г., постановено по адм. д. № 9516/2022 г. по описа на ВАС, 3-членен състав, което отменя § 7 от Преходните и заключителни разпоредби на Наредбата за изменение и допълнение на Наредба № 8121з-919 от 13.07.2017 г. за размера на основните месечни възнаграждения на държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 1 и ал. 3 от Закона за МВР и размера на началните и максималните заплати за длъжност на лицата, работещи по трудово правоотношение (обн., ДВ, бр. 62 от 2022 г.).
Министерство на вътрешните работи
Адрес: София, ул. „6-и септември“ 29
Електронна поща: priemna@mvr.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
Общо 23 коментара
Относно: Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 81213-919 от 13 юли 2017 г. за размера на основните месечни възнаграждения на държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 1 и ал. 3 от ЗМВР.
Относно: Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 81213-919 от 13 юли 2017 г. за размера на основните месечни възнаграждения на държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 1 и ал. 3 от ЗМВР.
За тези заплати всички в МВР трябва да преминат военна подготовка и във военно време да изпълняват задължения такива каквито изпълняват редовите военни.
За тези заплати всички в МВР трябва да преминат военна подготовка и във военно време да изпълняват задължения такива каквито изпълняват редовите военни.
След като прочетох наредбата, мотивите към нея и коментарите ( много ценни без този на Синдиката), мнението ми за проекта е, че е нецелесъобразно докато милиционерите по т.1 получават около 3000 лв и си доработват още толкова от щавене на дилъри и проститутки, то служителите по т. 2 като юрисконсулти и експерти да вземат около 2000 лв. Сглобкаджийските промени в ЗМВР трябва да бъдат отменени.
След като прочетох наредбата, мотивите към нея и коментарите ( много ценни без този на Синдиката), мнението ми за проекта е, че е нецелесъобразно докато милиционерите по т.1 получават около 3000 лв и си доработват още толкова от щавене на дилъри и проститутки, то служителите по т. 2 като юрисконсулти и експерти да вземат около 2000 лв. Сглобкаджийските промени в ЗМВР трябва да бъдат отменени.
Национален Полицейски Синдикат в България
Бул.„Сливница” № 200А, София, т. 0887 2 77777, nps.bulgaria@abv.bg
Изх.№ 18/ 20.02.25 г.
СТАНОВИЩЕ
на Националния съвет на Националния полицейски синдикат в България
Относно: Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 81213-919 от 13 юли 2017 г. за размера на основните месечни възнаграждения на държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 1 и ал. 3 от ЗМВР.
СИНДИКАТЪТ ОДОБРЯВА ПРОЕКТА ЗА НАРЕДБА ЗАЩОТО:
AJ по ЗМВР:
за виеше образование - 2755 лева, което е с 903 лева повече или 48,76% увеличение; за средно образование - 2296 лева, което е с 830 лева повече или 56,62% увеличение.
Б/ По Кодекса на труда:
За виеше образование - 1837 лева, което е с 580 лева повече или 46,14%увеличение или заплата за длъжност 1750 лева;
За средно образование - 1378 лева, което е с 398 лева или 40,61 %увеличение или заплата за длъжност 1312 лева.
Националният съвет счита за необходимо, след като Наредбата се подпише от министъра на вътрешните работи и изпълнението й се обезпечи финансово със Закона за държавния бюджет на Република България за 2025 год., да се създаде Работна група е МВР, с участието на синдикатите, която да изготви проект за корекции в Класификатора на длъжностите в МВР за служителите по чл.142 ал.1 т.1 и 3 от Закона за Министерството на вътрешните работи, с цел отстраняване на съществуващи диспропорции и несъответствия, с цел запазване на диференциация в размера на заплатите за различните длъжности и запазване на съотношението в йерархичната структура, в съответствие с изискваните от тях образование, професионална квалификация, ниво на компетентност и отговорност.
Национален съвет, Протокол Х-1 /20.02.2025 год.
Национален Полицейски Синдикат в България
Бул.„Сливница” № 200А, София, т. 0887 2 77777, nps.bulgaria@abv.bg
Изх.№ 18/ 20.02.25 г.
СТАНОВИЩЕ
на Националния съвет на Националния полицейски синдикат в България
Относно: Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 81213-919 от 13 юли 2017 г. за размера на основните месечни възнаграждения на държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 1 и ал. 3 от ЗМВР.
СИНДИКАТЪТ ОДОБРЯВА ПРОЕКТА ЗА НАРЕДБА ЗАЩОТО:
AJ по ЗМВР:
за виеше образование - 2755 лева, което е с 903 лева повече или 48,76% увеличение; за средно образование - 2296 лева, което е с 830 лева повече или 56,62% увеличение.
Б/ По Кодекса на труда:
За виеше образование - 1837 лева, което е с 580 лева повече или 46,14%увеличение или заплата за длъжност 1750 лева;
За средно образование - 1378 лева, което е с 398 лева или 40,61 %увеличение или заплата за длъжност 1312 лева.
Националният съвет счита за необходимо, след като Наредбата се подпише от министъра на вътрешните работи и изпълнението й се обезпечи финансово със Закона за държавния бюджет на Република България за 2025 год., да се създаде Работна група е МВР, с участието на синдикатите, която да изготви проект за корекции в Класификатора на длъжностите в МВР за служителите по чл.142 ал.1 т.1 и 3 от Закона за Министерството на вътрешните работи, с цел отстраняване на съществуващи диспропорции и несъответствия, с цел запазване на диференциация в размера на заплатите за различните длъжности и запазване на съотношението в йерархичната структура, в съответствие с изискваните от тях образование, професионална квалификация, ниво на компетентност и отговорност.
Национален съвет, Протокол Х-1 /20.02.2025 год.
На вниманието на администраторите на портала. Поне 10 колеги се опитват да направят коментар в портала за ОБЩЕСТВЕНО обсъждане, но не могат да направят регистрация и съответно да коментират.
На вниманието на администраторите на портала. Поне 10 колеги се опитват да направят коментар в портала за ОБЩЕСТВЕНО обсъждане, но не могат да направят регистрация и съответно да коментират.
Моля, вземете под внимание, когато въвеждате увеличение на заплатите, че има много служители с полицейски правомощия, но само част от тях работят на терен.Понеже разграничавате администрацията от тях , има служители с полицейски правомощия, които се водят методически, като сектори и отдели, които работят само зад бюро и пишат само указания.Не може началници и сектори от служители гранични проверки, които не работят на ГКПП, а единствено изготвят документация, да се считат, че работят на терен. Такива служители има и в другите структури на мвр.
Моля, вземете под внимание, когато въвеждате увеличение на заплатите, че има много служители с полицейски правомощия, но само част от тях работят на терен.Понеже разграничавате администрацията от тях , има служители с полицейски правомощия, които се водят методически, като сектори и отдели, които работят само зад бюро и пишат само указания.Не може началници и сектори от служители гранични проверки, които не работят на ГКПП, а единствено изготвят документация, да се считат, че работят на терен. Такива служители има и в другите структури на мвр.
Време е за нов класификатор на длъжностите . Не може завеждащ регистратура , ТРЗ , систем оператор , огняр , чистач и т.н да са с минимална разлика от няколко лева . Трябва да се преразгледа длъжноста и отговорностите на всеки един по отделно , неговото образование и отговорности. В по смешна ситуация МВР никога не е изпадало. Някой от длъжностите могат да минат по ЗДСл тъй като фигурират там.
Време е за нов класификатор на длъжностите . Не може завеждащ регистратура , ТРЗ , систем оператор , огняр , чистач и т.н да са с минимална разлика от няколко лева . Трябва да се преразгледа длъжноста и отговорностите на всеки един по отделно , неговото образование и отговорности. В по смешна ситуация МВР никога не е изпадало. Някой от длъжностите могат да минат по ЗДСл тъй като фигурират там.
Мисля,че е време за ПРОМЯНА.Относно ЛРТП, приблизително 6000-7000 хиляди човека, работещи в системата на МВР и изпълняващи изключително различни дейности и процеси е необходимо преструктуриране на заеманата длъжност, съобразно образование,ниво на компетентност и отговорност, квалификация и др.Толкова голям брой лица работещи под едно наименование ЛРТП и изпълняващи изключително различни дейности, трудът им да се оценява и възнаграждава еднакво е леко казано несериозно!
Мисля,че е време за ПРОМЯНА.Относно ЛРТП, приблизително 6000-7000 хиляди човека, работещи в системата на МВР и изпълняващи изключително различни дейности и процеси е необходимо преструктуриране на заеманата длъжност, съобразно образование,ниво на компетентност и отговорност, квалификация и др.Толкова голям брой лица работещи под едно наименование ЛРТП и изпълняващи изключително различни дейности, трудът им да се оценява и възнаграждава еднакво е леко казано несериозно!
Администратор ЛРТП, въртящ цели служби административно, деловодно, работа с граждани и всичките им проблеми, архив и т.н и т.н, ще получава 1644 лв.!!!! Огняр, паражия, общ работник и тем подобни ще получат 1625 лв. Разликата е 19,00 лв. ТОВА НОРМАЛНО ЛИ Е?????
С кое ЛРТП са втора категория хора в МВР??? 99% от ЛРТП са с висше образование, с 2- 3 магистратури и имат много повече опит и знания от много знаещите и можещи униформени със заплати над 2500 лв. Защо позициите на ЛРТП са определени за средно образование и знаещи и можещи хора получават заплати за среднисти като са с висше образование?? В кой век живеете, в коя нормална държава има точно фиксирана степен на образование за дадената длъжност. Навсякъде има фиксирано минимално образование, но никъде вишист не получава по ниска заплата защото някой решил, че позицията е за средно образование. Голяма част от привелигированите униформени нямат половината от образованието на ЛРТП, но ще получат двойно по високи заплати. От 1400-1500 лв. заплатите им скачат на 2400-2500 лв. 1000 лв. е разликата. ЛРТП от 1200-1300 лв. ще получи 1600. Разлика 300 лв. и като се махне данък 22-23%, реално заплатата се вдига с 200-250 лв. Процента за прослужено време на ЛРТП също е изключително нисък. Униформен с 20 г. стаж получава 800 лв. прослужено, а ЛРТП 200 лв. Това е абсолютна дискриминация и се надявам някой синдикат да подкрепи ЛРТП, но като гледам такъв няма.
Администратор ЛРТП, въртящ цели служби административно, деловодно, работа с граждани и всичките им проблеми, архив и т.н и т.н, ще получава 1644 лв.!!!! Огняр, паражия, общ работник и тем подобни ще получат 1625 лв. Разликата е 19,00 лв. ТОВА НОРМАЛНО ЛИ Е?????
С кое ЛРТП са втора категория хора в МВР??? 99% от ЛРТП са с висше образование, с 2- 3 магистратури и имат много повече опит и знания от много знаещите и можещи униформени със заплати над 2500 лв. Защо позициите на ЛРТП са определени за средно образование и знаещи и можещи хора получават заплати за среднисти като са с висше образование?? В кой век живеете, в коя нормална държава има точно фиксирана степен на образование за дадената длъжност. Навсякъде има фиксирано минимално образование, но никъде вишист не получава по ниска заплата защото някой решил, че позицията е за средно образование. Голяма част от привелигированите униформени нямат половината от образованието на ЛРТП, но ще получат двойно по високи заплати. От 1400-1500 лв. заплатите им скачат на 2400-2500 лв. 1000 лв. е разликата. ЛРТП от 1200-1300 лв. ще получи 1600. Разлика 300 лв. и като се махне данък 22-23%, реално заплатата се вдига с 200-250 лв. Процента за прослужено време на ЛРТП също е изключително нисък. Униформен с 20 г. стаж получава 800 лв. прослужено, а ЛРТП 200 лв. Това е абсолютна дискриминация и се надявам някой синдикат да подкрепи ЛРТП, но като гледам такъв няма.
След поредната промяна на възнагражденията в МВР, отново ЛРТП ( в моя случай-системен оператор в сектор Миграция ) с най-ниското, обидно, нереално и несправедливо заплащане на труда. Как е възможно 21 век, да не може да се определят реални длъжности и заплащане за 5-7000 човека ( ЛРТП с длъжности определени преди сигурно над 50 години). Уважавам труда на всички, но очаквам зачитане и реална оценка на труда на ЛРТП.
След поредната промяна на възнагражденията в МВР, отново ЛРТП ( в моя случай-системен оператор в сектор Миграция ) с най-ниското, обидно, нереално и несправедливо заплащане на труда. Как е възможно 21 век, да не може да се определят реални длъжности и заплащане за 5-7000 човека ( ЛРТП с длъжности определени преди сигурно над 50 години). Уважавам труда на всички, но очаквам зачитане и реална оценка на труда на ЛРТП.
На 30.12.2024г беше публикуван за обществено обсъждане проект за изменение и допълнение на Наредба № 8121з-919 от 2017 г.Повода за изменението беше решение № 11840/04.11.2024 г., постановено по адм. д. № 5861/2024 г. по описа на ВАС.Видно от публикуваният проект максималната заплата за старши специалист е 2286лв. и 1639лв за младши специалист.Във връзка с обвързването на основните заплати със средната работна заплата в страната на 28.01.2025г. беше публикуван нов проект на въпросната наредба .Видно от него е , че максималните размери на заплатата за длъжност посочени за преобразуваните служители по §70 ,не са коригирани с предвидения процент увеличение съгласно чл. 180 , ал.2 от ЗМВР . На практика за преобразуваните служители не е предвидено идентично по размер увеличение на максималната основна заплата както е направено за всички останали ЛРТП в МВР , което си е отново дискриминация и неизпълнение на Закона.
На 30.12.2024г беше публикуван за обществено обсъждане проект за изменение и допълнение на Наредба № 8121з-919 от 2017 г.Повода за изменението беше решение № 11840/04.11.2024 г., постановено по адм. д. № 5861/2024 г. по описа на ВАС.Видно от публикуваният проект максималната заплата за старши специалист е 2286лв. и 1639лв за младши специалист.Във връзка с обвързването на основните заплати със средната работна заплата в страната на 28.01.2025г. беше публикуван нов проект на въпросната наредба .Видно от него е , че максималните размери на заплатата за длъжност посочени за преобразуваните служители по §70 ,не са коригирани с предвидения процент увеличение съгласно чл. 180 , ал.2 от ЗМВР . На практика за преобразуваните служители не е предвидено идентично по размер увеличение на максималната основна заплата както е направено за всички останали ЛРТП в МВР , което си е отново дискриминация и неизпълнение на Закона.
След като се запознахме с проекта на наредбата се установи , че максималните размери на заплатата за длъжност посочени за преобразуваните служители по §70 ,не са коригирани с предвидения процент увеличение съгласно чл. 180 , ал.2 от ЗМВР . На практика за преобразуваните служители не е предвидено идентично по размер увеличение на минималната основна заплата както е направено за всички останали ЛРТП в МВР , което си е отново дискриминация и неизпълнение на Закона.
След като се запознахме с проекта на наредбата се установи , че максималните размери на заплатата за длъжност посочени за преобразуваните служители по §70 ,не са коригирани с предвидения процент увеличение съгласно чл. 180 , ал.2 от ЗМВР . На практика за преобразуваните служители не е предвидено идентично по размер увеличение на минималната основна заплата както е направено за всички останали ЛРТП в МВР , което си е отново дискриминация и неизпълнение на Закона.
Трябва да се увеличат заплатите на хората, работещи в системата на МВР, но със сигурност трябва да се преразгледа подхода за получаването на заплата и пенсия. Когато един човек е на пенсия и запалата, той стой на работното си място само защото има тези две благини. От него не се поставят проблеми и не се разрешават такива, защото трябва да си пази стола.
Нека всеки да има правото да прецени иска ли да работи като е придобил право на пенсия или ще си ползва правото и ще работи някъде другаде. Нека има възмосжност такива хора, който са големи специалисти в дадена област да се назнаават като експерти, но на ниско платени длъжности.
Друг проблем според мен е несправедливото раздаване на пари на калпак. Има хора, които работят в МВР и не знаят какво точно правят там. Следва да се изиска реално колко хора са заетите в дейността и извършват дейност и колко хора просто стоят и чакат пенсията, защото така е удобно. Кадърните хора в МВР се скъсват да бачкат (а такива има доста) и заради такива безделници, които цял ден демонстрират бездействие и самочувствие се обезверяват и така системата си боксува с години.
КЪМ ХОРАТА, ИМАЩИ ОТНОШЕНИЕ ЗА ТОВА: МОЛЯ, ПОИСКАЙТЕ ОТ ВСИЧКИ СТРУКТУРИ ЗАЩИТА СЪС РЕАЛНО СВЪРШЕНА РАБОТА НА ВСЕКИ ЩАТ, КОЙТО ИМАТ И НА КОЙТО ИМА ЧОВЕК.
А ЩАТОВЕ, КОИТО С ГОДИНИ СТОЯ НЕЗАЕТИ, СЛЕДВА ДА СЕ СЪКРАТЯТ. КАТО СЕ СЪКРАТЯТ НЕЗАЕТИТЕ ЩАТОВЕ И СЕ ОСВОБОДЯТ ПЕНСИОНЕРИТЕ ПАРИ ЩЕ ИМА И ЗА МВР И ЗА МНОГО ДРУГИ НЕЩА В ДЪРЖАВАТА.
ДЕРЗАЙТЕ.
Трябва да се увеличат заплатите на хората, работещи в системата на МВР, но със сигурност трябва да се преразгледа подхода за получаването на заплата и пенсия. Когато един човек е на пенсия и запалата, той стой на работното си място само защото има тези две благини. От него не се поставят проблеми и не се разрешават такива, защото трябва да си пази стола.
Нека всеки да има правото да прецени иска ли да работи като е придобил право на пенсия или ще си ползва правото и ще работи някъде другаде. Нека има възмосжност такива хора, който са големи специалисти в дадена област да се назнаават като експерти, но на ниско платени длъжности.
Друг проблем според мен е несправедливото раздаване на пари на калпак. Има хора, които работят в МВР и не знаят какво точно правят там. Следва да се изиска реално колко хора са заетите в дейността и извършват дейност и колко хора просто стоят и чакат пенсията, защото така е удобно. Кадърните хора в МВР се скъсват да бачкат (а такива има доста) и заради такива безделници, които цял ден демонстрират бездействие и самочувствие се обезверяват и така системата си боксува с години.
КЪМ ХОРАТА, ИМАЩИ ОТНОШЕНИЕ ЗА ТОВА: МОЛЯ, ПОИСКАЙТЕ ОТ ВСИЧКИ СТРУКТУРИ ЗАЩИТА СЪС РЕАЛНО СВЪРШЕНА РАБОТА НА ВСЕКИ ЩАТ, КОЙТО ИМАТ И НА КОЙТО ИМА ЧОВЕК.
А ЩАТОВЕ, КОИТО С ГОДИНИ СТОЯ НЕЗАЕТИ, СЛЕДВА ДА СЕ СЪКРАТЯТ. КАТО СЕ СЪКРАТЯТ НЕЗАЕТИТЕ ЩАТОВЕ И СЕ ОСВОБОДЯТ ПЕНСИОНЕРИТЕ ПАРИ ЩЕ ИМА И ЗА МВР И ЗА МНОГО ДРУГИ НЕЩА В ДЪРЖАВАТА.
ДЕРЗАЙТЕ.
На държавните служители по чл.142, ал.1, т.1 и ал.3 от ЗМВР не са увеличавани заплатите през 2024 година. Със 100 лева бяха увеличени парите за храна, които държавните служители по ЗДСЛ също получават. В момента обаче се обсъжда Наредба № 8121з-919, а тя не касае държавните служители по ЗДСЛ.
На държавните служители по чл.142, ал.1, т.1 и ал.3 от ЗМВР не са увеличавани заплатите през 2024 година. Със 100 лева бяха увеличени парите за храна, които държавните служители по ЗДСЛ също получават. В момента обаче се обсъжда Наредба № 8121з-919, а тя не касае държавните служители по ЗДСЛ.
Когато служител достигне пенсионна възраст трябва да има две опции за него: Вариант 1: Продължава да служи до 60 г. без да се пенсионира, Вариант 2: Пенсионира се и веднага напуска системата. Идеята е да няма хора на заплата и пенсия за една и съща работа. Така трябва да е и в армията, и във всички държавни служби.
Отпуски: масово се пазят отпуски от 10 години назад, за да им се изплатят при пенсиониране, така е и в армията и т.н., което е голямо перо за бюджета.
Когато служител достигне пенсионна възраст трябва да има две опции за него: Вариант 1: Продължава да служи до 60 г. без да се пенсионира, Вариант 2: Пенсионира се и веднага напуска системата. Идеята е да няма хора на заплата и пенсия за една и съща работа. Така трябва да е и в армията, и във всички държавни служби.
Отпуски: масово се пазят отпуски от 10 години назад, за да им се изплатят при пенсиониране, така е и в армията и т.н., което е голямо перо за бюджета.
Те имаха увеличение от 7% през 2024 г. И другите сужители също имаха увеличение.
Те имаха увеличение от 7% през 2024 г. И другите сужители също имаха увеличение.
Проекто заплатите за ЛРТП са обидни и недостойни. Принизихте ни до длъжност огняр, общ работник, пазач, озеленител и т.н. Въпросните нямат никакви отговорности, нямат стрес, нямат срок......с две думи нашите отговорности, всекидневно натоварената ни работа, стреса и още много други неща са колкото на озеленителя или общия работник. Защо бе дами и господа не си давате сметка, че ние работим същото като вас които не сте ЛРТП/дори повече/, а заплатите са ни на половина? Защо на ДС заплатите са вдигнати с 800-900 лв./при данъкът 10% и основна заплата до сега по висока поне с 40%-50%/, а на ЛРТП максималните са увеличени с едва 300 -400 лв. при данък 22% и минимални заплати до сега? Обидно е, че няма кой да се застъпи за нас. Синдикатите не се вълнуват, че ние също имаме деца и семейства, а живеем като кучета.
Проекто заплатите за ЛРТП са обидни и недостойни. Принизихте ни до длъжност огняр, общ работник, пазач, озеленител и т.н. Въпросните нямат никакви отговорности, нямат стрес, нямат срок......с две думи нашите отговорности, всекидневно натоварената ни работа, стреса и още много други неща са колкото на озеленителя или общия работник. Защо бе дами и господа не си давате сметка, че ние работим същото като вас които не сте ЛРТП/дори повече/, а заплатите са ни на половина? Защо на ДС заплатите са вдигнати с 800-900 лв./при данъкът 10% и основна заплата до сега по висока поне с 40%-50%/, а на ЛРТП максималните са увеличени с едва 300 -400 лв. при данък 22% и минимални заплати до сега? Обидно е, че няма кой да се застъпи за нас. Синдикатите не се вълнуват, че ние също имаме деца и семейства, а живеем като кучета.
Коментирате наредба за размера на на основните месечни възнаграждения на държавните служители по чл.142, ал.1, т.1 и ал.3. Служителите по чл.142, ал.1, т.2 нямам как да са упоменати тук, а и те получиха вече увеличение на заплатите през 2024 година.
Коментирате наредба за размера на на основните месечни възнаграждения на държавните служители по чл.142, ал.1, т.1 и ал.3. Служителите по чл.142, ал.1, т.2 нямам как да са упоменати тук, а и те получиха вече увеличение на заплатите през 2024 година.
Предлаганите промени в заплащането на служителите в МВР реално представлява закупуване от МАфията - ГЕРБ-ДПС на служители от МВР, с парите на данъкоплатците.
Възнаграждението на когото и да е било трябва да бъде обвързано с резултатите от работата му. В МВР това не е така. Всички служби са под контрола на ГЕРБ-ДПС, цялото МВР е под контрола на ГЕРБ-ДПС и за да бетонира това свое влияние, сегашният министър на МВР увеличава заплатите на шефовете, за да бъдат верни на мафията.
И децата в България знаят, че от МВР мирише на корупция не само в целия ЕС, но и отвъд океана. Хващат се само мишки, а схемите на затъналите в корупция политици не се докосват. Нещо пове - тези схеми се пазят, да не би да им се попречи да работят.
Сегашният министър на МВР иска верни до гроб кучета-пазачи, защото така му е поръчал Шефовете му - Бойко Борисов и Делян Пеевси. Гражданите трябва да плащат за охраната на мафията. С данъците си.
Предложението е минималните зпалати да се увеличат минимално, а шефските - значително! Типично за ГЕРБ! Бойко си отглежда кучета-пазачи, гледани с парите на хората!
Предложението за увеличаване на шефските заплати е скандално, резултатите на МВР са трагични, няма нито един разследвани вкаран в съда политик, който да е осъден. МВР изобщо не знае, че БЪлгария е пропита от корупция! МВР изобщо не знае, че изборите са тежко манипулирани! За какво ни е тогава това МВР? То е нужно само на мафията ГЕРБ-ДПС!
Чакам министърът да назначи следващата доказана мутра в МВР за шеф! На висока заплата, за да е лоялен на ГЕРБ-ДПС!
С две думи накрая - предложението на Министъра на МВР е скандално! Бойко и Пеевски си отглеждат с държавни пари кучета пазачи, МВР е в насипно съсъстояние, затънало в зависимости от двама политици!
Заплащането следва да бъде обвързано само и единствено с реланите резултат, а не тези на харития, предлагани ни от ГЕРБ и ДПС! ГЕРБ и ДПС подогтвят покупката и на следващите избори! Затова се вдигат заплатите на шефовете в МВР!
Предлаганите промени в заплащането на служителите в МВР реално представлява закупуване от МАфията - ГЕРБ-ДПС на служители от МВР, с парите на данъкоплатците.
Възнаграждението на когото и да е било трябва да бъде обвързано с резултатите от работата му. В МВР това не е така. Всички служби са под контрола на ГЕРБ-ДПС, цялото МВР е под контрола на ГЕРБ-ДПС и за да бетонира това свое влияние, сегашният министър на МВР увеличава заплатите на шефовете, за да бъдат верни на мафията.
И децата в България знаят, че от МВР мирише на корупция не само в целия ЕС, но и отвъд океана. Хващат се само мишки, а схемите на затъналите в корупция политици не се докосват. Нещо пове - тези схеми се пазят, да не би да им се попречи да работят.
Сегашният министър на МВР иска верни до гроб кучета-пазачи, защото така му е поръчал Шефовете му - Бойко Борисов и Делян Пеевси. Гражданите трябва да плащат за охраната на мафията. С данъците си.
Предложението е минималните зпалати да се увеличат минимално, а шефските - значително! Типично за ГЕРБ! Бойко си отглежда кучета-пазачи, гледани с парите на хората!
Предложението за увеличаване на шефските заплати е скандално, резултатите на МВР са трагични, няма нито един разследвани вкаран в съда политик, който да е осъден. МВР изобщо не знае, че БЪлгария е пропита от корупция! МВР изобщо не знае, че изборите са тежко манипулирани! За какво ни е тогава това МВР? То е нужно само на мафията ГЕРБ-ДПС!
Чакам министърът да назначи следващата доказана мутра в МВР за шеф! На висока заплата, за да е лоялен на ГЕРБ-ДПС!
С две думи накрая - предложението на Министъра на МВР е скандално! Бойко и Пеевски си отглеждат с държавни пари кучета пазачи, МВР е в насипно съсъстояние, затънало в зависимости от двама политици!
Заплащането следва да бъде обвързано само и единствено с реланите резултат, а не тези на харития, предлагани ни от ГЕРБ и ДПС! ГЕРБ и ДПС подогтвят покупката и на следващите избори! Затова се вдигат заплатите на шефовете в МВР!
А какво следва за държавните служители по ЗДСЛ в МВР по чл. 142, ал. 1, т. 2 от ЗМВР? Те не са упоменати в проекта за наредбата?
А какво следва за държавните служители по ЗДСЛ в МВР по чл. 142, ал. 1, т. 2 от ЗМВР? Те не са упоменати в проекта за наредбата?
28.01.2025
27.02.2025
10.03.2025