Министерски съвет Портал за обществени консултации

Профил на Ясен Цветанов

Обществени консултации с участието на Ясен Цветанов

Неактивна

Моите коментари


05.09.2023 08:36 За КНСБ, нормалната жилищна среда е опасна!

Синдикатите в България твърдят, че нормалната домашната обстановка е опасна. От КНСБ посочват че: "С други думи, ако в дома работникът е избрал да работи от хола си, то това ще е работното място, което трябва технически да бъде осигурено и обезопасено, така че в това помещение работодателят или инспекцията по труда при необходимост да могат да извършват проверки.".

От цитата става ясно, че всяко жилище в България е опасно и поради тази причина всеки, който работи от вкъщи трябва да докаже, че се е обезопасил!

Кой и защо приема нормалната жилищна обстановка за опасна? В какви домове живеят от КНСБ? Как изобщо могат да се отглеждат деца в опасна обстановка в цялата страна? Защо КНСБ "заковава" работното място в дома? Кой и по какъв начин точно може да провери и докаже, че работникът се е ударил точно в хола и това е трудова злополука, а не в кухнята? Ако отивайки до тоалетната работникът се удари, това трудова злополука ли е, след като не е станала на работното място?

По никакъв начин не мога да си обясня нито да приема неистовото желание на някой, за пълно и всестранно описание на всичко, налагане на бюрократични анти рационални ограничения, пълното подчинение на всеки и на всичко на едни формални нискокачествени текстове, които доказано пречат.

Кому е нужно всичко това?

24.08.2023 10:48 Недимислени промени, с лоши последствия

Ако министерството приема, че нормалните условия за работа в дома трябва да бъдат идентични с тези в един офис, то от това следва, че всички домове, откъдето се извършва работата от разстояние, следва да се превърнат в офиси. Как точно ще се случи това? Колко от държавните чиновници биха превърнали домовете си в офиси?

 

Ако министерството приема, че нормалните условия за работа в дома не трябва да бъдат идентични с тези в един офис, а нормални за всеки дом, то няма никаква нужда от описание на работната среда. Тя ще бъде нормалната жилищна среда.

 

Горните две предположения изкарват на преден план въпросът: кой и защо иска детайлни описания на работното място в един дом ? Кой и защо иска да превърне домовете в офиси? На кой нормалната домашна обстановка му се струва опасна за работа и живот?

 

Аз съм изключително притеснен от не добре обмислените промени които се предлагат, които отварят вратата за административен произвол в невиждани мащаби.

 

Домашната обстановка следва да се приеме за нормална при извършване на работата от разстояние. Не виждам никаква разумна логика и изискването, на обособяването и описанието на конкретно работно място. Ако работникът си избере тоалетната за работно място, което е напълно допустим вариант, какво ще се случи с това жилище?

 

Изключително тежките и напълно ненужни регулации, които се въвеждат, спира а не насърчават дистанционната работа, която движи икономиката напред.

Неактивна

Моите коментари


12.06.2024 18:11 ГЕРБ иска хората да плащат такса водомер

Управлява ни служебно правителство на ГЕРБ-ДПС, с министър-председател бивш много виден депутат от ГЕРБ. Както се видя през последните месеци, той изпълнява пряко заръките на Бойко Борисов и събрания на структури на ГЕРБ. Ето защо, няма как някой друг да бъде отговорен за неистовото придвижване на законопроект, срещу който обществото е настръхнало и който ще узакони приходи за мафията.

 

Чии интереси обслужва министър Коритарова, след като със сигурност това не са интересите на обществото?

12.06.2024 17:39 Такса водомер не се базира на икономическа логика

В мотивите към законопроекта е записано следното:

"- да се въведе нова структура на цените на ВиК услугите, базирана на гарантиране на минималните разходи за ползване на системите и потребените услуги;"

Как постоянната такса без потребление, се базира на "ползване на системите и потребените услуги"?

Тук не говорим за потребени услуги! Ако не се ползва вода, не се потребява услуга! Значи не се дължи такса!

А ако се ползва вода, таксата на може да бъде една, защото цената на кубик ще е ралична!

ВиК дружествата работят на печалба! Няма икономическа логика, да се въвежда такса за водомерите! Всичко трябва да бъде включено само в цената на водата!

След като на операторите им е толкова трудно да работят съ сегашните високи цени, да фалират и ВиК секторът да стане държавен!

12.06.2024 17:31 КЕВР - 10 лв. за кубик вода е социално поносима цена!

Нека не забравяме, че КЕВР каза преди години, че 10 лв. за кубик вода е социално поносима цена! Сага КЕВР може да  ни каже, че 100 лв. за кубик вода е социално поносима цена! А цена от 10 лв. месечно за водомер, са жълти стотинки за всеки гражданин!

12.06.2024 17:28 Подготвя се узаконяване на данък за мафията

Налагането на такса за водомер, е начин законово да се гарантират приходи на мафията. След като се твърди, че шарите ще отиват във ВиК мрежите, тогава ако има увеличение на печалбите на ВиК дружествата дори и с една стотинка, тя ще е дошла от таксата за водомерите.

За хиляден път мафията се опитва да намери законен начин, да краде гражданите. Не се отказва лесно!

След като може да бъде законосъобразно да се плаща за неизпозлването на услуга, тогава искам МРРБ да ми плаща за това, че не ползва услугите на моята фирма!!! И аз имам нужда от пари, за да си подобря дейността!

Мафията няма почивен ден! И пионките на мафията по министерствата - също!

Гражданите ще се поставят в робска зависимост от ВиК дружествата! А какво ще се случи с тези, хора, които не живеят в България? В затвора ли ще ги вкарат за това, че не живеят в България и не са си платили данък "рекет" на мафията? Или ще им продадат апартаментите със съдия -изпълнител?

България не е правова държава! Тя е собственост на двама души! Затова и всички желания на мафията, се реализират от държавните институции!

Неактивна

Моите коментари


10.09.2024 16:21 Още неуредици в наредбата

Използването на датата на първоначална регистрация на автомобила в определянето на екологичната му категория е некоректно освен по описаните по-горе причини, но и поради следните неуредици:

  • по какъв начин в наредбата се отчита смяната на двигателя на автомобила? Това не може да се случи чрез датата на първоначална регистрация на автомобила. Двигателят може да е  по-нов (например), но това не се отчита в наредбата. Налице е следният парадокс: еко оценката се влияе само от ламарините, но не и от двигателя;
  • чрез датата на първоначална регистрация на автомобила не може да се определи стилът на управление на автомобила, който влияе пряко както на износването и работата на двигателя и катализатора, така и върху генерираните вредни емисии на километър. Наредбата се интересува само от годината на производство на автомобила.
  • чрез датата на първоначална регистрация на автомобила не може да се отчете техническото състояние на двигателя и катализатора. Два идентични автомобила, не се карат идентично. Например: една и съща марка и модел автомобил, може да е личен или служебен. Те не се експлоатират еднакво. Защот тогава ако са произведени през една и съща година, да имат една и съща еко категория, защото годината на производство участва в еко оценката? Налице е следният парадокс: еко оценката по никакъв начин не отчита състоянието на двигателя и катализатора (изминатите километри), както и генерираните емисии от него;

Решението е много просто: еко оценката трябва да зависи само и единствено от измерените газове на автомобила. Този критерии включва в себе си техническото състояние на двигателя и катализатора, състоянието на ходовата част и поддръжката на автомобила, както и множество други критерии, като стил на шофиране (който влияе пряко върху екологията), пробега и др.

13.08.2024 10:58 Ужасът в нормативните актове - продължава!!!

Ужасът в нормативните актове - продължава!!!

 

Ужасите в наредбата продължават! Напълно умишлено, наредбата категоризира по-старите чисти автомобили като "мръсни", без значение от факта, че те наистина са чисти. Това е видно от таблиците в чл.37а, ал.1, т.1 и т.2.

 

Ще дам следният пример от реалният живот: има стара кола, произведена през 1998 г. Фабрично тя е с еко категория ЕВРО 2. Но се купи и монтира катализатор от европейски производител, който покрива изискванията на ЕВРО 4. При минаването на технически преглед, въпреки че колата покри с аванс изискванията за изгорели газове ЕВРО 4, на нея и беше дадена категория ЕВРО 2, само защото е стара! Това е безумие! Доказано с реален случай, никой чиновник не се интересува от това колко е чист един автомобил! Чиновниците се интересуват от това, колко са стари автомобилите! Категорията се дава на база години, а не на база чистота на газовете!

 

Налице е и следният абсурд: абсолютно същият двигател, с който е произведена колата през 1998 г. и има фабрична еко категория ЕВРО 2, се монтира до 2022 г. и колите с него имат ЕВРО 6! Следователно, няма никаква техническа пречка, една по-стара кола, да бъде чиста! Произволът на чиновниците е потресващ!

 

Вместо чиновниците да изискат хората да си сложат по един катализатор за 150-200 лв. от доказан производител и колите им да станат значително по-чисти, те наказват хората, които искат автомобилите им да са по-чисти., като им дават категорията, с която е произведен автомобилът!

 

Още един факт, доказващ ужасът, сътворен от чиновниците: Ако вземем един бус, който е към куриерска фирма (например) или такси, които „навъртат” големи километражи за една година, само след 2-3 години катализаторите на тези автомобили ще са с много по-лоши качества и въпреки че автомобилите са само на 2-3 години, те няма да са толкова чисти, колкото когато са били произведени!

 

С вторият пример отново се доказва, че не годините трябва да определят еко категорията, а РЕАЛНОТО състояние на автомобила. В това число трябва да се включат и добре поддържаните автомобили, както и тези, които са „масларки” т.е. горят много масло.

 

Докога чиновниците ще наказват гражданите, че искат да карат по–чисти коли, въпреки че са по-стари? Дали чиновниците не взимат комисионни от фирмите вносителки на нови автомобили, като принуждават собствениците на по-стари автомобили да си купят нови за десетки хиляди левове, вместо с двеста лева да ги направят по-чисти?

 

По какъв начин чиновниците отчитат разходът на гориво на 100 км в еко категорията? Отговорът е само един – по никакъв! Така една луксозна кола, която харчи 20-25л/100 км. по документи се оказва по-чиста, отколкото по-старата, която харчи 8-11л/100 км, защото е малка или среден клас! Безумията на чиновниците нямат край!

 

Единственият правилен начин да се дава еко категория е, тя да се дава само на база реално измерване на газовете! Това, което излиза от ауспуфа на автомобила, трябва да е единственият критерии за еко категория! В него се включват техническото състояние, начинът на каране, добавянето на нов катализатор, изминатите километри и т.н.

 

Колко хора могат да си позволят да си  закупят нова кола? Пенсионерите, които карат стари коли и то по-рядко, за какво да си купуват нова кола, като могат да подобрят съществуващата си стара?

 

Кога чиновниците най-накрая ще започнат реално да работят в полза на хората и чистотата на въздуха, а не само в полза на вносителите на автомобили?

Неактивна

Моите коментари


25.10.2024 08:27 Още едно потвърждение за безобразия и беззаконие в МОСВ

С препълнени сметища България отчита отлични резултати за пред ЕС

Половината общини третират едва под 10% от отпадъците правилно

https://www.segabg.com/hot/category-bulgaria/prepulneni-smetishta-bulgariya-otchita-otlichni-rezultati-za-pred-es

За Земята

Нов доклад на "За Земята" разкрива слабостите и нуждата от реформа на управлението на битовите отпадъци в България.

Новините на "Сега" - директно във вашия мейл.

Пред Европа отчитаме, че сме отличници в рециклирането, докато у нас сметищата са пълни. Това показва нов доклад на екологично сдружение "За Земята", разкриващо сериозни проблеми с официалните данни относно управлението на битовите отпадъци в България. Според него драстичната разлика между високите резултати с рециклирането на отпадъци от опаковки, които България докладва към Брюксел, и слабите постижения, които се наблюдават на местно ниво, се дължат на ниски изисквания и значителни пропуски в данните, за което само показва нуждата от дълбока реформа на съществуващата система.

Докато в официалните съобщения, подавани до Евростат, България претендира, че е постигнала по-висока от средната за ЕС норма на рециклиране на пластмасовите отпадъци от опаковки, се оказва, че в 1/2 от българските общини степента на повторна употреба и рециклиране на битовите отпадъци е под 10% според данни за 2019 г. Дори и в някои областни градове и в някои популярни туристически центрове липсва функционираща система за разделно събиране на отпадъците, се посочва в доклада.

Логичното следствие от това е, че значителна част от отпадъците от пластмасови опаковки не се събират разделно, а се изхвърлят в смесените битови отпадъци. Така отговорността за финалното им третиране (обикновено изгаряне или депониране) се прехвърля на общините, които, от една страна, са с ограничен финансов капацитет, но, от друга, не са заложили и на оптимален, разходно ефективен метод за управление на отпадъците. Към това се прибавят и ниските нормативни изисквания към стопанските субекти, имащи връзка с управлението на пластмасови отпадъци от опаковки, и в частност към организациите за оползотворяване на отпадъци от опаковки (ОООО).

За да се справят с количествата отпадъци от опаковки, броят, разпространението и честотата на обслужването на контейнерите за разделно събиране трябва да бъдат увеличени 2-3 пъти във всички населени места, се отбелязва в доклада. Поради липсата на работещо разделно събиране, закономерно ниската ефективност на сепариращите инсталации (3-5%), означава, че икономиката ни губи от изгарянето и депонирането на потенциално ценни пластмасови суровини. Много общини продължават да разчитат на депониране, а допълнителни утежняващи фактори са проектите за горене на отпадъци, включително в Павликени, Гълъбово и Сливен, които подкопават усилията за намаляване и рециклиране на битовите отпадъци, генерирани в страната.

В резултат все повече обществени средства се харчат за справяне с отпадъците от опаковки, като в крайна сметка се натоварва такса "битови отпадъци". Въпреки значителните, дори за Европа, обществени разходи за управление на отпадъците в България, едва 4.8% от материалите се връщат обратно в икономиката - над 2 пъти по-малко от средното за ЕС и 5 пъти по-малко от водещата страна Нидерландия.

"Спешно решение чакат въпросите за правилното отчитане на данните, както и справедливото разпределение на отговорностите и на финансовите ресурси между производителите, местните власти и потребителите. Докладът предупреждава, че без драстични подобрения в организацията и контрола, България няма да успее да отговори на новите стандарти за управление на отпадъците и ще продължи да изостава в постигането на кръгова икономика", коментира Евгения Ташева, екип Нулеви Отпадъци в ЕС "За Земята".

22.10.2024 08:09 Поредни доказателства за корупция и зависимости в МОСВ

Екоминистерството иска да се произнася и за най-дребните строежи

https://www.segabg.com/hot/category-economy/ekoministerstvoto-iska-da-se-proiznasya-i-za-nay-drebnite-stroezhi

Главният архитект на Столична община Богдана Панайотова влезе в челен сблъсък със служебния министър на околната среда и водите Петър Димитров за съгласуването на подробни устройствени планове и инвестиционни проекти. Панайотова е изумена от правомощията, които МОСВ си приписва и огромната административна тежест, очертаваща се за общините и инвеститорите. За да не се стигне дотам, Панайотова е поискала в писмо до МРРБ изрично тълкуване на приложимото законодателство, става ясно от документи, публикувани в групата "Форум-КАБ" в социалната мрежа "Фейсбук". 

Конфликтът е тръгнал от препратено от РДСНК становище на екоминистерството за приложимостта на Закона за опазване на околната среда и водите и Закона за биологичното разнообразие при съгласуването на устройствени планове и инвестиционни проекти. В писмото надълго и нашироко се цитират текстове от съответните закони и наредби, но от разясненията става ясно, че според МОСВ на екосъгласуване по съответния ред подлежат и най-дребните строежи шеста категория като летни кухни, гаражи, огради. Регионалните инспекции искат сами да преценяват и дали инвестиционните предложения попадат в списъците, при които задължително има процедура по ОВОС, вместо това да се прави от съответните възложители. Според Панайотова това е абсурден прочит на законите, който не отчита допуснатите изключения в специалния закон за устройство на територията.

08.10.2024 13:45 МОСВ работи за ГЕРБ

От всички публикации става ясно, че МОСВ работи за ГЕРБ. Явно чиновниците в МОСВ за затътнали до гуша в корупция и зависимости! За да крият, че се тровят хората от ГЕРБ, явно има тежки зависимости. 

Да видим и тази публикация:

ЕК призовава България да намали замърсяването на въздуха

  • 26 януари 2023

https://novini.bg/sviat/eu/762125

 

Къде е МОСВ? Къде са чиновниците, на които им пречат паркираните коли в частните дворове?

 

МОСВ е проядено от корупция!

08.10.2024 13:37 МОСВ е криело, че се тровят софиянци от ГЕРБ 2

 

"Проблемите на официалната системата за измерване на въздуха в София са технически, но от друга страна се дължат и на действия на администрацията, включително преместването на измервателната станция за трафика от едно от най-ключовите кръстовища на града, Орлов мост, в двора на НИМХ в "Младост", който е на практика парк. Така станцията е разположена, според данни от доклада, на 65 метра от най-близкия бордюр. Това е над 6 пъти по-далеч спрямо официални изисквания за коректно измерване (най-много 10 м. отстояние от пътя)", пишат от "За Земята".

„Повод за преместването на измервателната станция от Орлов мост преди години беше провеждащ се в близост ремонт, свързан с изграждането на едноименната метростанция. Причините тя да не се върне след това на мястото ѝ обаче смятаме, че са свързани с нежеланието на определени хора в отговорните органи, както и на определени политици, да се вземат конкретни, понякога непопулярни първоначално мерки срещу замърсяването на въздуха в града от транспорта“, каза Ивайло Попов. „Най-лошото в случая обаче е, че докато в София няма коректно измерване на замърсяването на въздуха, не може да се очаква да има никакви реални мерки за противодействие на проблемите, които произтичат от него. Тъпчем на едно място”.

От МОСВ отговарят пред Нова телевизия , че "твърдението, че разположението на пунктовете за мониторинг не отговаря на изискванията на европейското и националното законодателство, е некоректно и силно преувеличено". Позицията гласи още, че пунктовете се разполагат изцяло съгласно изискванията и се отчитат конкретни условия на предоставените от съответната община терени. От МОСВ заявяват, че по последни данни за 2023 г. броят на превишенията е намалял във всички станции в страната, включително в тези с променено местоположение.

08.10.2024 13:36 МОСВ е криело, че се тровят софиянци от ГЕРБ

Години наред МОСВ е укривало замърсяването на въздуха

https://www.segabg.com/hot/category-bulgaria/godini-nared-mosv-e-ukrivalo-zamursyavaneto-na-vuzduha

Поне две от петте станции на министерството не показват реалните концентрации на азотен диоксид

От десетина години станцията за мониторинг на въздуха на Орлов мост е преместена в "Младост".

Министерството на околната среда и водите е укривало от обществеността в продължение на години, че системата за измерване на въздуха в София е компрометирана и не отчита коректно замърсяването, въпреки че е разполагало с данни за това. Междувременно хиляди жители на града са страдали, а някои от тях вероятно и починали преждевременно от болести, свързани със замърсения въздух.

Скандалната информация се съобщава от екологичното сдружение "За Земята" след спечелено съдебно дело срещу МОСВ, с което организацията изиска да се оповестят резултатите от доклад за условията за разполагането на пунктовете за контрол на качеството на атмосферния въздух в страната. Документът е изготвен още през 2022 г. по поръчка на тогавашния министър на околната среда. От "За Земята" напомнят, че преди да пратят казуса в съда, от МОСВ са отказали да им предоставят резултатите от въпросния доклад. 

Според експертните оценки в доклада, който е бил готов още същата година, автоматичните измервателни станции „Младост“ и „Павлово“, които са двете транспортно-ориентирани автоматични измервателни станции в София, не отговарят на изискванията, защото са разположени далеч от пътното платно (те трябва да са на най-много 10 метра от тротоара - б.р.). По този начин те показват по-ниско от реалното ниво на замърсяване с азотен диоксид. Той е сред най-обществено значимите замърсители на въздуха в градовете в европейски мащаб и вероятно най-важният, произхождащ от транспорта. През тази година германски екип от специалисти, поканени от "За Земята", отчете с фина апаратура, че в София пиковото замърсяване с азотен диоксид надвишава 18 пъти нивата, препоръчвани от Световната здравна организация. Така бе потвърден факт, който от години се отрича от властите у нас - национални и местни. 

„Важно за здравето на всеки жител на София и за икономиката на града е възможно най-бързо да се поправят пропуските в мониторинговата система за въздуха. Това трябва да стане прозрачно и с участието на гражданите. Ключов е и въпросът за отговорността. Съответните органи също така би трябвало да потърсят виновните за циничното укриване на тази информация и да разследват действията, граничещи с престъпление срещу общественото здраве”, посочи Ивайло Попов от "За Земята".

Както "Сега" многократно е писал, официалните станции на МОСВ са далеч от местата с най-голям автомобилен трафик и, съответно, с най-голямо атмосферно замърсяване. Освен споменатите в "Младост" и "Павлово", станции на Изпълнителната агенция по околната среда има още в "Надежда", "Хиподрума" и "Дружба". Преди десетина години станцията на Орлов мост бе махната под претекст, че пречи на строителството на метрото и повече не бе възстановена. Това рязко намали дните в София с превишение на фините праходи частици - фалшива картина, която бе изобличена от Европейската сметна палата. Дори след нейния доклад и дори след края на ерата ГЕРБ в София, станцията не бе възстановена и там продължава да няма мерило на отровите.

08.10.2024 13:02 Укриване на тровене на софиянци от МОСВ

https://www.dnevnik.bg/burzi-novini/2024/10/08/4685268_burzi_novini_8_oktomvri/#4685681

Екоминистерството е крило за компрометираното измерване на замърсяването на въздуха в София

Министерство на околната среда и водите е крило от обществеността в продължение на години, че системата за измерване на въздуха в София е компрометирана и не отчита коректно замърсяването, въпреки че е разполагало с данни за това.

Това съобщава природозащитната организация "За Земята", която се е добрала до информацията след спечелено дело за достъп до обществена информация в Административния съд - София-град, с което екоактивистите са изискали да се оповестят резултатите от доклад за условията за разполагането на пунктовете за контрол на качеството на атмосферния въздух в страната, изготвен още през 2022 г. по поръчка на тогавашния екоминистър. Тази информация беше укривана от обществеността дълго време.

Междувременно хиляди жители на града са страдали, а някои от тях вероятно и починали преждевременно от болести, свързани със замърсения въздух.

02.10.2024 16:10 Част 6 - чиновникът от МОСВ третира гражданите като престъпници

Правна рамка

 

На какво правно основание, МОСВ може да указва кой какво да си прави с частната си собственост?

 

Допусканията на чиновниците от МОСВ, че престояващите в частни дворове коли замърсяват околната среда означава еднозначно, че всички нови автомобили, които престояват на частните паркинги на фирмите вносители и продавачи, също замърсяват околната среда!

 

Допусканията на чиновниците от МОСВ, че те могат да се разпореждат с частна собственост, против волята на собствениците са противоконституционни! Съгласно конституцията на Р България (която явно не важи за чиновниците в МОСВ), частната собственост е неприкосновена!

 

Ако някъде има замърсяване, нека чиновниците се размърдат от столовете в кабинетите си и да наложат санкциите по закон на този, който замърсява.

 

Ако някъде има нерегламентирана дейност по разкомплектоване на МПС, нека чиновниците се размърдат от столовете в кабинетите си и да наложат санкциите по закон на този, който се занимава с това.

 

Незаконните сметища никнат като гъби след дъжд, виждаме ги навсякъде, но МОСВ си измисли хипотетично бъдещо образуване на камари от стари автомобили, някъде си.

 

Всеки иска срещу собствеността си, да получи някакво финансово обезщетение. Няма житейска логика в твърденията, че хората по неизвестен на науката начин, ще си транспортират полу разкомплектованите ИУМПС и ще ги зарязват ей така, някъде си! Отделно от това, ромите бързо почистват всякакви метални отпадъци. Дори и някъде някой да занесе на гърба си старата си кола, понеже не може да се движи, ромите бързо ще я разчистят от там.

 

Има проблем и със законодателството на ЕС. ЕС изисква максимално повторно използване на всякакви части, в т.ч. и електрониката, която е голям замърсител. Промените в наредбата за ИУМПС тича в обратната посока! Иска пълна забрана и тежки ограничения на повторното използване на годни авто части, което е в пълен унисон със ЗУО!

 

Изводът от написаното е много прост: с промяната в една наредба, чиновниците от МОСВ изхвърлиха Конституцията в кофата! Започнаха да се разпореждат с частна собственост и започнаха да твърдят, че хората ще станат престъпници и закононарушители, щом тяхната кола остарее и решат стриктно спазвайки закона, да продадат части от нея!

 

МОСВ категоризира продажбата на джанти, брони, дръжки, мигачи, фарове, седалки или крушки като замърсяване на околната среда, а този който си свали джантата ще бъде глобен, защото замърсява околната среда!

 

Докога такива чиновници ще получават заплати от нашите пари?

Докога държавната администрация ще работи срещу интересите на хората?

Докога държавната администрация ще работи за точно определени частни бизнеси?

Докога държавната администрация ще страда от тежка корупция?

02.10.2024 15:50 Част 5 - чиновникът от МОСВ третира гражданите като престъпници

Отделно от това, какво да прави човек със старата си кола? Ами може да изкара някой лев, преди да я върне на вторични. Може да продаде седалки, окачване, брони, решетки в купето и какво ли още не! Аз си купих няколко комплекта джанти втора употреба, за да не сменям зимни с летни гуми на едни джанти. Откъде да намеря нови такива и колко биха ми стрували? Купувайки джанти втора употреба, аз съм изпълнил стриктно закона! И по-точно чл.6 от ЗУО – предотвратил съм образуването на отпадък (най-високата степен за управление на отпадъците) и съм използвал повторно годни части от ИУМПС!

 

На кой чиновник в МОСВ му пречи спазването на закона от гражданите? И защо? Единственият възможен отговор е: КОРУПЦИЯ! Тежка корупция в МОСВ! Със законови промени се облагодетелстват вносителите на автомобили и продавачите на нови части!

 

В т.3.2 от мотивите на МОСВ е записано следното:

 3.2 За Наредбата за излезлите от употреба моторни преводни средства (ИУМПС):

  • собствениците на ИУМПС;

Тази група лица не следва да бъдат засегнати пряко от приемането на ПМС за изменение и допълнение на НИУМПС.

 

Чиновниците от МОСВ дори са записали, че собствениците на ИУМПС няма да бъдат засегнати! Кой и колко плати на чиновниците от МОСВ, да запишат това? Защо няма и дума за въздействието на промените в наредбата върху всички собственици на МПС?

 

Отделно от описаното по-горе, чиновническата мисъл е стигнала и до нови висоти със следният опит за мисъл:

С приемането на настоящите промени, ще се намали нелоялната конкуренция, тъй като ще се създаде ясна дефиниция на излязло от употреба моторно превозно средство, чрез която да бъде упражняван ефективен контрол не само на лицата, притежаващи разрешение за дейности с отпадъците от ИУМПС, но и на тези, които осъществяват тази дейност изцяло незаконно и без изискуемото обезпечение в размер от минимум 20 000 лв.

Къде чиновникът от МОСВ видя нелоялна конкуренция, от продажбата на части втора употреба от собствениците на ИУМПС? Ами тогава да забраним продажбата на компютри втора употреба, телевизори, перални и какво ли още не, което се продава по сайтовете, директно от хората! Ами направо да забраним хората да си продават и колите, защото правят нелоялна конкуренция на авто къщите и вносителите на автомобили!

Отново възниква въпросът: Кой и колко си плати, за да получи тези промени в наредбата? По какво се различава продажбата на други части от техника от физически лица, от тези за автомобили?  Или забраната трябва да е за всички тях или за никой! Според чиновниците в МОСВ, всеки който си разглоби уреда, ще продаде котлона, двигателя или нещо друго, а останалото задължително ще го изхвърли някъде и ще направи сметище!

Промените в наредбата показват, колко ниско е нивото на чиновниците в България! Промените в наредбата показват, че се търси формално отчитане на дейност от чиновниците, като същите не са в състояние да осъзнаят последствията от действията си!

02.10.2024 15:50 Част 4 - чиновникът от МОСВ третира гражданите като престъпници

Икономически последствия

 

МОСВ иска практически да прекрати експлоатацията на по-старите автомобили. По никакъв начин по-стари не означава по-мръсни автомобили! Подобно твърдение противоречи на здравият разум и на фактите.

 

Парализирайки продажбата на части, практически ще стане невъзможно да се обслужват на достъпни цени по-старите автомобили. Пред техните собственици има само два варианта:

  • Да си закупят по-нови коли втора употреба;
  • Да си закупят нови автомобили.

До какво ще доведе това:

Ако се закупят по-нови коли втора употреба, ще е необходимо всеки собственик да инвестира поне 10-12 хил. лв. Отделно от това, частите ще са много по-скъпи, отделно от това може да се иска и застраховка „Каско”. Ако 1 млн. автомобила бъдат засегнати от безумната промяна на наредбата за ИУМПС, МОСВ ще извади от джоба на най-бедните хора в България 10-12 млрд. лв!!! Тези пари няма да отидат в икономиката, няма хората да си купят с тях стоки от различни магазини. Тези пари ще бъдат извадени насила от джоба на собствениците на ИУМПС и от икономиката. Тези пари ще се насочат само към малък брой фирми.

 

Ако се закупят нови коли от собствениците на ИУМПС, вече ще говорим за поне 30-40 хил. лв за кола + Каско + изключително скъпа годишна поддръжка. В този случай, годишните разходи по новите коли ще са поне по 1500 – 2500 лв. Така освен първоначалното изваждане на 30-40 млрд. лв. от джоба на гражданите, че трябва да се вадят всяка година 1,5-2,5 млрд. само за да се карат тези нови коли. Отново тези пари няма да отидат в икономиката, няма хората да си купят с тях стоки от различни магазини. Тези пари ще бъдат извадени насила от джоба на собствениците на ИУМПС и от икономиката. Тези пари ще се насочат само към малък брой фирми.

 

Какъв ще бъде ефекта от това? Категорично ще бъде една стагнираща икономика!

 

Защото няколко чиновника в МОСВ са се взели на сериозно, решили са да отчитат дейност, обявили са собствениците на ИУМПС за бъдещи престъпници и закононарушители и се готвят да ударят много силно бедният българин.

 

Възниква простият въпрос: какво ще прави моят баща, който е на 86 години и все още кара кола, защото в неговото село няма магазин. Колата му е от 1999 г. и не се кара много. Просто отива до близкият град, за да си пазарува.

 

МОСВ иска да принуди моят баща да спре да кара старата си кола, да инвестира десетки хиляди левове в по-нова и да умре от глад! Иска да го лиши от значително по-евтината поддръжка на автомобилите с части втора употреба, които са годни. Това е геноцид! Това е държавен терор! Аз нямам друго определение за това желание на МОСВ!

 

Ако има лица които разкомплектоват нелегално автомобили, моля МОСВ да си свърши работата, съгласно закона! А не да твърди, че всички ще станат престъпници!

02.10.2024 15:17 Част 3- чиновникът от МОСВ третира гражданите като престъпници

Това твърдение противоречи със здравият разум! Само човек, който няма никаква представа за какво говори и/или е с ограничени умствени способности, може да твърди подобни неща!

 

Как демонтажът на почти всички компоненти, ще замърсява околната среда? Масла има само в двигателя, скоростната кутия и диференциала! Антифриз има само в двигателя! Откъде се взе това тежко замърсяване на околната среда, от един автомобил?

 

 

ЗАКЛЮЧЕНИЕ КЪМ ПЪРВА ЧАСТ:

Искам доказателства за нелепите до абсурдност и противоречащи на здравият разум и факти, чиновнически твърдения!

 

Твърденията на чиновниците от МОСВ, че гражданите по подразбиране са престъпници, че умишлено никога няма да спазват закона и че с всяко свое действие увреждат умишлено околната среда, са ужасяващи! Огромната част от един автомобил, не замърсява околната среда! Предлагането на годни за повторна употреба части, е в пълна хармония с чл.6 на ЗУО! Обратното – чиновниците от МОСВ не цитират в проекта членове от нормативни актове, които гражданите задължително ще нарушат!

 

Пазарът на части втора употреба е много важен за опазването на околната среда! Фирмите, разкомплектоващи автомобили, масово са се отказали от разкомплектоването на автомобили, с регистрация преди 2000 г. А това означава, че принудителното предаване на сертифицирана фирма за разкомплектоване на автомобили пред 2000 г., ще извади огромно количество части втора употреба от пазара, което ще доведе до закупуване на нови такива, (ако ги има изобщо) и до тежко увреждане на околната среда за тяхното производство!

 

Това е мечтата на чиновника в МОСВ – да направи живота на хората черен, като ги трови и принуждава да си купуват само скъпи нови части, а ако няма такива, да си изхвърли колата, която ползва и да си купи друга!

 

Чии интереси обслужват чиновниците в МОСВ? Доказано не обслужват интересите на обществото!

 

Явно, понеже чиновниците в МОСВ са затънали в корупция и за тях десетките хиляди левове за нова кола са нищо, затова те карат само нови коли и искат всички да са като тях – с много пари, защото са затънали в корупция!

02.10.2024 15:16 Част 2- чиновникът от МОСВ третира гражданите като престъпници

закононарушители! Чиновниците спекулират с хипотези и допускания, а не се позовават на факти! 

 

Защо чиновниците от МОСВ не записаха, че собствениците съвестно ще се обадят по телефона на лицензирана фирма, която ще изземе МПС-то и ще го утилизира? На какво правно основание чиновниците от МОСВ вменяват престъпни намерения и подбуди на гражданите?

 

Навсякъде в страната е пълно с незаконни сметища от битови и строителни отпадъци, а не с купчини от стари коли! Аз не съм видял дори и една стара кола, изхвърлена в река! Но съм виждал много сметища по коритата на реки! Дори СО е организирала незаконно сметище, както разкри сегашният кмет на София. Къде беше МОСВ през всичките тези години, когато ГЕРБ управляваше София? Защо не спря незаконните сметища за битови отпадъци, а те се превърнаха в планини?

 

Фактите са опровергават чиновниците от МОСВ – много хора, които не искат да се занимават със старият си автомобил, се обаждат на фирмите за рециклиране, да дойдат и да им изземат колите от при тях, срещу някакво малко заплащане.

 

3). Чиновниците от МОСВ твърдят, че гражданите задължително ще разкомплектоват ИУМПС с цел продажба на годните за употреба части и компоненти, а негодните такива задължително ще изхвърли на неразрешени за това места, което води до образуване на сметища.”

 

Къде видяха сметища от стари автомобили, чиновниците от МОСВ? В корито на коя река? Къде са фактите, доказващи твърденията за чиновниците от МОСВ?

 

Това твърдение е абсурдно! Чиновникът третира собствениците на МПС като престъпници! Той не вижда никаква добронамереност и желание за спазване на закона в гражданите! Чиновникът навсякъде вижда престъпници и закононарушители! Отново чиновниците спекулират с хипотези и допускания, а не се позовават на факти! 

 

4). Чиновниците от МОСВ твърдят, че ако човек сам си разглоби ИУМПС, това е нерегламентирана дейност, поради разпоредбите на ЗУО, които категорично определят, че за извършването на дейности по съхраняване и разкомплектоване на МПС-та, негодни за употреба и представляващи отпадъци, е необходимо лицето, което извършва тези дейности да притежава разрешително по същия закон.

 

Това твърдение е абсурдно! За чиновника от МОСВ, демонтажът на стоп, фар, броня или автомобилна крушка, противоречи на ЗОУ! Дори и демонтажът на джанта според чиновника уврежда околната среда!. Същото се случва и при демонтажът на врата, капак, стъкло, тапицерия, седалки, уреди от таблото, мигачи, механизъм на чистачките, ключета, копчета, лостчета и др. За чиновника от МОСВ, всичко това са престъпления, водещи до увреждане на околната среда!

02.10.2024 15:16 Част 1- чиновникът от МОСВ третира гражданите като престъпници

Чиновникът от МОСВ третира собствениците на МПС като престъпници - Част 1

Нелепите до абсурдност твърдения на чиновниците от МОСВ в частичната предварителна оценка на въздействието на наредбата за автомобилите, граничи с невменяемост.

 

Чиновниците в МОСВ са записали следното като проблем: „Проблем 2: Чрез сега действащата дефиниция за излязло от употреба моторно превозно средство в Наредбата за излезлите от употреба моторни превозни средства е създадена възможност за извършването на нерегламентирана дейност с този поток отпадъци“ .

 

По-нататък, в опит за мислене, чиновниците от МОСВ са записали следното:

 

„Важно е да бъде отбелязано, че според Наредба № 1-45 на МВР, съществуват 7 възможности за дерегистрация на МПС. Една от тези възможности е разписана в чл. 18а, ал. 2, т. 4 от Наредба № 1-45 и дава възможност МПС да бъде съхранено в който и да е частен имот за неопределен период. Именно тази възможност, както и легалната дефиниция за ИУМПС към настоящия момент, създават предпоставки за извършване на нерегламентирани дейности с ИУМПС, тъй като собственикът на вече негодно за употреба МПС, дерегистрирано на основание чл. 18а, ал. 2, т. 4 от Наредба № 1-45, може на по-късен етап и по негова преценка да го предаде като отпадък на площадка за разкомплектоване или да го продаде на лице, непритежаващо документ за дейности с отпадъци, което да го разкомплектова с цел продажба на годните за употреба части и компоненти, а негодните такива да изхвърли на неразрешени за това места, което води до образуване на сметища.”.

 

КОМЕНТАРИ:

 

1). Чиновниците от МОСВ твърдят, че ако излезлите от употреба МПС (ИУМПС) стоят само определено време в частен имот, собственикът им не може да се договори с когото и да е било и не може да си разкомплектова сам своето МПС!

 

Това твърдение противоречи със здравият разум! Не времето ограничава някого да извърши нещо, а желанието му! Човек може и за една седмица да разкомплектова сам колата си. Не са му нужни месеци за това!

 

2). Нещата с ограничената чиновническа мисъл отиват дори още по далече! Чиновниците от МОСВ твърдят, че собственикът на по-късен етап и по негова преценка може да предаде колата си като отпадък на площадка за разкомплектоване или да го продаде на лице, непритежаващо документ за дейности с отпадъци.

 

Това твърдение е абсурдно! Чиновникът третира собствениците на МПС като престъпници! Той не вижда никаква добронамереност и желание за спазване на закона в гражданите! Чиновникът навсякъде вижда престъпници и

30.09.2024 16:49 Много трудно намерих мястото, където да си изкажа мнението

Бих искал да отбележа на служителите в МОСВ, че понеже са обединили няколко неща в едно ПМС, много трудно успях да стигна до това място, за да си изкажа мнението относно предложените изменения.  Наложи ми се да говоря по телефона с двама служители на МОСВ, за да стигна до тук! Това не е нормално!

Съвсем скоро, ще изкажа мнението си в цялост. Като кратка анотация, то звучи така: с промените в Наредбата за излезлите от употреба моторни превозни средства, МОСВ ще докара гражданите до просешка тояга, ще предизвика стагнация на икономиката и ще увеличи замърсяването на околната среда. Отделно от това, промените противоречат на ЗУО и на искането на ЕС за масово използване на части втора употреба по автомобилите.

Нека разгледме какво си мисли ЕС по въпроса. То е точно обратното. Частите на колите трябва максимално да се използват повторно, а не да се забранява тяхната употреба, както иска МОСВ. Служителите в МОСВ да се запознаят със следният документ:

РЕГЛАМЕНТ НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА

относно изискванията за кръговост при проектирането на превозни средства и относно управлението на излезлите от употреба превозни средства, за изменение на регламенти (ЕС) 2018/858 и 2019/1020 и за отмяна на директиви 2000/53/ЕО и 2005/64/ЕО, Варианти на политиката: 3А, 3Б, 3В и др.

Служителите в МОСВ да се запознаят и с чл.6 от ЗУО! Повторната употреба е втора в йерархията на управлението на отпадъците, след тяхното предотвратяване! А с повторната употреба дори се предотвратява образуването на отпадъци!

Що за промени  ни предлагат от МОСВ? Дали целта е всички да си купуваме само нови коли? Или да замърсяваме значително повече околната среда с производството на нови части, вместо да използваме годни съществуващи? На кой чиновник му пречи факта, че нещо се използва повторно масово и не се генерира отпадък?

Безумията на държавната администрация нямат край!

 

Неактивна

Моите коментари


12.11.2024 14:23 Наличие на дискриминация в закона и блокиране на сигналите

В закона са въведени множество изисквания, които следва да изпълни един подател на сигнал за корупция (например) за да получи закрила. А това означава, че всеки който подава сигнал по друг ред, а не този описан в закона, не получава каквато и да е била закрила. Налице е ярко доказателство за дискриминация - едни податели на сигнали получават защита, а други - не.

Как е възможно това?

Всеки подател на сигнал, независимо по какъв начин се е сдобил с информацията и по какъв начин е сезирал даден орган, следва да получи закрила.

Мафията си е написала домашното. Законът не работи. Законът е написан така, че да блокира подаването на сигнали. Ако информацията не е получена по точно определен начин или не е подадена по точно определен начин от лицето, подаващо информация или не е в точно определени взаимоотношения с някого, не получава защита.  

Всички податели на сигнали трябва да бъдат уязвими, за да не си и помислят да изкарват наяве страшната корупция, кражби, злоупотреби и беззаконие, царящи в България.

За кого е написан закона – за Борисов, за Пеевски или за двамата?

12.11.2024 12:50 Съществени проблеми в закона

Има съществена грешка в наименованието на закона. Сегашното наименование подвежда. Законът не пази всички граждани, както е формулирано неговото наименование, а защитава само определен кръг от лица, което е много съществена разлика. Законът не защитава всички граждани, подаващи сигнали.

В чл.1, ал.1 на закона е записано, че С този закон се уреждат условията, редът и мерките за защита на лицата в публичния и в частния сектор….”. Няма и една буква за лицата, подаващи сигнали, извън тези два сектора. А това са всички граждани.

Този факт се потвърждава още веднъж от чл.2 : „Законът има за цел да осигури защитата на лицата в публичния и в частния сектор, които подават сигнали…”. Отново се доказва, че законът не пази гражданите.

Следователно сегашното наименование на закона „ЗАКОН ЗА ЗАЩИТА НА ЛИЦАТА, ПОДАВАЩИ СИГНАЛИ ИЛИ ПУБЛИЧНО ОПОВЕСТЯВАЩИ ИНФОРМАЦИЯ ЗА НАРУШЕНИЯ” е невярно. То има за цел да въведе в заблуда обществото и европейските институции. То трябва да се допълни, като се конкретизира точно за кои лица е създаден закона.

Правилното наименование на закона е: „ЗАКОН ЗА ЗАЩИТА НА ЛИЦАТА В ПУБЛИЧНИЯ И В ЧАСТНИЯ СЕКТОР, ПОДАВАЩИ СИГНАЛИ ИЛИ ПУБЛИЧНО ОПОВЕСТЯВАЩИ ИНФОРМАЦИЯ ЗА НАРУШЕНИЯ”.

Също толкова абсурден е факта, че лица, получили информация по ЗДОИ, също не са включени в закона. Държавата не иска гражданите да разкриват престъпления, получавайки информация по ЗДОИ. Затова и тези лица са изключени умишлено от закона и не им се предоставя закрила. Това е видно от чл.3, ал.1.т.5 и от чл.5.

За да си гарантира мафията, че ще може да преследва гражданите безнаказано, в чл.6 се въвежда и ограничение, към кого следва да се подават сигналите. В чл.6 ал.1, т.2 е записано, че се защитават само лицата, подаващи сигнали по редът на този закон. Това означава, че ако едно лице подаде сигнал директно в прокуратурата или в общината или в някое министерство или ведомство и т.н. законът не го пази. Това е абсурдно! Законът напълно умишлено не включва опазването всички лица, подаващи сигнали. Затова са въведени и множество ограничения в него. Да не би случайно през цедката да мине и някой гражданин, подал сигнал в прокуратурата или в общината, че министъра или кмета краде.

 

Като заключение

Законът напълно умишлено има грешно заглавие, което въвежда в заблуда обществото. Законът не пази гражданите. В законът са въведени множество ограничения, на които трябва да отговаря едно лице, за да бъде защитено от него. А това е второ доказателство, че законът е една имитация на закрила.

Както винаги, калинките на ПП ГЕРБ и ДПС в администрацията са си написали домашното и са направили закона така, че той да не работи  реално.

Законът се променя не защото не работи, а за да вземем едни пари. Мотивът за промяната не е защитата на гражданите, а парите по ПВУ.

Неактивна

Моите коментари


29.01.2025 10:18 Нова силна миризма на корупция

Предлаганите промени в заплащането на служителите в МВР реално представлява закупуване от МАфията - ГЕРБ-ДПС на служители от МВР, с парите на данъкоплатците.

Възнаграждението на когото и да е било трябва да бъде обвързано с резултатите от работата му. В МВР това не е така. Всички служби са под контрола на ГЕРБ-ДПС, цялото МВР е под контрола на ГЕРБ-ДПС и за да бетонира това свое влияние, сегашният министър на МВР увеличава заплатите на шефовете, за да бъдат верни на мафията.

И децата в България знаят, че от МВР мирише на корупция не само в целия ЕС, но и отвъд океана. Хващат се само мишки, а схемите на затъналите в корупция политици не се докосват. Нещо пове - тези схеми се пазят, да не би да им се попречи да работят.

Сегашният министър на МВР иска верни до гроб кучета-пазачи, защото така му е поръчал Шефовете му - Бойко Борисов и Делян Пеевси. Гражданите трябва да плащат за охраната на мафията. С данъците си.

Предложението е минималните зпалати да се увеличат минимално, а шефските - значително! Типично за ГЕРБ! Бойко си отглежда кучета-пазачи, гледани с парите на хората!

Предложението за увеличаване на шефските заплати е скандално, резултатите на МВР са трагични, няма нито един разследвани вкаран в съда политик, който да е осъден. МВР изобщо не знае, че БЪлгария е пропита от корупция! МВР изобщо не знае, че изборите са тежко манипулирани! За какво ни е тогава това МВР? То е нужно само на мафията ГЕРБ-ДПС!

Чакам министърът да назначи следващата доказана мутра в МВР за шеф! На висока заплата, за да е лоялен на ГЕРБ-ДПС!

С две думи накрая - предложението на Министъра на МВР е скандално! Бойко и Пеевски си отглеждат с държавни пари кучета пазачи, МВР е в насипно съсъстояние, затънало в зависимости от двама политици!

Заплащането следва да бъде обвързано само и единствено с реланите резултат, а не тези на харития, предлагани ни от ГЕРБ и ДПС! ГЕРБ и ДПС подогтвят покупката и на следващите избори! Затова се вдигат заплатите на шефовете в МВР!

Неактивна

Моите коментари


13.08.2025 10:17 Нова помощ за мафията

Нека си спомним, че Министърът на правосъдието - Георги Георгиев, беше ключова фигура на ГЕРБ в СОС. Този човек направи всичко което може, за да укрива публична информация по ЗДОИ, която доказва престъпления на чиновници от ГЕРБ. Има много качени записи в интернет от СО.

 

Сега, като министър, той продължава с нови сили и в новото си качество да ограничава достъпа до информация, която разкрива как работи мафията. Укриването на информация за имоти, трябва да спре информацията на гражданите за имотите, придобити с откраднатите от хората пари от ГЕРБ. Откраднатите милиарди, за които официално стана дума в европейския парламент, трябва много тихо да се реинвестират в недвижими имоти и строежи. ГЕРБ строи навсякъде с откраднатите пари и никой не трябва да може да получи информация за това.

 

Сегашният министър на правосъдието е истински позор за всяка правова държава! Той се чуди как да орязва права и как да помогне на мафията, а не как да защитава обществото и да налага закона!

 

Искате още едно потвърждение? Ето го: В Орхуската конвенция, която е хармонизирана в българското законодателство от над 20 години, е записано, че има съдебен контрол над проектите, касаещи околната среда.  Един от текстовете е записан в чл.3, т.11 на ЗООС - достъп до правосъдие по въпроси, отнасящи се до околната среда.

 

Къде беше министъра, когато се внесе и прие предложението, да се премахне втората инстанция за еко оценки и др,? Нали денонощно той бди за законността на действията на правителството и парламента на Бойко и Делян? Как така този министър не обели и дума, когато се погазват текстове от Орхуската конвенция, хармонизирани в българското законодателство?

 

Ще повторя отново: Сегашният министър на правосъдието е истински позор за всяка правова държава! Той се чуди как да орязва права и как да помогне на мафията, а не как да защитава обществото и да налага закона!

 

Предложенията на министъра за орязване на достъпа до информация, са мощна подкрепа за управляващата мафия! От тези текстове няма никаква практическа полза за обществото! Предложените промени работят за ГРЕБ-НН!

 

Моля изчакайте