Министерски съвет Портал за обществени консултации

Профил на Васил Димов

Обществени консултации с участието на Васил Димов

Неактивна

Моите коментари


27.02.2025 16:56 Мотиви към предложение на РДПБЗН-Пловдив2
Посочената неравнопоставеност на служителите не може да бъде компенсирана с останалите допълнителни възнаграждения, които се начисляват.
Определените критерии с Наредба № 8121з-254 от 13 февруари 2017 г. за условията и реда за формиране на допълнително възнаграждение за постигнати резултати в служебната дейност на служителите в МВР, както и еднаквия размер на базата, на която се изчисляват тези възнаграждения не позволяват диференциране между структурите.
Определените максимални размери за изплащане на допълнително възнаграждение за изпълнение на специфични служебни дейности на държавните служители в МВР по реда на Наредба № 8121з-1060 от 26 септември 2019 г., съгласно чл. 10, ал. 2, т.8 са от 75 на сто (285 лв. за ГДПБЗН и СДПБЗН), 50 на сто ( 190 лв. за РСПБЗН на територията на градовете Пловдив, Варна и Бургас), 35 на сто (РСПБЗН на територията на гр. Стара Загора и РСПБЗН "АЕЦ Козлодуй") до 30 на сто (114 лв. за останалите РДПБЗН). При база от 380 лв. (утвърдена със закона за държавния бюджет на Р.България за 2024 г.), това означава максимална разлика от 76 лв. на служител, което е пренебрежимо малко и не отразява реалната разлика в натовареността.
С така изготвения проект на Наредбата, продължава да се увеличава дисбаланса между размера на основните месечни възнаграждения на държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 1 и ал. 3 от Закона за Министерството на вътрешните работи и размера на началните и максималните заплати за длъжност на лицата, работещи по трудово правоотношение спрямо тяхната натовареност.
Предложените промени биха намалили значително тази несправедливост и биха допринесли за повишаване мотивацията за постъпване на работа в по-натоварените дирекции на ГДПБЗН-МВР.
27.02.2025 16:56 Мотиви към предложение на РДПБЗН-Пловдив
Настоящият проект на Наредбата по никакъв начин не отчита различната натовареност на структурите в МВР. С така създадената структура в приложенията към Наредбата не може да се диференцират възнагражденията на служителите с висше образование в структури (РДПБЗН и РСПБЗН) от различни степени, което в по-голямата част от случаите е пропорционално и на натовареността на същите. Това се отнася в още по-голяма степен до служителите със средно образование, както и лицата работещи по трудови правоотношения, които изобщо не могат да бъдат разграничени по структури, респективно по натовареност.
От друга страна Наредбата несправедливо определя по-високи възнаграждения на служители, заемащи длъжности от по-нисък ранг с по-ниско натоварване и отговорности, спрямо такива дори и на ръководно ниво на самостоятелни териториални структури, само поради принадлежността им към централна структура (напр. Инспектор I степен в главна дирекция спрямо Началник на РСПБЗН в РДПБЗН).
Най-големи диспропорции на натовареност спрямо възнаграждения се установяват в най-големите областни центрове и РДПБЗН I степен.
Основните статистически данни за РДПБЗН-Пловдив, която е най-голямата регионална дирекция I-ва степен в страната са следните:
- утвърденият щат на структурата е 7,3% от общия щат на СД/РДПБЗН в цялата страна (584 щатни бройки / от общо 7962);
- обслужвано население между 9,8% и 11% от населението на страната (631 500 души население на област Пловдив, по данни на НСИ, 708 168 души с настоящ адрес в областта, по данни на ГРАО към 15.01.2025 г.). Сектор „Специализирани оперативни дейности“ обслужва допълнително областите Пазарджик, Стара Загора, Хасково, Кърджали и Смолян с население от над 1,133 млн. души.
- 25% ( 33% ) под средния за страната брой пожарникари на 1000 души население ( 0,93 (0,83) / 1000 д., при 1,24 / 1000 д. за страната).
- 41% по-голяма натовареност спрямо средната за страната в направление пожарогасителна и спасителна дейност (брой произшествия/брой служители). За периода 2020-2024 г. 10,3% от средно-годишния брой произшествия и излизания в страната са регистрирани в РДПБЗН-Пловдив (4994 от средно 48 203 произшествия и 6207 от средно 60 528 излизания).
- 52 % от сигналите за пожари, получени от Районен център 112 – Кърджали, в областите Кърджали, Смолян, Хасково, Пазарджик и Пловдив се поемат от РДПБЗН – Пловдив.
- над 20% по-голяма натовареност спрямо средната за страната по направление на държавен противопожарен контрол и превантивна дейност (При 7,6% от общия брой служители, осъществяващи ДПК в страната, са извършени около 8,8% от всички дейности и издадени документи по направление ДПК).
По-високите обеми на основните дейности в РДПБЗН I степен водят до:
-  По-висок документооборот и натовареност на систем-операторите в деловодствата на структурите;
- Повече на брой дейности и по-големи количества на необходимите материални активи, обезпечаващи дейността на структурите, респективно по-високи отговорност и натовареност за материално отговорните лица (домакини) и служителите обслужващи дейността (счетоводител, отчетник).
27.02.2025 16:50 Предложение на РДПБЗН-Пловдив
ПРЕДЛОЖЕНИЕ
за промяна на проект на Наредба за изменение на Наредба № 8121з-919 от 13 юли 2017 г. за размера на основните месечни възнаграждения на държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 1 и ал. 3 от Закона за Министерството на вътрешните работи и размера на началните и максималните заплати за длъжност на лицата, работещи по трудово правоотношение
 
1. В таблицата на Приложение № 1 към чл. 2, ал. 1 и 2 от Наредбата, буква А. Държавни служители с висше образование, т. IX. Регионални дирекции „Пожарна безопасност и защита на населението“ (РДПБЗН) да бъде разделена на:
т. IX.1. Регионални дирекции „Пожарна безопасност и защита на населението“ (РДПБЗН) I степен.
т. IX.2. Регионални дирекции „Пожарна безопасност и защита на населението“ (РДПБЗН) II степен.
т. IX.3. Регионални дирекции „Пожарна безопасност и защита на населението“ (РДПБЗН) III степен.
 
2. В таблицата на Приложение № 1 към чл. 2, ал. 1 и 2 от Наредбата, буква А. Държавни служители с висше образование, т. X. Районни служби „Пожарна безопасност и защита на населението“ към РДПБЗН да бъде разделена на:
т. X.1. Районни служби „Пожарна безопасност и защита на населението“ към РДПБЗН I степен.
т. X.2. Районни служби „Пожарна безопасност и защита на населението“ към РДПБЗН II степен.
т. X.3. Районни служби „Пожарна безопасност и защита на населението“ към РДПБЗН III степен.
 
3. В таблицата на Приложение № 2 към чл. 2, ал. 1 и 2 от Наредбата, буква Б. Държавни служители със средно образование, длъжностните наименования да бъдат разделени по степени на съответните структури, в които са заети (СДПБЗН/РДПБЗН I степен, РДПБЗН II степен и РДПБЗН III степен) съответно за:
Началник на противопожарен участък
Началник на дежурна смяна
Командир на екип
Младши инспектор І степен
Старши пожарникар
Старши пожарникар /старши спасител
Старши спасител
Младши инспектор IІ степен
Водач на специален автомобил I степен
Пожарникар
Пожарникар /спасител
Младши инспектор ІII степен
Спасител
Водач на специален автомобил IІ степен
 
4. В таблицата на Приложение № 3 към чл. 5 и чл. 6 от Наредбата, буква В. Лица, работещи по трудово правоотношение, длъжностните наименования да бъдат разделени по степени на съответните структури, в които са заети (СДПБЗН/РДПБЗН I степен, РДПБЗН II степен и РДПБЗН III степен) съответно за:
Счетоводител
В т.III. Специалисти със средно образование, т.III.1. Първа група:
Технически изпълнител / по заплащането на труда
В т.III. Специалисти със средно образование, т.III.2. Втора група:
Системен оператор
В т.III. Специалисти със средно образование, т.III.3. Трета група:
Отчетник, планиране на материали
В т.IV. Помощен персонал със средно образование, т.IV.1. Първа група:
Домакин
 
5. Приравняване на основните месечни възнагражденията в РДПБЗН I степен с възнагражденията в СДПБЗН за държавните служители с висше образование по Приложение № 1.
6. Определяне на диференциран размер  на основните месечни възнагражденията за държавните служители със средно образование посочени в т.3.
7. Определяне на диференциран размер на начална и максимална заплата за длъжност на лицата, работещи по трудово правоотношение посочени в т.4.
 

Моля изчакайте