Моите коментари
От името на Сдружение на българските производители на биопродукти /СБПБ/ изцяло подкрепяме така направените промени в проекта на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 4 от 2015 г. за прилагане на мярка 11 "Биологично земеделие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020 г. Ето това е нагледен пример как при наличие на воля за колаборация със Сектора, Министерството прилага на практика изключителния си прерогатив на преценка да внесе промени дори и на етап обнародване в Държавен вестник. От тази гъвкавост имаме нужда на административния орган и това е индикация за желание за диалог, към какъвто всички се стремим в името на общото благо.
Надяваме се така да продължаваме и занапред и гласовете ни да се чуват при обсъжданията.
С уважение:
юрк. Диана Петкова
от името на Председателя на УС и УС на СБПБ
гр. Велико Търново, ул. Мармарлийска № 8
електронна поща: sdr_biopro@abv.bg
Моите коментари
СДРУЖЕНИЕ НА БЪЛГАРСКИТЕ ПРОИЗВОДИТЕЛИ НА БИОПРОДУКТИ подкрепя изцяло направените предложения от колегите, публикувани в коментарите. Намираме същите за напълно резонни.
Бихме искали, обаче да е налично и нашето
Предложение:
по отношение чл. 17 от Преходните и заключителни разпоредби относно извършване инвентаризация на съществуващите площи с трайни насаждения, парници и оранжерии:
- Да не се извършва проверка на площи, които вече са минали проверка относно пропаднали площи поради измръзване, тъй като са проверявани три пъти.
- Площите на ДПФ да не се проверяват, тъй като същите се проверяват два пъти съгл. ЗСПЗЗ.
- Площите, създадени по Програграмата за развитие на селските райони ( ПРСР) , да не се инвентаризират, тъй като вече са проверявани.
Мотиви: Излишно е да се ангажира ресурс на държавния апарат за две или три, а понякога и повече проверки на едно и също нещо, както и да се създава допълнителна административна тежест върху земеделските стопани, а в същото време това не улеснява административните проверки, напротив дублирват се регистри, отежнява се административното производство като цяло, което е и една от причините в забавата досежно издателската дейност на ДФЗ като АО по административните актове, в резултат на което, административното производство надхвърля идеята на европейския законодател за "разумен" срок.