Министерски съвет Портал за обществени консултации

Профил на Володя Домашенко

Обществени консултации с участието на Володя Домашенко

Неактивна

Моите коментари


19.12.2024 22:42 Спрете с лобизма за мутрите!

Искане за отпадане на лобистките промени направени с параграф 12 

 

Настояваме да отпаднат промените в член 15 от  наредбата направени от министъра на вътрешните работи и публикувани в Държавен вестник брой 93 от 7.XI. 2023година които обслужват финасовите апетити на застрахователите и  поставят под съмнение компетентността на служителите извършващи годишните технически прегледи!
Ето ви и лобисткия текст:
"§ 12. В чл. 15 се правят следните изменения:
1. (В сила от 09.11.2024 г.) В ал. 1 т. 7 се изменя така:
"7. при възстановяване на прекратена регистрация - протокол съгласно приложение № 11 от техническа служба по чл. 138в, ал. 1 от ЗДвП, която разполага с лаборатория за изпитване на ПС, акредитирана от Изпълнителна агенция "Българска служба за акредитация" (ИАБСА), с обхват, покриващ изискванията за извършване на проверки и изпитвания, съгласно приложение I от протокола; изискването не се прилага за ПС с прекратена регистрация на основание чл. 18, ал. 1, т. 2 във връзка с чл. 18б, ал. 1, т. 4, 8 и 9, ако не са минали повече от 12 месеца от служебното прекратяване на регистрацията;"
 
Володя Домашенко Председател на УС на Национална асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи 
Неактивна

Моите коментари


19.07.2025 08:13 Доста закъсняло действие, но искаме компенсации!
С въвеждането на еврото като официална валута в Република България, всички таксиметрови превозвачи са принудени да направят значителни разходи за подмяна или препрограмиране на съществуващите таксиметровите апарати, така че същите да отговарят на новите изисквания на законодателството.
 
След справка с производителите и оторизираните сервизи, към момента:
 
Нов таксиметров апарат, съвместим с евро, струва над 600 лв.;
 
Препрограмиране на съществуващ апарат, при възможност, възлиза на над 500 лв.;
 
 
Тези разходи:
 
Не са резултат от пазарни условия или доброволна инициатива от страна на превозвачите, те са пряко наложени от държавата чрез промяна на паричната единица;
 
В повечето случаи са непоносима тежест за малки семейни фирми и самонаети водачи.
 
 
Считаме, че е справедливо и необходимо държавата да възстанови тези разходи на таксиметровите превозвачи – както това се прави в други сектори, засегнати от нормативни промени без възможност за избор или въздействие.
 
Настояваме за:
 Създаване на държавен компенсационен механизъм, чрез който да се възстановят реално  наложените разходи. 
Поради  невъзможност за финансова компенсация с публични средства , съгласно чл. 9, ал. 1 от Закона за въвеждане на еврото, настояваме за прилагане на регулаторна компенсация, изразяваща се в:
 
Отпадане на изискването за задължителен външен цвят (жълт или зелен) на таксиметровите автомобили, като този елемент остане по преценка  на превозвача!

Моля изчакайте