Обществени консултации

Проект на Постановление за изменение и допълнение на Постановление № 232 на Министерския съвет от 2023 г. за приемане на график за привеждане на регистрите на административните органи в съответствие със Закона за електронното управление чрез използването

С приетите изменения и допълнения в Закона за електронното управление (ЗЕУ), обнародван в ДВ, бр. 80 от 19.09.2023 г. регистрите на административните органи следва да бъдат приведени към начин на водене, съответстващ на изискванията за законосъобразност, сигурност, надеждност и оперативна съвместимост. Новата уредба в закона регламентира: понятието регистър (чл. 4а, ал. 1); задължението на административните органи да водят регистрите, възложени им със закон, в електронна форма (чл. 4а, ал. 2); общите правила за водене на регистри (чл. 52б); общ ред за вписване, заличаване и удостоверяване (чл. 52в).

С проекта на ПМС се цели прецизиране на действащите разпоредби на ПМС № 232/2023 г., по отношение на регистрите, които трябва да се приведат в съответствие със ЗЕУ. Предвижда се регламентиране на възможните подходи, сроковете и изискванията за дигитализация на регистрите, уредени в специални закони, в зависимост от спецификите по тяхното водене, като се вземе предвид готовността на административните органи и предприетите от тяхна страна мерки за изпълнение на ЗЕУ. Реализацията на заложените цели ще гарантира и изпълнението на разпоредбата за привеждането на всички регистри на административните органи в съответствие със ЗЕУ и ще спомогне за реализацията на регистровата реформа в нейната цялост.


Дата на откриване: 28.8.2024 г.
Целева група: Всички заинтересовани
Сфера на действие: Държавна администрация
Дата на приключване: 11.9.2024 г.
Коментари
Коментари
Добави коментар
 
29 август 2024 г. 18:26:02 ч.
Aziti

Образци

"Чл. 5. Министърът на електронното управление утвърждава образците на документи по чл. 2, ал. 1 и ал. 3 и ги публикува на Портала на електронното управление."

 

A защо не е предвидено да има образец по чл. 2, ал. 2 ?!

29 август 2024 г. 18:31:28 ч.
Aziti

параметри

Чл. 3. Министерството на електронното управление определя параметрите за изграждането на всеки регистър чрез информационната система за централизирано изграждане и поддържане на регистри, въз основа на подадените заявления по чл. 2, ал. 2, проектната готовност и спецификата на отделните регистри, водени от административните органи,

 

Съвместно с КОГО се определят тези параметри?! Накрая да не липсват половината важни параметри, а да се описват неща, които и с тях и без тях все е едно...

Искайте да се прилагат документи относно

- работни процеси

- работни карти

- длъжностна характеристика на служителите

- ....

Така ще има възможност както неук човек така и невежа да разбере кои са важните параметри